Te-ai intors de la Mercedes-Benz Fashion Week Berlin, unde ai prezentat colectia „En Garde' pentru primavara-vara 2012. Te simti un invingator?
Am plecat la drum ca sa devin un invingator, mi-am dorit si am luptat sa fiu din ce in ce mai bun, sa trec peste greutati si provocari. Am crezut intotdeauna in mine si, cel mai important, m-am bucurat de increderea si aprecierea celor din jurul meu. Sunt fericit si mandru de rezultatele muncii mele, iar succesul de pana acum ma obliga si ma incurajeaza sa construiesc in continuare brand-ul Stephan Pelger.
Presa a acordat o atentie speciala show-ului tau. Care a fost cel mai important si flatant articol si unde a aparut?
Toate articolele aparute au fost un motiv de mandrie pentru mine, fie ca vorbim de publicatii de renume ca Vogue, Bild, Elle sau bloguri de fashion mai mult sau mai putin cunoscute.
Numele „En Garde' este inspirat dintr-un sport nobil si elitist. Ai o pasiune mai veche pentru scrima sau a fost un impuls de moment care a dat numele colectiei?
„En Garde' este un nume puternic – o provocare pe masura brand-ului Stephan Pelger, si mi s-a parut potrivit pentru a denumi colectia care urma sa reconfirme valoarea mea ca designer la nivel international. Ideile preluate de la acest sport se regasesc in croiul tinutelor: atitudinea indrazneata, eleganta si mastile stilizate.
Ce ai facut imediat dupa finalul show-ului?
Am zis „Doamne ajuta' si m-am intalnit in backstage cu prietenii mei care au venit sa ma sustina la Berlin.
Care e investitia intr-un astfel de show, ce parghii trebuie angrenate ca totul sa iasa perfect?
In cazul in care vorbim de o prima participare, este necesara pregatirea unei mape de prezentare, un lookbook ce contine poze, filme, articole despre designer. Munca efectiva presupune pregatirea colectiei, a show-ului, alegerea stilistului, a muzicii, a manechinelor, stabilirea conceptului de eveniment. {i, foarte important, colaborarea cu o agentie de PR locala, cu expertiza in industria modei, pentru organizarea prezentarii. Este un element fara de care sansele de reusita sunt relativ limitate.
Care au fost cele mai importante vip-uri si jurnalisti de moda prezenti la show-ul tau?
La show au fost opt sute de invitati – vedete din Germania si Romania: James Goldstein, Ileana Badiu, Lili Sandu, Maria Dinulescu, Dorotheea Petre, Laura Lazar. Este dificil sa ii enumar acum pe toti. Din presa mentionez prezenta Vogue, Elle Romania, Elle Germania, Grazia, Bild, Tatler, Viva!, Harpers Bazaar, 10 posturi de televiziune, bloggeri. Shermine Shahrivar, Tatiana Marinescu si Sara Nuru sunt top modele care mi-au purtat creatiile pe catwalk.
Ce inseamna Berlinul pentru tine, orasul din afara prezentarilor de moda?
Un loc liber de prejudecati, tanar, nonconformist, plin de istorie. Berlinul ca oras este un eveniment in sine. Recomand restaurantele Borchard, Grill Royal sau cluburile Berghain si Felix, iar pentru experienta culturala – muzeele sau simpla plimbare pe strazi.