Te-ai întrebat de ce Cristiano Ronaldo sau Shakira sunt celebritățile cu cele mai populare pagini de Facebook în 2020? Ingredientul lor secret este același: sinceritatea. Vedetele nu se sfiesc să-și arate viața lor de zi cu zi sau să răspundă fanilor când un titlu de tabloid surprinde. Și aceeași atitudine, transparentă, ți-ar plăcea să o regăsești și la viitorul tău angajator! Vino să-i cunoști pe cei mai atractivi angajatori din România la LEAP, pe 27 februarie, la Face Convention Center!
Text: Steluța Năstase-Lupu
În era social media, primul impuls când primești o invitație la interviu este să verifici pagina de Facebook a companiei. Așa cum faci și când citești o știre despre o vedetă. Vrei să vezi cât de sinceră și deschisă e în comunicare, cum moderează discuțiile, dacă are fotografii cu echipa și cât de entuziasmați sunt oamenii. Te aștepți să aibă o atitudine onestă și să te surprindă cu ceva unic astfel încât să-ți dorești să ajungi la interviu. Ți-ar prinde bine să ai și câteva referințe, să știi cum e percepută compania de candidați și angajați.
Pentru a afla mai multe detalii, trebuie doar să te pregătești de gală! Pe 27 februarie are loc festivalul LEAP (Learn. Explore. Apply. Play) la Face Convention Center, în București. În cadrul unui eveniment care își propune o nouă abordare a relațiilor de muncă, vor fi prezentate rezultatele studiului de piață „Cei mai atractivi angajatori din România', realizat de eJobs și Universum Global (cea mai mare companie de consultanță în employer branding din lume), pe un eșantion de 20.000 de respondenți. Evenimentul se adresează profesioniștilor din toate domeniile.
Gala celor mai atractivi angajatori la LEAP
Premierea celor mai atractivi angajatori din România va fi făcută de Federica Leotta, Country Manager Italia la Universum Global. De peste trei ani joacă rolul de employer branding advisor pentru companii din industrii diferite precum automotive, fashion, pharma, FMCG, banking, management consulting, retail, asigurări.
Federica va aduce în scenă acei angajatori români care umanizează relațiile și pun mare preț pe interacțiunile cu candidații și cu angajații, încercând să creeze experiențe coerente.
Iată un scurt interviu pe care Federica Leotta l-a oferit în exclusivitate în România pentru We Are HR:
Faci parte din echipa Universum Global de peste 3 ani. Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ai învățat în această perioadă analizând topul celor mai atractivi angajatori din lume?
Datele m-au ajutat să realizez că toate generațiile, nu doar cele mai tinere, consideră meseria lor o modalitate de a se exprima, de a contribui la un scop mare și de a-și pune amprenta în ceea ce fac. În același timp, companiile au o responsabilitate uriașă de a spune întreaga poveste despre experiența pe care o oferă. Cu cât sunt mai autentice și transparente (chiar și atunci când nu au ceva atât de grozav de spus despre ele!), cu atât mai mult vor fi recunoscute ca fiind credibile și demne de încredere. Și, vorbind despre experiență, cei care sunt percepuți că oferă un mediu de lucru atent la toate detaliile, o cultură deschisă și o misiune interesantă sunt cei care se clasează în topul celor mai atractivi angajatori.
Care sunt asemănările dintre companiile din topul celor mai atractivi angajatori realizat de Universum Global?
Punctul lor forte și comun este capacitatea lor de a construi o experiență coerentă în viața angajaților lor și în mintea potențialilor candidați.
Ce ai putea să ne spui despre angajatorii care nu ocupă pozițiile fruntașe în top? Cum ar putea ajunge pe primele locuri?
Conștientizarea este clar cel mai important punct de pornire. Apoi, să fie prezenți pe canalele unde talentele din targetul lor își petrec timpul și să comunice mesaje care sunt relevante pentru acești candidați. Poate că nu este nevoie să vorbească despre progresul rapid al carierei atunci când oamenii pe care doresc să îi atragă pun pe primul loc un mediu de lucru prietenos și primitor. De asemenea, este important să rețină faptul că nu trebuie să fie atractivi pentru toată lumea: în marketingul de recrutare cheltuim mult timp și bani pentru a atrage cel mai mare număr de candidați, pentru a spune apoi nu majorității. Ce pot face companiile în acest caz? Să se asigure că înțeleg clar profilul talentelor de care au nevoie, nu doar în ceea ce privește abilitățile, ci și în ceea ce privește personalitatea! Și să se asigure că ofertele de angajare sunt relevante pentru candidații doriți.
Care sunt cele 3 valori pe care fiecare companie ar trebui să le adopte în 2020?
