Cu tot mai multe cazuri de coronavirus la nivelul întregii lumi, omenirea se confruntă cu un nou val de infectare iar guvernele tuturor țărilor au luat măsuri pentru a limita modul în care oamenii interacționează. Acest lucru a schimbat modul în care oamenii se atașează de unele firme, branduri și fac afaceri la scară lagă. Astfel, firmele care știu să se adapteze la piața în schimbare nu numai că se vor consolida acum, ci își vor asigura și succes în viitor.
Care este importanța SEO în timpul unei pandemii precum COVID-19?
Pe măsură ce firmele fac eforturi pentru a rămâne relevante pentru publicul lor țintă de-a lungul acestei pandemii, menținerea unei prezențe digitale puternice cu ajutorul SEO și marketingul de conținut va fi unul dintre cei mai importanți pași pe care firmele îi fac.
Pentru cei care nu știu încă ce înseamnă SEO, trebuie spus că aceasta este o abreviere de la „Search Engine Optimization', adică Optimizarea pentru Motoarele de Căutare. Concret este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de Google și celelalte motoare de căutare. Altfel spus, dacă vrei ca site-ul firmei voastre să fie mai vizibil, să apară printre primele rezultate pe prima pagină a Google, atunci aveți nevoie se optimizare SEO.
Revenind la importanță crescută a SEO în timpul pandemiei, trebuie spus că pe măsură ce magazinele fizice riscă permanent să se închidă, publicitatea digitală și comerțul electronic au devenit mai importante ca niciodată. Clienții își mută din ce în ce mai mult activitatea de cumpărare către opțiuni online, iar firmele trebuie să fie prezente pe Internet pentru acești consumatori.
În Franța, de exemplu, țară grav afectată de COVID, statisticile arată că magazinele online au fost cu 4% mai accesate, comercianții de fashion online au înregistrat o creștere de 6,1%, iar farmaciile online au înregistrat o creștere de peste 15% începând cu 13 martie 2020.
Adobe a descoperit că aceste tendințe se reflectă și în Statele Unite, unde achiziționarea online de medicamente fără prescripție medicală, alimente și echipamente de protecție antivirale au înregistrat creșteri extraordinare.
Consumatorii se îndreaptă spre piețele online, ceea ce înseamnă că firmele care vor înregistra încasări mari vor fi cele pregătite să le îndeplinească cât mai bine nevoile clienților din mediul online, cu o experiență online excelentă și un conținut atrăgător. Magazinele online ar trebui, de asemenea, să rețină că o mare parte din această creștere a avut loc pe dispozitivele mobile, întrucât smartphone-urile și tabletele au înregistrat o creștere incredibilă de 50% a utilizării, comparativ cu martie 2019 până în martie 2020.
Prin urmare, firmele ar trebui să se concentreze pe crearea de conținut de înaltă calitate și experiențe digitale ale site-urilor lor, care să atragă clienții prin intermediul dispozitivelor mobile. O experiență online de înaltă calitate vă va ajuta să vă maximizați potențialul de vânzare acum.