De ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini la decolarea şi aterizarea avionului

.

De ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini la decolarea şi aterizarea avionului? Cu siguranță ai această curiozitate, dacă te numeri printre pasagerii curselor aeriene. Căci fiecare gest al însoțitorilor de zbor are semnificații speciale. Și e indicat să fii informat și referitor la de ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini.

De ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini la decolarea şi aterizarea avionului nu este un mister. Mai degrabă, este o curiozitate pentru pasagerii nefamiliarizați cu regulamentul însoțitorilor de zbor. Iar aceștia nu se sfiesc să dezvăluie din tainele meseriei lor. Așa că e timpul să afli de ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini la decolarea şi aterizarea avionului.

Ce se întâmplă la îmbarcare

Practica poartă numele de „bracing' sau poziție de sprijin. Iar însoțitorii de zbor o execută cu un motiv cât se poate de întemeiat. Potrivit celor de la compania „Irish jet' citați de publicația Irish Mirror, însoțitorii de zbor sunt obligați să respecte anumite reguli de protocol. Înainte de toate, trebuie să întâmpine pasagerii care urcă la bord. Apoi, le verifică tuturor centurile de siguranță înainte de decolare și le prezintă instrucțiunile de salvare.

De altfel, cei obișnuiți cu zborul, au prostul obicei de a ignora aceste etape. Chiar dacă ar putea fi salvatoare de vieți în caz de pericol. Totuși, la un moment dat, atât în timpul decolării cât și în cel al aterizării, însoțitoarele de zbor sau stewardesele se așază pe niște scăunele pliabile, în capătul avionului, cu fața la pasageri. Își pun centura de siguranță și adoptă o poziție aparent bizară. De aici apare și întrebarea de ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini la decolarea şi aterizarea avionului.

Cu alte cuvinte, însoțitoarea de zbor se așază cu palmele bine fixate sub șezut. Această poziție de sprijin sau „bracing' presupune asigurarea centurii de siguranță și spatele drept. În plus, degetul mare de la fiecare mână va sta strâns spre pumn, iar palmele se țin sub coapse, aproape de șezut. Brațele se țin lipite de corp și picioarele la unghi drept pe sol.

Scopul acestei poziții este să mențină trupul într-o stare rigidă. Așa încât, în cazul unui impact neașteptat, provocat de o urgență, corpul să fie cât mai puțin afectat. Această postură restricționează mișcările corpului, așa că riscurile de rănire sunt mult diminuate în caz de impact.

De ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini la decolarea şi aterizarea avionului

De ce este nevoie de așa ceva? Ei bine, însoțitorii de zbor nu sunt niște simpli chelneri la bord. Ei sunt școliți, în primul rând, să salveze vieți. Și acesta este rolul lor primordial. Or, evitarea oricărui risc de rănire a stewardeselor este crucială. Căci sunt singurele persoane aflate la bord certificate să asigure primul ajutor. În caz de urgență sau în timpul turbulențelor severe, însoțitorii de bord trebuie să-și poată folosi mâinile.

Mai mult decât atât, în timpul decolării și al aterizării, stewardesele nu stau pur și simplu în poziția menționată. Chiar dacă par relaxate, ele stau cu ochii pe echipamentul din dotare. Este ceea ce se numește „revizie silențioasă' sau „silent review'.

Asta presupune să știe cu exactitate unde se află echipamentul de urgență, să fie funcțional, să poată acționa rapid ușile, să dea comenzile necesare și să aibă vizibilitate și asupra a ceea ce se întâmplă în exteriorul aeronavei.

Drept urmare, dacă tot ai aflat de ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini la decolarea şi aterizarea avionului, ai putea să faci și tu la fel. La următorul zbor, poți exersa poziția de sprijin sau bracing. Dacă stewardesele sunt educate să o adopte din motive de siguranță, îți poate fi și ție de folos. Este cea mai sigură practică pentru a-ți salva și proteja mâinile în eventualitatea unei situații de urgență la bord.

Ce alte reguli bizare trebuie să mai respecte însoțitorii de bord

De ce stau aşezate stewardesele pe propriile mâini nu e chiar cea mai ciudată dintre nedumeriri. Căci meseria de stewardesă sau de însoțitor de zbor presupune o sumedenie de reguli stricte. Iar unele dintre companiile aeriene au pretenții neașteptate.

Celebra publicație Cosmopolitan a făcut o selecție a celor mai ciudate reguli impuse de companiile aeriene la nivel mondial. Și iată câteva dintre ele:

1.La recrutare

-Jet Airways ține cont de aspectul fizic. Și e foarte important ca viitoarea însoțitoare de zbor să aibă aspect plăcut, îngrijit și o vedere foarte bună. Nu se permite și nu este acceptat tenul cu cicatrice, acnee ori pete de orice fel. Ciudat este și că viitorii însoțitori de zbor nu trebuie să fie căsătoriți. Statutul de necăsătorit este echivalent pentru această companie cu „fără experiență'. Și se presupune că dintre cei care aplică menționând „cu experiență' mulți ar putea fi căsătoriți.

-British Airways nu acceptă tatuajele pe picioare, inclusiv pe laba piciorului, căci acestea nu se pot masca. Încălțămintea uniformei are stil specific, așa că suprafața labei piciorului rămâne la vedere. Nici la încheieturile mâinilor nu sunt permise tatuajele.

