Text: Mihaela Pascari
Un lider trebuie să ia decizii rapide, să gestioneze situațiile conflictuale ce apar în echipă, să ofere feedback, să motiveze oamenii, dar mai are și multe alte responsabilități. Iar pentru a le face față cu brio, un manager bun trebuie să fie înarmat cu mult curaj. Fără această trăsătură de caracter nu este imposibil de gestionat un rol de conducere, dar cu siguranță este mult mai dificil. Despre cum te poate ajuta curajul atunci când vrei să preiei o funcție de conducere, dar și cum arată profilul unui lider curajos, povestim în continuarea articolului.
Cum arată profilul unui lider curajos
Oferă feedback constant
Un lider curajos este cel care știe să ofere atât feedback pozitiv, cât și negativ. Nu îi este teamă să fie onest și deschis cu cei din jur și totodată acceptă părerile oamenilor cu care lucrează. Dacă țintești către un rol de conducere, atunci trebuie să înveți să comunici cât mai transparent cu membrii echipei. Astfel, oamenii vor avea curaj să-și spună nemulțumirile și așteptările pe care le au, iar tu vei avea posibilitatea de a le soluționa și a reține talentele în companie. Inteligenta emotionala poate face o diferență enormă asupra felului în care feedbackul oferit este recepționat!
Știe să poarte conversații dificile
Liderii/managerii adesea sunt puși în situația de a aplana anumite momente conflictuale apărute între membrii echipei. Amânarea conversațiilor dificile poate duce la un comportament toxic sau chiar la demisia unor talente valoroase. De aceea, este important să comunici despre problemă pe un ton cât mai calm și să oferi posibilitatea ca oamenii să-și exprime nemulțumirile. Discuțiile unu la unu constante reprezintă o opțiune ideală pentru a afla mai multe despre cum se simt oamenii, dar și care sunt provocările cu care se confruntă.
Se adaptează în timp real
Pandemia ne-a schimbat modul de lucru, dar și felul în care comunicăm și interacționăm cu cei din jur. Companiile care s-au adaptat din mers la schimbări au fost cele care au avut de câștigat. La fel este și în cazul liderilor, e bine să-ți upgradezi cunoștințele pe măsura evoluției în carieră, să iei decizii rapide și eficiente, dar și să regândești constant noi strategii de motivare a echipelor. Mai mult, dincolo de a-ți gestiona propria frica de schimbare, trebuie să diminuezi și temerile echipei.
Deleagă sarcinile
Dacă ești o persoană perfecționistă, delegarea task-urilor poate fi un exercițiu cu multe necunoscute. Dar acest demers este esențial, deoarece oferă oamenilor o doză mai mare de încredere în propriul potențial.
Managerii care nu deleagă riscă să lucreze peste program și să nu reușească să mențină un echilibru între job și viața personală. Ca lucrurile să meargă eficient, trebuie să accepți faptul că oamenii ar putea să greșească. Totuși, pe termen lung au posibilitatea să dobândească know-how-ul necesar pentru a face față tuturor sarcinilor.
Face o schimbare, atunci când nu se află în locul potrivit
Deși managerii sunt cei care trebuie să-i inspire, să-i motiveze pe cei din jur și să creeze o cultură organizațională solidă, se poate întâmpla chiar ei să nu se afle în locul potrivit. Poate nu ești pe aceeași lungime de undă cu echipa, poate simți că nu-ți sunt recunoscute meritele sau, pur și simplu, obiectivele tale personale nu sunt aliniate cu cele ale organizației. Dacă te regăsești în una dintre aceste situații, atunci nu trebuie să mai stai pe gânduri.
Un manager care-și cunoaște propriul potențial nu va rămâne într-un mediu toxic, chiar dacă jobul îi oferă anumite avantaje financiare.
Schimbările în carieră nu sunt ușoare, căci vin la pachet cu o mulțime de temeri. Ca să-ți fie mai lină tranziția către un job mai bun sau chiar către o poziție de conducere, îți suntem alături cu joburile potrivite pentru tine pe eJobs.ro! Curaj! Aplică!