După ce ne-a suscitat interesul cu un video în care apărea desenând un mesaj misterios pe pereții unei clădiri din București, l-am invitat pe Speak la o sesiune foto prin oraș, pentru a ne face cunoștință cu „noua normalitate” și a afla mai multe despre misteriosul hashtag #rebelswithacause.
CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE MAI, GRATIS, AICI!
Speak este unul dintre cei mai talentați, dar și mai carismatici artiști ai generației noi, așadar am fost cu ochii pe el în momentul în care, în mediul online, a apărut o filmare în care, în miez de noapte, desena pe pereții unei clădiri un mesaj misterios cu spray-ul. Am vrut să știm mai multe despre mișcarea #rebelswithacause, așadar l-am invitat în oraș și am ales pentru shootingul nostru niște locații care să se potrivească perfect cu mesajul. Și astfel am aflat detalii inedite despre Proiectul Eco Graffiti susținut de glo.
Speak, rebelul cu o cauză
Deși este extrem de ocupat și în ziua aceea se pregătea să meargă la studio pentru înregistrări, Speak a fost foarte „profi” și a sosit la întâlnire pus pe treabă. Ne-am întâlnit la Piața Romană, în zona Cărturești, pentru că pe străzile Dionisie Lupu, pe Arthur Verona și pe Eremia Grigorescu sunt tot felul de pereți desenați cu grafitti, care se potriveau perfect cu conceptul ales de noi. Am făcut rost de o dubiță, unde urma să se producă magia, și, alături de stilistul Anda Crăpătureanu, fotograful Alexandru Roșieanu și Ruxandra Milea, care s-a ocupat de make-up, ne-am apucat de treabă.
Trebuie să recunoaștem că am avut și noroc că lui Speak nu numai că i-au plăcut, dar i s-au și potrivit mănușă ținutele stil sport-urban, iar totul a ilustrat perfect mesajul transmis de artist prin intermediul hashtagului #rebelswithacuse – și anume că poți să te distrezi, dar să faci și fapte bune în același timp.
Totul a mers perfect, cu o singură excepție… ziua aleasă de noi pentru shooting a fost una cu un vânt teribil, care a ridicat totul în jur, inclusiv bucăți de acoperiș din zona Lahovari. Cu toate acestea, în trei ore totul ieșise perfect, după cum veți vedea din fotografii.
Transformarea orașelor prin artă
În timpul shootingului am vorbit cu Speak și despre noua normalitate, despre schimbările pe care le-a adus pandemia în viețile noastre, ale tuturor, dar și despre nevoia de implicare activă în viața orașului și a semenilor noștri. Artistul ne-a povestit despre faptul că misiunea glo este cea de a înfrumuseța orașul într-un mod ecologic, combinând fun&purpose, noțiuni par opuse la prima vedere. Iar asta deoarece este greu de crezut că distracția poate face casă bună cu misiunea personală, cu faptele bune. Așadar, nu întâmplător, Glo, care susține industriile creative, se află în spatele eco-graffiti Rebels with a cause.
Acesta este, de fapt, mesajul campaniei glo: Distrează-te, creează, fii rebel! Faptele bune sunt fun și, susținându-ți convingerile, poți face o diferență în comunitatea ta.
Drept urmare, aproape 1.000 de metri pătrați de ziduri vor fi transformați în opere de artă de către tinerii artiști români de la Sweet Damage Crew, în parteneriat cu One Night Gallery, în cadrul campaniei 'Eco Graffiti / Rebels with a Cause', susținută de glo.
Munca artiștilor va avea însă un scop bine definit. Iar asta deoarece, picturile murale, realizate într-unele dintre cele mai aglomerate zone ale Capitalei, vor avea rolul de purificare a aerului. Artiștii vor folosi exclusiv materiale eco: 25% vopsea care purifică aerul, 75% vopsea ecologică, mușchi verde și lămpi cu încărcare solară. Fiecare pictură murală va avea capacitatea de purificare a circa 4 copaci maturi, cu frunziș des.
Pe scurt, această campanie ajută la înfrumusețarea orașelor prin intermediul unei serii de lucrări ale unor artiști urbani, al căror mesaj vorbește despre distracție și implicare socială în egală măsură. Și astfel a fost dezvăluit misterul mesajelor scrise pe pereții clădirilor din oraș, la miez de noapte, de rebelii cu o cauză Speak, Cătălin Bordea, Macanache și Inna…
„Consider că m-am implicat în inițiative pentru binele comunității încă de la începutul carierei mele, căci am fost în permanență conștient că oamenii care mă urmăresc pot vedea în acțiunile mele un exemplu. Am postat și am vorbit întotdeauna despre lucrurile care mie îmi păreau bune pentru societate”, ne-a dezvăluit Speak.
Mai multe informații despre campania glo puteți găsi pe pagina oficială glo.ro. Lucrările realizate în cadrul proiectului Eco Graffiti vor fi disponibile pe pagina de Instagram @glo_romania.
glo™ este un produs cu potential de risc redus destinat consumatorilor adulti de produse din tutun sau nicotină