Boicotul inițiat de Călin Georgescu împotriva supermaketurilor s-a dovedit a fi un adevărat eșec. Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a explicat că marile lanțuri de magazine nu au înregistrat vânzări mai mici, ci efectul a fost chiar invers. Explicația – au fost aplicate reduceri atractive produselor cu eticheta „românesc”, strategie prin care au fost trași cumpărătorii.
CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE DECEMBRIE, GRATIS, AICI!
Călin Georgescu a îndemnat consumatorii români să se mobilizeze și să boicoteze, pe 10 februarie, marile rețele de retail. Mișcarea a avut ca scop stimularea cumpărăturilor din piețe locale, deși economiștii au atras atenția că soluția este greșită și că ar putea amenința locurile de muncă din retail.
Citește și: Cine este Cristiana Luca, soția lui Alexandru Papadopol. Actrița e cu 19 ani mai tânără decât el
Cât de mult au crescut vânzările în supermarketuri după boicotul lui Călin Georgescu
Din perspectiva vânzărilor, boicotul inițiat de Călin Georgescu împotriva supermarketurilor a avut efectul contrar față de cel preconizat. Potrivit lui Florin Barbu, ministrul Agriculturii, rețelele de retail străine au înregistrat creșteri ale vânzărilor de până la 20%, deci consumatorii români nu au renunțat la locurile de unde se aprovizionează în mod obișnuit.
„Retailul din România, ieri, a fost acelaşi ca şi acum o săptămână. Deci, nu a fost niciun boicot, oamenii au mers la cumpărături. Mai mult de atât, vreau să vă spun că a fost un procent mai mare, cuprins între 10% şi 20%, ieri, la retailul din România, unde românii au cumpărat produse româneşti', a explicat ministrul Florin Barbu, întrebat despre efectele apelului lansat de Georgescu.
![](https://thumbor.unica.ro/unsafe/760x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.viva.ro/wp-content/uploads/2025/02/c1-001-cover-81.jpg)
De ce a eșuat boicotul lui Călin Georgescu
Supermarketurile au înțeles impactul pe care boicotul lui Călin Georgescu l-ar fi putut avea asupra vânzărilor și au reacționat rapid, promovând mai intens produsele românești. În plus, au aplicat reduceri atractive pentru a le face și mai tentante. Astfel, în loc să piardă clienți, marile lanțuri de magazine au reușit să câștige și mai mulți consumatori, atrăgându-i cu produsele autohtone și ofertele speciale.
„Toate magazinele funcționează normal, conform programului. Traficul comercial este unul caracteristic unei zile de luni, la început de februarie. Cumpărătorii pot găsi pe rafturi mărfurile de care au nevoie, produse românești, sortimentele pe care le doresc și le caută', a precizat AMRCR într-un comunicat oficial, în ziua boicotului.
Călin Georgescu a susținut contrariul. Politicianul a declarat că românii au dat un „semnal clar' marilor lanțuri comerciale și că o astfel de inițiativă poate fi reluată oricând, subliniind că este important ca oamenii să fie conștienți de puterea lor de a influența piața.
„A fost demonstrația clară, foarte clară a faptului că se poate. Poporul român, în primul rând, este de un curaj și de o măreție uriașă, iar supermarketurile ne-au demonstrat că pot face reduceri, dar nu au vrut. Și la presiunea poporului român au făcut acest lucru', a declarat Georgescu, la Realitatea Plus.
Sursa foto: Captură Video