În plus, nu se acceptă ciorapi mai groși de 15 den, care sunt foarte transparenți. Nici piercing-urile în limbă nu se acceptă. Orice fel de accesoriu trebuie înlăturat pe perioada pregătirii și a serviciului. În cazul că se dorește a se purta ceas, acesta trebuie să fie obligatoriu foarte discret, cu o brățară fină aurie sau argintie sau cu o curelușă din piele maro sau neagră.

-Alaska Airlines le cere viitorilor candidați să se fi lăsat de fumat cu minimum 6 luni înainte a aplica pentru un post. În plus, se cere o experiență de minimum doi ani de muncă servicii pentru comunitate sau relații cu clienții.

-Czech Airlines ține cont de indicele de masă corporală (IMC sau BMI). Un IMC între 19 și 24,9 este considerat satisfăcător. Totuși, cineva care măsoară 1,60 m și cântărește 65 kg nu ar corespunde. Chiar dacă IMC se încadrează în standarde, nu ar întruni criteriile de înălțime necesare. Pe de altă parte, la Ryan Air nu contează foarte mult înălțimea. Poate fi între 1,57 m și 1,88 m. Dar este important ca greutatea să fie proporțională.

-Pentru Emirates Airlines, este foarte important ca însoțitorii de zbor să poată atinge cu palmele ridicate înălțimea de 212 cm.

-La WestJet, stewardesele trebuie să fie capabile să ridice cam 23 kg (50 pounds) de jos până la nivelul taliei și cam 10 kg (22 pounds) deasupra capului.

-Qatar Airways nu angajează fumători.

2.Pentru angajați

Mâinile la control!

United Airlines acceptă numai 4 inele ca bijuterii, dar nu mai mult de două pe fiecare mână. Hawaiian Airlines pretinde mâini foarte bine îngrijite, cu manechiura impecabilă tot timpul. Vârful unghiei nu trebuie să depășească vârful degetului cu mai mult de 3 mm.

Totuși, la United Airlines, se acceptă unghii ceva mai lungi, dar să nu depășească cu mai mult de un centimetru vârful degetului. Și trebuie să fie toate îngrijite și egale ca dimensiune.

Părul corporal

American Airlines impune ca părul vizibil din nas și urechi sau de la subraț să fie tăiat sau epilat. Și tot ei nu sunt de acord cu coafurile voluminoase, cu buclele sau firele rebele. Volumul coafurii nu trebuie să fie mai înalt de 9 cm.

La Hawaiian Airlines se consideră „de neacceptat' coafuri ciudate sau podoaba capilară vopsită în culori nenaturale. Cu alte cuvinte, „dread'-urile sau codițele, părul mov, roz sau verde și nu numai nu sunt acceptate la Hawaiian Airlines.

United Airlines nu acceptă mustăți mai mari de 6 mm lungime deasupra buzei superioare. Și tot ei nu sunt de acord cu stilurile moderne de aranjare a părului facial, precum barba sau micile smocuri de păr lăsate sub buza inferioară.

La JetBlue, părul de pe cap trebuie să poată fi prins în coadă de cal și să lase fața complet liberă atunci când este prins. Se acceptă numai coada de cal prinsă bine în centrul cefei, în dreptul urechilor, fără să depășească nivelul umerilor.

Igiena orală

Pentru cei de la American Airlines este foarte important aspectul danturii. Dinții trebuie să aibă aspect natural și să fie curați. Nu trebuie să lipsească dinți la vedere, iar aparatul dentar trebuie să fie transparent sau argintiu. Și cei de la Allegiant Air pun preț pe igiena orală impecabilă și pe aspectul natural al danturii. Nu se permit bijuterii dentare în timpul purtării uniformei. Și se încurajează utilizarea sprayurilor și a bomboanelor pentru împrospătarea respirației.

Machiaj și accesorii

Allegiant Air consideră că rujul și luciul de buze completează aspectul îngrijit al feței. Dar creionul de contur trebuie folosit cu moderație. American Airlines acceptă machiajul și încurajează împrospătarea acestuia la nevoie, dar niciodată în fața pasagerilor.

Tot la Allegiant Air, dar și la JetBlue, bărbații însoțitori de zbor nu au voie să poarte machiaj și nici accesorii precum cerceii atunci când sunt în uniformă. Machiajul la bărbați nu este permis nici la United Airlines. Pe de altă parte, Hawaiian Airlines permite cerceii cu tortiță numai dacă nu sunt mai mari de 3 cm în diametru și/sau 1,5 cm lățime sau suprafață.

Uniforma

La Regional Express Pty Limited, atât timp cât porți uniforma companiei, nu ai voie să stai cu mâinile încrucișate, cu mâinile la piept sau cu mâinile în buzunar. United Airlines impune o lungime a fustei care nu trebuie să depășească 2,5 cm deasupra sau sub pliul genunchiului. La JetBlue, nu este permisă legarea puloverului în jurul taliei. Dar poate fi purtat pe umeri.

La Qatar și Emirates Airlines este interzis să mesteci gumă sau să vorbești la telefonul mobil când porți uniforma de însoțitor de bord. Tot la aceleași companii este interzis și fumatul. În plus, dacă lucrezi pentru Qatar Airways, nu ai voie să deții nici măcar la domiciliu alcool, țigări sau carne de porc.

Sursa foto: 123rf.com

Alte surse: cosmopolitan.com, irishmirror.ie,

Citește și Curiozități despre luna februarie

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton