5 criterii de care să ții cont când alegi un job ca să fii sigură că e potrivit pentru tine

 bogdan.galca
.

Indiferent că ești la primul tău job sau vrei să faci o schimbare în sensul acesta, sunt mai multe criterii de care e bine să ții cont pentru a fi sigură că pasul pe care urmează să îl faci este unul inspirat. Iată care sunt acestea:

  1. Caută o companie unde este aplicat conceptul de people centricity

Conceptul de people centricity este abordat de companiile care cunosc importanța angajaților lor și care își doresc să le ofere acestora un cadru favorabil pentru a-și putea atinge potențialul maxim. Practic, conceptul de people centricity implică punerea angajaților în centrul activităților și deciziilor din organizație. Acest lucru poate include luarea în considerare a nevoilor, aspirațiilor și preocupărilor angajaților în procesul de luare a deciziilor, crearea unui mediu de lucru sigur și sănătos, dezvoltarea unei culturi organizaționale pozitive și oferirea unor beneficii și stimulente care încurajează performanța și inovația.

Iată câteva exemple care îți demonstrează că firma la care lucrezi aplică acest concept:

  • pune la dispoziția angajaților spații de birouri care oferă protecție sanitară;
  • investește în tehnologie modernă care contribuie la well-being-ul angajaților;
  • amenajează spațiile de birouri, astfel încât să încurajeze interacțiunea dintre angajați;
  • susține un stil de viață modern prin încurajarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională a angajaților.
  1. Caută companii cu management modern

Un management modern construiește o cultură organizațională sănătoasă bazată pe 3 mari concepte:

  • Sustenabilitatea – se referă la utilizarea responsabilă a resurselor naturale și la minimizarea impactului asupra mediului înconjurător.

Companiile pot implementa strategii de sustenabilitate care includ reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizarea energiei regenerabile, reciclarea și gestionarea responsabilă a deșeurilor, dar și folosirea materialelor durabile și eco-friendly.

  • Well-being-ul – se referă și la crearea unui mediu de lucru pozitiv și colaborativ care sprijină sănătatea mentală și fizică a angajaților. Companiile pot implementa politici care promovează egalitatea dintre angajați, menținerea unei stări fizice și psihice bune, dar și rezolvarea problemelor legate de stres, epuizare sau conflicte la locul de muncă.
  • Clădirile verzi – acestea includ utilizarea materialelor durabile, a sistemelor eficiente de iluminare și climatizare, precum și tehnologiile avansate de gestionare a energiei și a resurselor. Ele pot ajuta la reducerea costurilor de energie și la îmbunătățirea calității aerului și a mediului interior, ceea ce poate avea un impact pozitiv asupra sănătății și productivității angajaților. O companie cu management modern alege să localizeze birourile într-o astfel de clădire tocmai datorită acestor beneficii pe care clădirile verzi le au asupra businessului și asupra mediului înconjurător.
  1. Asigură-ți echilibrul dintre viața personală și cea profesională

Oricât de pasionată ai fi de domeniul în care lucrezi și de activitatea pe care o desfășori zi de zi, nu lăsa acest lucru să îți ocupe întregul timp. Pentru un stil de viață modern și sănătos care să te mențină într-o stare fizică și psihică bună, este necesar să îți asiguri echilibrul dintre viața personală și profesională. De aceea, atunci când cauți un loc de muncă, este bine să te orientezi spre organizații care susțin acest lucru.

Conform unui sondaj realizat de Genesis Property, compania deținută de antreprenorul Liviu Tudor, 26% dintre angajați susțin că abordarea unui concept modern, care să îmbine lucrul cu viața urbană și care să ofere acces facil la spații de coworking, coliving și socializare, ar contribui la menținerea echilibrului dintre viața personală și cea profesională.

  1. Alege nu doar un program de lucru flexibil, ci și un sistem de lucru flexibil

Adoptarea unui program de lucru flexibil este doar un prim pas pe care îl poți face pentru a obține un echilibru între viața personală și cea profesională care să îți ofere bunăstare. În același timp, un alt lucru pe care îl poți face este să cauți o companie care îți permite să îți desfășori activitatea într-un sistem de lucru flexibil, care să îți ofere posibilitatea să lucrezi în echipe mici, pe proiecte diverse. În acest mod, vei avea ocazia să interacționezi cu mai mulți oameni și să creezi conexiuni valoroase.

  1. Alege un job care îți oferă oportunități de dezvoltare

Este important ca, indiferent de domeniul în care lucrezi, să îți cauți un job care nu e doar o sursă de venit, ci și o oportunitate în cariera pe care o construiești. Alege o companie care are aceleași principii ca și tine și care te susține în dezvoltarea ta profesională și personală. Fie că participi la traininguri gratuite oferite de companie, fie că ești interesată de anumite workshopuri pe diferite subiecte, profită de aceste lucruri oferite de compania ta.

O companie administrată de un management modern și a cărei activitate este bazată pe conceptul de people centricity este una care îți poate oferi un loc de muncă care să te ajute să te dezvolți și să îți atingi potențialul maxim. De aceea, este bine să ții cont de aceste 5 criterii prezentate în acest articol atunci când îți alegi un job.

sursă foto: shutterstock.com

(P) Material publicitar realizat de Genesis

Cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Citește în continuare
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton