Adevărul despre profitul supermarketurilor, după ce Călin Georgescu a îndemnat românii la boicot. Ce profit au avut, de fapt, marile lanțuri de magazine

.

Într-un videoclip postat pe rețele sociale, Călin Georgescu a cerut din nou boicotarea supermarketurilor azi, 10 februarie, pe motiv că marile lanțuri de magazine ar fi declarat profit zero. Acesta și-a îndemnat susținătorii să nu cumpere din supermarketuri azi, în semn de protest. Iată adevărul despre profitul supermarketurilor, după ce Călin Georgescu a îndemnat românii la boicot în marile lanțuri de magazine!

Abonați-vă la canalul de Whatsapp VIVA! Primiți pe telefon cele mai importante articole!


Într-un nou clip postat în social media, Georgescu și-a reiterat apelul față de susținătorii săi pentru boicotarea supermarketurilor în data de 10 februarie. Acesta susține că acestea ar fi declarat profit zero, fapt total contrazis de datele declarate oficial.

Adevărul despre profitul supermarketurilor, după ce Călin Georgescu a îndemnat românii la boicot în marile lanțuri de magazine


Recent, într-o filmare postată în mediul online, a atacat marile lanțuri de magazine pe motiv că au declarat profit zero în 2023 și au deschis case rapide de marcat ca să taie posturile de vânzător. Aceste afirmații sunt contrazise însă de aplicația Termene.ro, conform căreia arată că lanțul francez de supermarketuri Carrefour a raportat un profit de 249 milioane lei în 2023, Lidl Discount a avut un profit de peste un miliard de lei, Kaufland a avut un profit de 864 milioane lei, iar Mega Image a avut un profit de 218 milioane de lei.

‘Marile multinaționale declară zero profit pentru că exportă profitul’, a afirmat Călin Georgescu, contrazicând datele publice de la Ministerul Finanțelor, conform cărora lanțurile de supermarketuri au declarat, doar în 2023, profituri de peste 2 miliarde de lei.

Citește și: Cum arată casa în care locuiește Laura Vicol. E decorată în stil modern, cu detalii artistice și are un living elegant / Avocata deține și un penthouse la Monaco, cu vedere la mare


Citește și: Victor Slav a câștigat procesul cu statul român, la 6 ani de când Poliția Rutieră a stabilit că a condus drogat: „Dreptatea a triumfat

Citește și: Oana Radu a fost cerută în căsătorie de Șerban Balaban, la un an de la divorțul de Cătălin Dobrescu: „Să lași pe altcineva să te iubească…/ Cum arată inelul de logodnă

Cât despre comentariul legat de casele de marcat, practica self-scan este implementată de ani de zile în toată lumea.

De altfel, Călin Georgescu s-a folosit din nou de religie, de data asta explicând alegerea datei de 10 februarie pentru începerea boicotului. În această zi este Sf. Haralambie, ‘sfântul rodului, care ocrotește de lipsuri și de foamete, care aduce belșug în familie’, a spus acesta.


Călin Georgescu: „Cred că poporul este cel care trebuie să facă piața cu adevărat'

Călin Georgescu și-a reiterat apelul către români de a boicota supermarketurile, îndemnându-i să își îndrepte atenția către producătorii locali și să susțină economia națională. El a subliniat importanța unității și a demnității naționale în fața creșterii prețurilor și a stagnării veniturilor. Într-un mesaj anterior, acesta a declarat:


„Dragii mei, bună seara! Așa cum v-am anunțat deja, mi-aș dori să dăm din nou dovadă de unitate pe data de 10 februarie. Este inadmisibil să vedem astfel de creșteri de prețuri și în același timp înghețări sau scăderi ale pensiilor și salariilor. Cred că poporul este cel care trebuie să facă piața cu adevărat.’

El a explicat că acest demers are un mesaj multiplu, subliniind necesitatea ca deciziile consumatorilor să influențeze piețele agroalimentară, energetică, a muncii, imobiliară și farmaceutică:

„Deciziile noastre influențează deciziile acestor piețe, care trebuie să depindă ele de noi și nu noi de ele.’


Georgescu a îndemnat populația ca, în această zi, să își facă cumpărăturile preponderent din piețe, magazine locale sau de cartier și să aleagă produse românești:

„De aceea vă îndemn sincer ca pe data de 10 februarie să alegeți să vă faceți cumpărăturile cu preponderență din piețe, magazine locale, sătești sau comunale, din fața porții. Iar în orașe încercați să alegeți magazine de cartier.’

Pentru cei care nu pot evita marile lanțuri multinaționale, el a sugerat ca peste jumătate din coșul de cumpărături să conțină produse românești:


„Fructe, legume, lapte, carne, orice găsiți etichetat ca produs în România.’

De asemenea, a încurajat micii producători și comercianți să își arate participarea la acest demers prin arborarea steagului României în fața magazinului sau a tarabei:

„Identificați-vă ușor, ca fiind parte din acest demers, prin arborarea steagului României în fața magazinului, a tarabei sau a porții voastre, dacă vindeți cumva la stradă.’


În final, Călin Georgescu a subliniat importanța unității și demnității naționale:

„Să arătăm că, mai presus de orice, noi toți suntem români. Noi suntem poporul. Noi suntem România și noi facem piața în avantajul nostru, nu al altora.’

Acest apel a generat diverse reacții în rândul consumatorilor și retailerilor. Unii cetățeni consideră inițiativa benefică pentru susținerea producătorilor locali, în timp ce alții o privesc cu scepticism, invocând dificultăți financiare sau dependența de marile lanțuri de magazine. Retailerii avertizează că un astfel de boicot ar putea duce la pierderi semnificative în industrie.