Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a cumpărat rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa, cu 1,3 miliarde de euro. Tranzacţia este cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală şi de Est, însă este condiţionată de obţinerea aprobărilor necesare din partea organismelor de reglementare şi este preconizat a se finaliza în 2024.
CITEȘTE REVISTA VIVA! DE SEPTEMBRIE, GRATIS, AICI!
Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacţie pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity.
Profi este unul din liderii pe segmentul de supermarketuri şi magazine de proximitate în România, cu o reţea de peste 1.650 de magazine.
După achiziţionarea de către MidEuropa în 2017, Profi a devenit cea mai extinsă reţea de supermarketuri din România (ca număr de magazine) şi unul dintre retailerii cu cea mai rapidă creştere de pe piaţa locală, adăugând peste 1.100 de magazine şi crescând vânzările de peste 3,3 ori. Profi are peste 28.000 de angajaţi în toată ţara şi a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023, scrie Agerpres.
Potrivit Mergermarket, Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume. Prin brandurile locale, compania deserveşte săptămânal 60 de milioane de clienţi atât în magazine, cât şi online, în Statele Unite, Europa şi Indonezia.
În România, Ahold Delhaize operează o reţea naţională de 969 de magazine, care funcţionează sub brandul Mega Image.
Ce schimbări urmează după ce Mega Image a cumpărat Profi
PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care zilnic își fac aici cumpărăturile. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la furnizori din România.
Cifra de afaceri a rețelei, de 11,7 miliarde de lei, plasează compania pe locul trei în sectorul de retail românesc.
Prin reunirea celor două branduri, Mega Image și Profi, care se bucură deja de aprecierea clienților, grupul își va extinde prezența la nivel național, aducând astfel oportunități și beneficii pentru clienți și angajați, contribuind la deservirea complementară atât a comunităților din zonele urbane, cât și a celor din zonele rurale.
„România este o piață atractivă, cu o dezvoltare susținută prin investiții solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieței locale de retail alimentar, acum și alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize.
Magazinele din rețeaua Profi vor extinde și completa rețeaua deja existentă de magazine Mega Image. Avem o experiență substanțială în dezvoltarea celor mai bune practici, precum și în integrarea în cultura locală și suntem încrezători că prin această achiziție vom reuși să aducem și mai multă valoare pentru comunitățile pe care le deservim în România', spune Jesper Lauridsen, COO Europa Centrală și de Est, Ahold Delhaize.