Reguli noi pentru obținerea buletinelor. Schimbările intră în vigoare pe 10 iunie

 Calin Maria Bianca
.

Reguli noi pentru obținerea buletinelor. Schimbările intră în vigoare începând cu 10 iunie. Ei bine, abia ce ne-am obișnuit cu noile modificări legate de schimbarea buletinului, iar autoritățile vin cu o serie de modificări. Regulile obținerii actelor de identitate iau o altă întorsătură din data de 10 iunie 2023, asta după ce o lege recent oficializată stabilește că la aceeași adresă nu se mai pot înregistra mai mult de zece persoane, nici cu domiciliul, dar nici cu reședința. Iată mai multe detalii despre modificările care au fost făcute!

CITEȘTE REVISTA VIVA! DE MAI, GRATIS, AICI!

Fie că ai împlinit vârsta de 14 ani sau că te-a căsătorit, ori te muți într-o altă zonă sau, pur și simplu, îți schimbi buletinul pentru că a expirat, trebuie să ai în vedere o serie de reguli pentru obținerea actului de identitate, mai ales că începând cu data de 10 iunie se fac o serie de schimbări în acest sens.

Citește și: Cum ținem țânțarii la distanță. Culorile, alimentele și mirosurile care atrag țânțarii

Citește și: Ce beneficii imense are mersul pe jos. Trei motive să faci asta zilnic

Citește și: VIVA! Party 2023 – „The Movie Night”, cea mai mare petrecere a anului

Citește și: Fiul Cristinei Bâtlan a renunțat la facultate 1 an, pentru a-și înființa propriul business. Ce sfaturi i-a dat vedeta în afaceri: „A învățat că…' / EXCLUSIV

Reguli noi pentru obținerea buletinelor. Intră în vigoare începând cu 10 iunie

Începând cu data de 10 iunie, în ordonanță se introduce o prevedere complet nouă ce stabilește în mod expres că „nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în RNEP (Registrul Național de Evidență a Persoanelor – n. red.) sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă'. Prin urmare, de acum înainte, la aceeași adresă nu se mai pot înregistra mai mult de zece persoane, nici cu domiciliul, dar nici cu reședința. Legea nu aduce zâmbetul pe buze nimănui, mai ales că sunt familii mari, care au mai mulți copiii de exemplu și locuiesc în aceeași casă.

De ce acte ai nevoie pentru a-ți schimba buletinul în anul 2023

Începând cu iarna anului 2022 au mai avut loc o serie de schimbări în privința obținerii buletinelor, astfel că pe atunci s-a decis că românii nu mai sunt obligați să prezinte anumite acte, ca până acum, printre care certificat de căsătorie sau actele casei. Prin urmare, lista cu actele pentru schimbarea buletinului în anul 2023 este următoarea:

  • Cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • Actul de identitate anterior și cartea de alegător (dacă este cazul)
  • Certificatele de naștere
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatul deces al soțului / soției decedat, dacă este cazul (original și copie)
  • Declarația scrisă a găzduitorului dată la ghișeu sau de procură de la acesta, dacă casa nu este pe numele tău
  • Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate ce poate fi plătită la ghișeu

Sursă foto: freepics

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton