Dacă ești antreprenor, știi deja că mediul online a căpătat un avânt uluitor în această perioadă. Dacă până acum doar anumite afaceri din anumite nișe specifice mizau în mod decisiv pe digitalizare, în momentul actual fiecare business trebuie să își transfere activitatea în mediul online sau să identifice soluții pentru a o monetiza online pe timp de pandemie.
Activezi în aria de prestări servicii sau te ocupi de vânzări? Indiferent de formatul business-ului tău, pasul în online trebuie să se producă acum. Dacă nu ești convins încă, specialiștii agenției de web design & marketing online Webdesk îți vor explica pe îndelete de ce digitalizarea business-urilor mici și medii reprezintă viitorul.
Servicii
Dacă ai un business în aria prestărilor de servicii, motivul pentru care trebuie să ajungi #online este unul cât se poate de simplu: în această perioadă, clienții îi atragi din mediul online. Oamenii stau mai mult în casă, deci metodele clasice de promovare (la evenimente & târguri de profil, prin pliante, broșuri sau afișe în zonele cu vad, prin recomandări ce se bazează pe interacțiunea constantă dintre oameni, prin parteneri de business, etc) nu mai sunt la fel de eficiente și nici nu vor mai fi vreodată.
Așadar, dacă vrei clienți, trebuie să faci acum primul pas în mediul online și să optezi pentru crearea unui site de prezentare adaptat cerințelor actuale.
Nu este de ajuns să ai un site, ci îți trebuie un site performant, care să atragă utilizatorii și să le ofere o navigare facilă, un site care să fie adaptat și ușor de accesat de pe orice tip de dispozitiv (design responsive) și care să prezinte cât mai multe elemente prin intermediul cărora potențialul client poate ajunge la tine.
Dacă te gândești că industria în care activezi este dificil de transpus în mediul online, trebuie să știi că există o soluție potrivită pentru orice tip și concept de business. Noi avem în portofoliu firme care oferă servicii complete de curatenie, firme de construcții, instalații, clinici medicale sau de înfrumusețare, saloane de îngrijire personală, service-uri auto, firme de consultanță, cursuri sau HR care au fost reprezentate excelent în mediul digital prin intermediul site-urilor pe care le-am creat și pe care le-am ajutat să-și lanseze campanii de publicitate performante, pentru a resimți cât mai puțin lipsa de activitate din mediul offline.
Dacă nu ai un site este foarte dificil să faci promovare online. Nu poți miza pe principalul canal de publicitate nișată care îți poate aduce clienți repede: Google Ads și nici nu poți începe să lucrezi la strategia SEO pentru a-ți diminua bugetele investite pe termen lung. Poate te gândești că îți sunt suficiente paginile de Facebook. Instagram sau canalul de Youtube, însă acestea nu sunt fiabile pentru orice tip de business și nici nu sunt la fel de nișate campaniile de publicitate care se pot desfășura pe aceste canale. ' – Alexandru Iancu, Web Developer @Webdesk Agency
În aceeași situație se regăsesc și cei care dețineau un site, însă nu la fel de performant sau care nu se adaptează cerințelor actuale. Serviciile de redesign au fost solicitate în ultimul timp de către antreprenorii care și-au dat seama că mediul online nu trebuie să fie o roată de rezervă în monetizarea business-ului, ci un pilon principal.
Vânzări
Dacă business-ul tău se raportează la segmentul de vânzări, atunci este esențial să fii prezent și în online. Având în vedere faptul că majoritatea magazinelor au fost închise în această perioadă, singura posibilitate prin care antreprenorii au reușit să țină vânzările sus a fost mediul online. Un magazin online dezvoltat pe o platformă optimizată pentru vânzări vă oferă control deplin în gestionarea stocurilor, a facturilor și a clienților. De asemenea, soluțiile complete de ecommerce oferă și funcționalități precum generare automată de AWB-uri, plăți securizate cu cardul, comparator de produse, cupoane cadou sau pentru discount, import automatizat de produse, coș persistent sau abonare la newsletter.
Antreprenorii care aveau magazine online performante deja lansate înainte de pandemie au acaparat vânzările în această perioadă, iar cei care nu aveau o prezență online solidă s-au mobilizat pentru schimbarea acestui aspect. Departamentul ecoomerce al agenției Webdesk din București confirmă faptul că perioada pandemiei a reprezentat momentul cheie în care magazinele mici și mijlocii au făcut primul pas în mediul online, câteva exemple de nișe unde au crescut considerabil cererile pentru realizarea unui magazin online performant fiind cele de produse bio, pet shop-urile sau magazinele de alimente, cafea & bunuri sanitare.
„Pentru un magazin online, posibilitățile de promovare în mediul online sunt deosebit de extinse, pornind de la campaniile Google Search Ads, Display, Remarketing pe evenimente (de exemplu, pe coș abandonat) și Shopping Ads, până la campaniile sponsorizate focusate pe conversii pe cele mai populare platforme ale momentului: Facebook și Instagram. În funcție de nișă, demararea unei campanii de optimizare SEO poate avea rezultate rapide sau mai lente, însă TOȚI antreprenorii și-au dat seama în contextul pandemiei de COVID-19 că au pierdut timp prețios și că migrarea în mediul online nu mai suportă amânare.' – Iulia Drăghici, Marketing Manager @Webdesk Agency
Așadar, fie că ești în tabăra #servicii sau în tabăra #vânzări, ACUM este momentul să faci primul pas în mediul online!