Black Friday a reușit să ajungă un eveniment notabil și pe piața din România, în ciuda faptului că în 2011, atunci când a fost organizat pentru prima dată în țară, nu a fost unul de mare succes. În timp, retailerii au început să se documenteze despre publicul țintă, aducând în magazine și pe platformele online produse de interes, cu discount-uri semnificative.
Reducerile de Black Friday durau, in anii anteriori, intre una si cinci zile, însă 2020 nu este un an obișnuit. Pentru a se adapta contextului pandemiei, mulți retaileri vor alege să extindă sezonul Black Friday.
Consumatorii din România trebuie să știe care sunt produsele pe care le pot găsi în magazine în perioada Black Friday, astfel încât să se pregătească din timp din punct de vedere financiar.
Specialiștii de la Mr. Finance ne vin în ajutor în acest sens și ne prezintă cele mai bune oferte de Black Friday de anul acesta.
Mai puține oferte în magazin, mai multe oferte în online
În fiecare an, de Black Friday, ne așteptăm să vedem oferte și în magazinele fizice. Anul acesta, mulți retaileri vor alege să facă disponibile ofertele numai în mediul online. Această abordare este ușor de înțeles în contextul actual: aglomerațiile din magazine, îmbulzeala și cozile de la casele de marcat trebuie nu doar evitate, ci și prevenite. Iar marii comercianți își vor juca partea lor în menținerea în siguranță a cumpărătorilor.
Produsele vor fi mai căutate decât experiențele
Cu atât de multe incertitudini legate de concerte, evenimente, călătorii, este normal că mulți cumpărători își vor dori ceva tangibil anul acesta.
Cheltuielile asociate de obicei cu evenimente, călătorii sau alte experiențe vor fi redirecționate catre achiziționarea produselor necesare pentru a lucra sau a găti mai mult acasă. Vorbim, așadar, de electronice și electrocasnice, piese de mobilier și decorațiuni sau chiar jocuri.
Clienții vor căuta bunuri necesare pentru gospodărie
Un studiu găzduit de platforma Mr.Finance ne arată că obiceiurile de consum s-au schimbat în timpul pandemiei, multe dintre ele fiind orientate către achiziția de bunuri necesare pentru gospodărie și finanțarea activităților prioritare pentru familie. Oamenii și-au ierarhizat cheltuielile în funcție de nevoi, astfel încât cheltuielile necesare, pentru alimente, s-au detașat net de cheltuielile utile sau cele de plăcere.
La nivelul tării, 23% dintre români au declarat că în 2020 vor cheltui cei mai mulți bani pe alimente, 11% pe calatorii în țară, 10% pe obiecte vestimentare, 7% pe mobilier pentru casă, iar 15% pe alte tipuri de produse.
Bugetul trebuie pregătit din timp
Un aspect important de care cumpărătorii trebuie să țină cont înainte de începerea Black Friday este pregătirea unui buget dedicat. Nimeni nu poate trece prin luna noiembrie fără a se bucura de discount-urile puse la dispoziție de comercianți. Cu toate acestea, cumpătarea este importantă, mai ales în această perioadă. Românii care în lunile de vară au reușit să își facă economii pentru Black Friday sunt întotdeauna cei mai fericiți, întrucât bugetul lor lunar nu este afectat de cheltuielile generate de acest eveniment.
Mr. Finance le recomandă cumpărătorilor să aibă răbdare în perioada în care se desfășoară Black Friday, să nu facă investiții imediate decât dacă sunt foarte hotărâți în privința unui anumit produs, să compare prețurile și să fie responsabili din punct de vedere financiar. Banii trebuie cheltuiți în mod cumpătat și numai pe produse care sunt de calitate și absolut necesare în căminul propriu.