Coerența, integritatea și includerea ar trebui să fie valori esențiale pentru companii în 2020. De ce? Va fi nevoie ca organizațiile să fie consistente în toate punctele din călătoria candidaților și angajaților și în fața stakeholderilor. Dacă nu există consistență, e greu să devii recognoscibil și de încredere ca angajator. Integritatea este solicitată și este necesară pentru a rămâne și atractivi. Iar, în cele din urmă, includerea va fi o necesitate. Se bazează pe diversitate, dar înseamnă și ascultarea și includerea unor perspective diverse, astfel încât oamenii (și afacerea) să poată beneficia și să poată avansa.
Ce criterii crezi că vor conta pentru noile generații atunci când își vor alege viitori angajatori?
Vor aprecia tot mai mult angajatorii care îi susțin să facă performanță. Noile generații vor alege angajatorii care îi ascultă, îi ajută să se dezvolte, dar, cel mai important, angajatorii care le vor oferi cu adevărat credit pentru a aduce valoare. Vor fi apreciați cei deschiși să construiască o carieră personalizată, bazată pe prioritățile și talentul fiecărui angajat.
Cum arată organizația viitorului în opinia ta? Ce ar trebui să se schimbe? Ce ar trebui să rămână la fel?
Organizația viitorului este mai deschisă și mai transparentă. În era social media și a sharing-ului instant, organizațiile trebuie să fie sincere cu ele și să poată trăi după valorile lor pentru a-și atinge misiunea dincolo de profit. Ce ar trebui să rămână la fel? Adevărata lor esență, ce le face unice și ingredientul secret al succesului lor!
Cum poate o companie să facă munca mai puțin stresantă și mai atractivă pentru angajați?
Să se concentreze pe ceea ce contează cu adevărat, să evite ce e mai puțin relevant. Să-și stabilească bine prioritățile, să lucreze cu obiective concrete și cu o misiune clară.
În ce fel afectează economia de tip „gig' peisajul talentelor?
Economia Gig se bazează pe încredere și angajament. Oamenii aleg proiecte mai degrabă decât angajamente pe termen lung. Asta înseamnă că există un interes comun pentru activitate, precum și pentru învățare și dezvoltare. Și mergem tot mai mult pe încredere, deoarece companiile își stabilesc obiective și așteptări și au o influență mai mică asupra modului în care este îndeplinită sarcina. Cum va afecta acest lucru peisajul talentelor? Cred că acest întreg model va avea impact asupra modului în care concepem munca în ansamblu. Oamenii ar putea fi angajați de o singură companie, dar din ce în ce mai mulți vor să fie implicați în proiecte mai mici, să învețe prin expunere și să fie recunoscuți prin obiectivele atinse și rezultatele obținute, mai degrabă decât să fie sărbătoriți pentru cantitatea de ore petrecute în spatele biroului.
Recomandă 3 cărți care ar trebui să fie pe biroul fiecărui HR?
Elon Musk, cartea scrisă de Ashlee Vance. Mi s-a părut interesant să învăț cum Elon Musk ar alege următoarea persoană care să facă parte din una dintre companiile sale și cum ar motiva staff-ul. Inspirațional. O altă biografie care mi s-a părut minunată este Sergio Marchionne, cartea scrisă de Tomaso Ebhardt – o poveste despre cum o cultură națională poate să modeleze o companie și cum înțelegerea acestei culturi este necesară pentru ca oamenii să-și aducă contribuții semnificative. Mi-a deschis o nouă perspectivă.
Cum ar putea companiile să facă un spațiu care să aducă împreună oamenii? Ce soluții ar putea adopta pentru a reduce preconcepțiile?
Unele companii au început să creeze toalete unisex, cabinete medicale și chiar camere de rugăciune indiferent de religie – markeri importanți prin care arată că vor să aducă oamenii împreună. Ceea ce face diferența este atitudinea și cum includerea este integrată în cultura companiei. Dacă oamenii recunosc diversitatea ca o sursă de creativitate și inovare și simt că pot să vorbească și să fie ascultați într-un mediu plin de respect, atunci putem vorbi de primii pași spre includere. Ideile care sunt bune pot fi implementate, nu contează de unde vin, iar oamenii sunt recunoscuți, fără să se țină cont de cine este autorul. Este o călătorie lungă, dar sunt sigură că 2020 va aduce tot mai multă conștientizare a nevoii de a schimba atitudinea.
Cumperi un bilet și primești unul gratis
LEAP va avea loc pe 27 februarie 2020 în cadrul Face Convention Center, unde vei avea ocazia să socializezi cu profesioniști din domenii diferite! Rezervă-ți încă de acum locul pentru tine și un coleg de serviciu, profitând de oferta 1+1 gratis. Află mai multe pe leap.ro!