Pasagerii afectați de greva de la TAROM primesc despăgubiri. Ce trebuie să facă pentru a-și recupera banii pentru zborurile anulate

.

Pasagerii afectați de greva de la TAROM primesc despăgubiri. ANPC a chemat conducerea TAROM la discuții, pentru a vedea modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de aceste anulări vor fi despăgubiți. Ce trebuie să facă oamenii pentru a-și recupera banii pentru zborurile anulate.

CITEȘTE TOATĂ REVISTA VIVA DE IUNIE GRATIS, AICI


TAROM va despăgubi toți pasagerii care au cumpărat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii.

Ce trebuie să facă pasagerii TAROM pentru a-și recupera banii pentru zborurile anulate

„În contextul incidentelor legale de anularea unui număr important de zboruri operate de compania TAROM, pe data de 8.07.2024, conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a invitat, la sediul său, pe 9.07.2024, reprezentanții acestei companii, pentru a discuta modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de aceste anulări vor fi despăgubiți.


Din discuție a reieșit că, în urma evenimentelor de pe 8.07.2024, TAROM va despăgubi toți pasagerii care au achiziționat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii. 

Pentru soluționarea situației create, ANPC recomandă consumatorilor:
    • pasagerii trebuie să păstreze și să pună la dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare
    • pentru a primi compensații, în urma anulării curselor din data de 8.07.2024, consumatorii care au achiziționat bilete direct de la TAROM, trebuie să se adreseze companiei printr-un e-mail, în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate, dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat, până la rerutare, precum și numărul contului în care să i se poată plăti compensația financiară
    • pasagerii care au achiziționat bilete prin intermediul altor companii, trebuie să se adreseze acestora, prin e-mail, iar în cazul în care nu li se oferă o soluționare, pot depune o reclamație pe site-ul ANPC, www.anpc.ro, pentru companiile din România sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor, pe site-ul www.eccromania.ro, pentru firmele care au sediul în Uniunea Europeană, ale căror servicii sunt gratuite pentru consumatori. 


Atenție! În cazul reclamațiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensații, aceste servicii sunt contra cost', informează ANPC. 

Citește și: Gabriela Cristea va fi înlocuită la emisiunea Te iubesc de nu te vezi, de la Antena Stars. Cine va prezenta show-ul: „Voi începe cel mai tare proiect TV

Citește și: Florin Piersic este internat într-o clinică de recuperare. Cum se simte și ce spune despre revenirea sa pe scenă: „Fac antrenamente cu piciorul. Dacă eram în formă…


Câți bani pot recupera pasagerii TAROM care au avut zboruri anulate

În urma discuțiilor purtate de ANPC cu compania TAROM, în luna mai 2024, reprezentanții acesteia au informat ANPC asupra măsurilor pe care le-au luat pentru a preîntâmpina problemele care pot apărea în sezonul estival 2024, și anume: 

    • „în cazul anulării unui zbor, al întârzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum și în situația de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensația financiară sub formă de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM, în termen de un an de la data emiterii. Valoarea acestora este de 350 EUR pentru o compensație de 250 EUR, de 500 EUR pentru compensație de 400 EUR și de 750 EUR pentru compensație de 600 EUR


  • pasagerii sunt informați de drepturile acestora pe site-ul companiei TAROM la secțiunea „Drepturile pasagerilor' sau pe adresa lor de e-mail. Nu dispun de un număr de telefon valabil, de tip call-center, pus la dispoziția pasagerilor

    • TAROM deține aeronave disponibile, care pot interveni acolo unde este cazul, pentru suplimentări sau în situații de avarie’, mai informează ANPC. 

Linie prioritară de contact pentru pasagerii afectați de greva TAROM

TAROM anunță înființarea unei linii prioritare pentru pasagerii afectați. 


‘Compania TAROM s-a confruntat cu o situație fără precedent, aceea de anulare a numeroase zboruri ca urmare a declarațiilor individuale de inapt pentru zbor ale personalului navigant. Ca urmare a acestei situații independente de voința și acțiunile companiei, pasagerii au fost afectați de anularea zborurilor regulate. Compania a oferit alternative pentru călători, iar echipa de asistență este în contact direct cu aceștia pentru a oferi informații detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opțiuni disponibile.


Pentru a facilita procesul de compensare al călătorilor afectați în urma anulării unor zboruri regulate în cursul zilei de 8 iulie, TAROM anunță crearea unei adrese de email dedicate: despagubire8iulie@tarom.ro, la care pasagerii pot transmite cererile și documentele necesare în vederea obținerii despăgubirilor, în conformitate cu Regulamentul EC 261/2004.

Pasagerii afectați de aceste anulări pot transmite solicitarea de compensare la adresa de email dedicată: despagubire8iulie@tarom.ro., unde trebuie să transmită următoarele informații:


  • Nume și prenume pasager
  • Număr de zbor
  • Copia biletelor de călătorie și codul rezervării
  • Dacă este cazul, dovada plății pentru cheltuielile suplimentare privind cazarea, masa, transportul de la aeroport la unitatea de cazare și de la unitatea de cazare la aeroport
  • Modalitatea de compensare pentru care optează (bani / voucher electronic)

Voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM emise pe zboruri operate TAROM (cu număr de zbor RO) în termen de un an de la data emiterii. Contravaloarea voucherului nu este rambursabilă.

Pentru pasagerii care vor opta pentru plata compensației în bani este necesar să transmită datele bancare în următorul format :

  • Nume și prenume beneficiar cont
  • Denumirea băncii
  • Sucursala
  • Adresa băncii
  • IBAN
  • Cod SWIFT/BIC
  • Monedă cont

Compania TAROM își cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat și depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situație îl are asupra planurilor lor de călătorie.
Pentru informații suplimentare, pasagerii pot contacta centrul de suport TAROM la numerele de telefon: (004) 021 9978, (004) 0800500 131 (TelVerde), (004) 0371 529 000 sau pe oricare dintre adresele de email: contact@tarom.ro, rezervari@tarom.ro’, transmite compania. 

Grindeanu: Despăgubirile pentru pasageri le plăteşte TAROM. Compania să găsească banii

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat luni la Antena 3 CNN când şi cum se va încheia calvarul pasagerilor care au fost afectaţi de zborurile anulate de TAROM. Mai mult, el a precizat şi cine le va oferi oamenilor despăgubiri în acest sens. 

„Compania va plăti despăgubirile. Va trebui să găsească banii pentru că au tot dreptul cei care au pierdut cursele şi cei care au fost şi sunt în această situaţie să primească despăgubiri', a spus Grindeanu.

Criza de la TAROM a luat sfârșit marți dimineață. Compania anunțā că a ajuns la o înțelegere cu piloții și că toate zborurile se vor desfășura normal. Potrivit surselor Antena 3 CNN, piloții au obținut o majorare de 1.500 de euro în etape și majorarea diurnei.