CFR Călători anunță că, începând cu 12 iunie, revin în circulație Trenurile Soarelui, programul continuând până pe 6 septembrie. Unele garnituri de tren îşi prelungesc traseul spre litoralul românesc, dar vor fi introduse și trenuri noi.
CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE MAI, GRATIS, AICI!
‘Pentru a permite asigurarea legăturii între principalele oraşe ale
ţării şi litoralul românesc, pe perioada sezonului estival, CFR Călători
a adoptat un program variat care constă fie în prelungirea circulaţiei
unor trenuri care aveau ca destinaţie finală Bucureşti Nord spre
Mangalia, fie prin introducerea de trenuri ce au ca destinaţie exclusivă
litoralul Mării Negre’, a transmis CFR.
Astfel, prima parte a
programului debutează din data de 12 iunie 2020, prin prelungirea
circulaţiei următoarelor trenuri la /de la Mangalia, până la data de
25/26 iunie 2020, după cum urmează:
• Trenurile IR 1642/IR 1641 Baia Mare – Bucureşti Nord şi retur vor
circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1942/ IR 1941, cu grupă
de vagoane de la / până la Cluj Napoca IR 1638/IR 1639 şi pentru
Bistriţa Nord IR 1648.
• Trenurile IR 1862/IR 1861 Iaşi –
Bucureşti Nord şi retur vor circula până la/de la Mangalia ca trenuri IR
1964/ IR 1963, cu grupă de vagoane de la/până la Suceava IR 1756/ IR
1757.
• Trenurile IR 1695/IR 1696 Timişoara Nord – Bucureşti
Nord şi retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1996/IR
1995, cu grupă de vagoane de la/până la Reşiţa R 9172/ R 9161.
•
Trenurile IR 1742/ IR 1741 Satu Mare – Bucureşti Nord şi retur vor
circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1946/ IR 1945.
Revine în circulaţie şi în acest sezon, din 12 iunie, ‘Trenul
Tineretului’ IR 1924 / IR 1923 pe ruta Sibiu – Bucureşti Nord – Mangalia
şi retur.
Începând cu data de 26/27 iunie 2020, se introduc în
circulaţie trenuri special dedicate asigurării legăturii cu litoralul
dinspre Timişoara Nord, Arad, Deva, Craiova, Sibiu, Satu Mare, Baia
Mare, Oradea, Cluj Napoca, Braşov, Târgu Mureş, Iaşi, Suceava, Galaţi,
iar trenurile menţionate mai sus vor reveni la mersul iniţial.
•
Legătura directă Arad – Mangalia şi retur va fi realizată de trenurile
IR 1922/IR 1921 pe întreaga durată a programului estival, iar legătura
directă între capitală – Mangalia şi staţiunile de pe litoral va fi
realizată cu trenurile IR 1983/ IR 1984 în perioada 27 iunie – 6
septembrie.
• De asemenea, va creşte frecvenţa trenurilor între Constanţa şi Mangalia pentru a fi deservite toate staţiunile de pe litoral.
CFR precizează că trenurile de lung parcurs au în compunere vagoane de dormit şi cuşetă.
Pentru accesul turiştilor în Delta Dunării, din 13 iunie 2020, trenurile IR 1589/ IR 1588 vor asigura zilnic, pe întreaga durată a sezonului, legătura directă Bucureşti Nord – Tulcea Oraş şi retur. De asemenea, în fiecare zi, 4 trenuri (2 tur/2 retur) vor continua să circule între Medgidia şi Tulcea.
CFR precizează că tariful
pentru o călătorie Bucureşti – Constanţa este de 59,6 lei la tren IR,
clasa a 2-a. Dacă se achiziţionează un bilet dus-întors pasagerul
beneficiază de 10% reducere. De asemenea, pentru cumpărarea biletelor în
avans reducerea este de până la 15% din tariful de transport.
Studenţii şi elevii beneficiează de gratuitate la călătoria la vagon clasa a 2-a.