Filmul tragediei din 2 Mai. De ce Vlad Pascu a fost lăsat pe șosele, după ce polițiștii îi găsiseră droguri în mașină, cu câteva ore înainte să omoare doi tineri

.

Filmul tragediei din 2 Mai. Ce s-a întâmplat în noaptea în care Vlad Pascu a lovit, drogat fiind, un grup de tineri în zona Vama Veche- 2 Mai și a omorât doi dintre ei. Vlad Pascu a fost oprit de două ori de Poliție, cu câteva ore înainte de tragedie, și chiar dacă i-au fost găsite droguri în mașină, a fost lăsat liber pe șosele. Iată filmul complet al tragediei din 2 Mai!

CITEȘTE REVISTA VIVA! DE IULIE, GRATIS, AICI!


Filmul tragediei din 2 Mai. Potrivit surselor Antena 3 CNN, poliţistul care ar fi descoperit drogurile în maşina tânărului de 19 ani ar fi cerut ajutorul Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate, dar i s-ar fi ordonat să lase stupefiantele într-o mapă, la Poliţia Mangalia, şi să se întoarcă rapid pe teren. Același agent avea să ajungă apoi la impactul mortal cauzat de băiatul de bani gata, lăsat liber cu doar câteva ore în urmă. Între timp 4 şefi au fost demişi în urma tragediei.


Ce s-a întâmplat exact în 2 Mai, în noaptea în care Vlad Pascu a omorât doi tineri, după ce a condus drogat

După tragedia din 2 Mai, au fost demişi adjunctul Poliţiei din Constanţa, comisar-șef Marin Dincă, și șeful Serviciului Rutier Constanța, Constantin Stoian. Ar fi vorba chiar despre comisarul care îl oprise pe Vlad Pascu cu o zi înainte de tragedie, dar nu i-ar fi verificat actele. De asemenea, şi-au pierdut funcţiile Șeful Poliției Mangalia, subcomisar Dragoş Gabriel Cristea, şi şeful Poliției Vama Veche, inspector principal Radu Vachente.


Pe lângă demisii au ieşit la iveală şi erorile autorităţilor din noaptea tragediei. Potrivit surselor Antena 3 CNN, primul apel la 112 ar fi fost făcut la ora 00.40 de minute atunci când un cetăţean ar fi sunat pentru a anunţa că tânărul conduce haotic, însă nimeni nu ar fi fost trimis să verifice despre cine este vorba.


Motivul: agentul care l-ar fi oprit pe Vlad Pascu înainte de accident şi-ar fi petrecut noaptea cerând indicaţii de la colegi şi superiori pentru a afla cum trebuie să acţioneze.

Citește și: Cine este Claudia Florescu de la Insula Iubirii, sezonul 7. A locuit în Italia și este antrenoare de fitness

Citește și: Bunica celor doi copii aruncați pe geam de mama lor, în Botoșani, dezvăluie ce s-a întâmplat în ziua tragediei. Ce relație avea femeia, de fapt, cu tatăl micuților: „Băiatul nu a fost acasă de trei luni de zile…


Polițiștii din 2 Mai nu ar fi fost lăsați să plece după șoferul drogat, în noaptea tragediei

Ulterior, poliţistul ar fi cerut voie de la dispecerat să plece în urmărire. I s-ar fi spus să rămână pe loc. Însă avea să dea de individ în timp ce patrula în Vama Veche, alături de un jandarm. Atunci tânărul nu ar fi fost testat şi pentru consum de droguri, asta deşi i-ar fi fost găsite ţigări artizanale în maşină.

Răspunsul ar fi fost halucinant: agentul de la Rutieră ar fi trebuit să ia drogurile găsite şi să le lase într-o mapă la sediul Poliţiei.


În automobil ar mai fi fost doi tineri, dar li s-ar fi permis să plece. Practic singurii martori ar fi fost lăsaţi liberi. Dus la secţie, Vlad Pascu ar fi spus că drogurile erau ale unui pasager, nu ale lui, fiind lasat sa plece.

Trei ore mai târziu soferul drogat a provocat tragedia. Cei opt tineri, două fete şi şase băieţi, au fost victime sigure. Mergeau dinspre Vama Veche spre localitatea 2 Mai. Mai aveau doar câteva sute de metri până să intre în sat când au fost loviţi din spate de maşina condusă de Vlad Pascu. Roberta şi Sebi au murit pe loc. Impactul a fost atât de puternic încât fata a fost aruncată la 15 metri distanţă.


Europol a publicat mesajele polițiștilor de pe litoral, după accidentul de la 2 Mai

Polițiștii detașați pe litoral în perioada estivală ar fi trebuit să fie folosiți pentru prevenirea și combaterea faptelor pe linie rutieră, dar în realitate ar fi fost „semafoare umane’ timp de 9 ore pe zi, pentru că „trebuiau ținuți departe de clientela politică’, scrie Sindicatul Europol.


Sindicatul Europol publică mesaje din interior, dintre polițiștii detașați pe litoral, în perioada estivală: „Iată dimensiunea cangrenei din sistemul de poliție. Este de notorietate faptul că polițiștii rutieri detașați pe litoral mai mult „deranjau’, în opinia șefilor de la Constanța’.

Potrivit mesajelor publicate, „ei (șefii – n.r.) au anunțat că noi, detașații, am fost solicitați aici pentru prevenirea și combaterea faptelor pe linie rutieră, însă noi am fost doar semafoare umane timp de 9 ore / zi. Nu ne-au lăsat să acționăm absolut deloc pe alcool sau droguri, ci doar să dirijăm, atât. Să asigurăm fluență demnitarilor care veneau în vacanță la Constanța’.


Într-un alt mesaj aceștia scriu: „Păcat că a fost nevoie să moară 2 oameni să iasă acest lucru la iveală’, cu referire la accidentul în care un tânăr drogat a intrat cu mașina într-un grup de 8 persoane și a omorât două.

„Din toți detașații, nici măcar unul nu a fost planificat în schimbul 3 să acționeze. Toți am fost în schimbul 1 și 2 pentru fluidizare. (…) Ne țineau singuri în stradă, fără coleg, fără apă, fără să avem pauză de masă sau să ne facem nevoile’, mai scriu polițiștii.

În fața acestor mesaje, reprezentanții Sindicatului Europol trag un semnal de alarmă: „Iată dimensiunea cangrenei din sistemul de poliție. Este de notorietate faptul că polițiștii rutieri detașați pe litoral mai mult „deranjau’, în opinia șefilor de la Constanța. Fără acțiuni pe alcool/droguri, fără schimburi de noapte și fără sancțiuni pentru cei care încalcă regulile de circulație. Doar ținuți în soare prin intersecții sau la trecerile de pietoni, strict pentru „fluidizare’. Detașații trebuiau ținuți departe de „clientela’ politică’, scrie, joi, Europol pe pagina de Facebook.