A fugit întotdeauna de aglomeraţia din marile oraşe. A schimbat doi soţi, un logodnic şi o mulţime de case. A rămas însă fidelă în două cazuri: copiii săi şi compania de cosmetice a cărei imagine este de 28 de ani.
În Carolina de Sud se află un mic orăşel cu 12.000 de locuitori, Gaffney, o localitate liniştită, cu străzi aproape pustii, cu vile mici şi grădini mari. Până şi bulevardul principal, Cherokee Avenue, are numai două benzi care se întind de-a lungul liniei de cale ferată. Cele mai importante evenimente din oraş sunt Târgul Fermierilor, care are loc vara, în fiecare miercuri şi sâmbătă, în parcarea de lângă Oficiul Poştal, şi concertele din Cabana Gaffney. În urmă cu 55 de ani, în această comunitate în care nu se întâmplă niciodată nimic, s-a născut Andie MacDowell, femeia ajunsă celebră mai întâi pentru tenul său perfect care a ajutat-o să devină imaginea LOréal, şi mai apoi pentru talentul actoricesc. Înainte de a deveni una dintre favoritele fotografilor şi regizorilor, Andie MacDowell şi-a petrecut verile la casa de vacanţă a familiei, o vilă din Arden, Carolina de Nord, construită înaintea Primului Război Mondial.
Întâi mamă, apoi actriţă şi model
Anii au trecut. Casa de vacanţă a familiei s-a transformat într-un hotel Bed & Breakfast, „Black House Inn', iar Andie MacDowell s-a mutat dintr-un loc în altul. Toată viaţa a evitat însă cei doi poli ai Statelor Unite, New York şi Los Angeles, două mega-oraşe aglomerate şi gălăgioase care nu s-au potrivit cu dorinţa ei de a avea o viaţă liniştită alături de copiii şi soţul ei. Andie nu a putut să evite complet lumea tumultoasă a oraşelor mari, pentru că atât cariera de model, cât şi cea de actriţă au aruncat-o în mijlocul lor. În anii 90, după naşterea copiilor săi, a hotărât să petreacă mai mult timp alături de ei şi de aceea s-a aflat mai mult pe drumuri, între casa ei din North Carolina, ferma din Montana şi apartamentele din New York sau L.A.
RALUCA TĂMAȘ Foto PHOTOLAND (LARSEN & TALBERT / CORBIS OUTLINE)
Continuarea în numărul de martie al revistei VIVA!, la standurile de presă din 1 martie.