LOL, ASL PLS, ASAP ori BRB țin deja de domeniul trecutului. Și, dacă obișnuiai să le folosești cândva, te poți considera bătrân. Căci există o serie întreagă de prescurtări utilizate în mediul online al zilelor noastre. Iar unele dintre ele te vor surprinde, cu siguranță. Așa că e cazul să știi și tu care sunt cele mai căutate abrevieri în limba engleză.
Cuprins
Dacă te interesează care sunt cele mai căutate abrevieri în limba engleză, te afli în locul potrivit. Și nu trebuie să simți vreo jenă pentru că nu le cunoști deja pe unele dintre ele. Căci sute de mii de oameni accesează zilnic motoarele de căutare pentru a afla ce înseamnă unele dintre cele mai căutate abrevieri în limba engleză.
Cuprins
Ce sunt acronimele
În cazul în care nu-ți mai aduci aminte din școală, acronimele sunt acele cuvinte formate din primele litere ale mai multor cuvinte care formează o sintagmă, o expresie ori un titlu. Abrevierea sau prescurtarea sunt sinonime pentru acronime. Interesant este că, în zilele noastre, abrevierile se folosesc foarte mult în limbajul online, cunoscut și drept limbaj de SMS.
Se utilizează atât în comunicarea informală, cât și în corespondența de afaceri. De ce? Pentru că prescurtările înseamnă economie de timp, de spațiu și chiar de efortul de a tasta mai multe cuvinte. Astfel, cele mai căutate abrevieri în limba engleză se utilizează frecvent în comunicarea electronică. Fie că este vorba despre mesaje scurte, e-mailuri sau conversații instant.
Trebuie să recunoști că este foarte convenabil să ai câte o prescurtare pentru fiecare propoziție, mai ales atunci când nu ai timp de povestit. În plus, eviți și binecunoscutele erori ale autocorrect-ului, care ne dau tuturor atâtea bătăi de cap. Dacă se așteaptă un răspuns rapid din partea ta la serviciu, un acronim poate fi salvator. Iar în comunicarea cu prietenii apropiați și cu mebrii familiei este cea mai apreciată metodă de a scrie.
Când se folosesc și când nu
Printre cei mai tineri dintre noi, acronimele sunt deja parte din vocabularul zilnic. Iar cele mai căutate abrevieri în limba engleză le sunt familiare. Ba chiar au ajuns să fie folosite, din obișnuință, în paginile testelor de examen sau ale tezelor școlare. Or, acest lucru nu este tocmai în regulă.
Dacă în comunicarea informală sunt chiar de ajutor, abrevierile nu ar trebui să-și facă loc în limbajul oficial sau profesional. Cât despre mediul de afaceri, depinde ce tip de public-țintă e de dorit să primească mesajul transmis de o companie. Spre exemplu, un comerciant de sucuri poate folosi cu succes abrevierile în reclame. Pe de altă parte, nu e deloc de bun augur să te adresezi unei categorii de public profesional ori cu vârste înaintate cu un astfel de limbaj. Mesajul își va pierde profesionalismul și credibilitatea.
Care este cel mai căutat acronim pe Google
Cum Generația Z a reușit să lanseze noi reguli de comunicare cu o viteză amețitoare, și expresiile utilizate fac parte din jargonul specific. Aceste schimbări extrem de rapide se alimentează din mediul online, unde limbajul clasic, formal, pare desuet. Drept urmare, experții în administrarea afacerilor de la Vera au realizat un studiu referitor la cele mai căutate abrevieri în limba engleză, care îi zăpăcesc pe americani.
Specialiștii au extras datele volumetrice din uneltele de analiză Ahrefs pentru 114 abrevieri diferite. Și au inclus variațiuni legate de exprimarea în căutări precum „sensul X’, „Ce înseamnă X’ sau „definiția lui X’.
În urma analizei efectuate, a rezultat că SMH (shake my head – dau din cap) se află pe primul loc în clasamentul cu cele mai căutate abrevieri în limba engleză pe Google. SMH se folosește în jargon pentru a exprima dezamăgirea, dezacordul, frustrarea sau nerăbdarea.
Acronimul a fost adăugat în Dicționarul Urban încă din 2004. Și se definește ca fiind un răspuns la situații ridicole sau prostești, ori ca expresie a dezamăgirii. Cam 231450 de americani l-au căutat în fiecare lună. Pe locul al doilea se află POV (point of view – punct de vedere), cu aproximativ 155800 căutări.
Locul al treilea îi revine lui NSFW (not safe for wife/work sau not suitable for work – nesigur sau nepotrivit pentru muncă). În jargonul online se utilizează preponderent pentru a descrie postări asociate cu nuditatea, cu tentă sexuală sau care au legătură cu pronografia. De obicei, indică faptul că acel conținut distribuit nu trebuie vizualizat în timpul programului de muncă. Totalul celor interesați de cele mai căutate abrevieri în limba engleză însumează peste 3 milioane în fiecare lună.
Care sunt cele mai căutate abrevieri în limba engleză
Dat fiind că am menționat deja primele trei cele mai căutate abrevieri în limba engleză, e cazul să facem cunoștință și cu altele. TLDR (too long, didnt read – prea lung, nu am citit) este în continuarea listei, cu aproximativ 118600 căutări.
Interesant este că, deși considerat deja învechit, YOLO (you only live once – trăiești numai o dată sau numai o viață ai) rămâne o curiozitate pentru cam 46800 de americani. Acronimul vine din anii 1960 și a fost utilizat intens de milenialii anilor 2010. La fel de captivante rămân IMO (în my opinion – după părerea mea), LMAO (laughing my ass off), TTYL (Talk to you later – vorbim mai târziu), IG (I guess – bănuiesc) și DM (direct message).
FOMO (Fear of missing out – teama de eșec, de ratare) exprimă anxietatea și este căutat lunar de peste 121600 de americani. În același timp, 98500 sunt interesați de IYKYK (If you know, you know – dacă știi, știi). Celebrul OFC (of course – desigur, bineînțeles) le stârnește curiozitatea la 96300 de persoane. IIRC (If I recall correctly – dacă îmi aduc bine aminte) se folosește frecvent și e totuși intens căutat.
HMU (Hit me up – sună-mă/contactează-mă) ocupă a zecea poziție în clasamentul cu cele mai căutate abrevieri în limba engleză. Și este urmat îndeaproape de AFK (Away from keyboard – departe de tastatură) și de NGL (Not gonna lie – nu am să te mint). OOTD (Outfit of the day – ținuta zilei), TBH (To be honest – ca să fiu sincer) și FWIW (For what its worth – la ce ajută asta) încheie topul celor 20 cele mai căutate abrevieri în limba engleză.
Cele mai utilizate abrevieri din limba engleză
Iată câteva dintre cele mai utilizate acronime:
OMG – Oh my God – O, Doamne!
ASAP – As soon as possible – cât de repede posibil
BTW – By the way – apropo
IDK – I dont know – nu știu
LMK – Let me know – dă-mi de știre/anunță-mă
FYI – For your information – ca să știi
NVM – Nevermind – nu contează
ROFL – Rolling on the floor laughing – mă tăvălesc de râs
AFAIK – As far as I know – din câte știu eu
TMI – Too much information – prea multe informații
ICYMI – In case you missed it – în caz că ai ratat asta
THX – Thanks – mulțumesc
WBU – What about you? – dar tu?
Y? – Why? – De ce?
JK – Just kidding – glumesc
BC – Because – pentru că
SRY – Sorry – scuze
BRB – Be right back – revin imediat
Acronime utilizate în afaceri și marketing
Este important să utilizezi abrevierile judicios și în contextul potrivit. În mesajele de business sau marketing, prescurtările economisesc timp și spațiu. Totuși, utilizarea excesivă poate avea efectul nedorit, oferind o imagine lipsită de profesionalism. Iată câteva dintre cele mai utilizate acronime:
VIP: Very important person or customer – persoană sau client foarte important
BOGO: Buy one, get one – cumperi un produs și primești un produs
LTO: Limited time offer – ofertă limitată
USP: Unique selling proposition – propunere unică de vânzare
CRM: Customer relationship management – administrarea relațiilor cu clienții
KPI: Key performance indicator – indicator de performanță
FAQ: Frequently asked questions – întrebări adresate frecvent
ETA: Estimated time of arrival – data estimată de livrare
RSVP: Please respond – vă rugăm să răspundeți la
TIA – Thanks in advance – mulțumiri în avans
NP – No problem – nicio problemă
EOD – End of day – finalul zilei
OTP – One time password – parolă unică
N/A – Not applicable – nu se aplică
Sursa foto: 123rf.com
Alte surse: mentalfloss.com, avochato.com, azbigmedia.com,