Codul CUI este foarte important, deoarece este unul unic, asociat unei firme, fără de care aceasta nu poate funcționa. Acesta este primit după înregistrarea companiei la Registrul Comerțului și este alcătuit din șase cifre. Însă, există câteva informații pe care este bine să le cunoști despre acest element, mai ales dacă urmează să-ți deschizi o afacere sau dacă vrei să cauți detalii despre un potențial partener de afaceri. Așadar, documentează-te cu atenție și informează-te corespunzător cu privire la acest subiect.
În acest articol, vei afla 3 lucruri pe care trebuie să le știi despre codul CUI!
- Cum se obține?
Pentru a obține un CUI trebuie să se depună o cerere de înregistrare la Biroul din cadrul Oficiului Registrului Comerțului corespunzător județului de domiciliu. După depunerea și admiterea cererii, Ministerul Finanțelor Publice va atribui un cod unic de înregistrare (CUI) respectivului comerciant (SRL, PFA, întreprinderi familiale, organizații cooperatiste, regii autonome, societăți și companii naționale, grupuri naționale sau europene de interes economic etc.). Codul se va regăsi în Certificatul de Înregistrare, care atestă faptul că persoana juridică se află în evidența Registrului Comerțului și a organului fiscal.
- Ce poți verifica prin codul CUI?
Cu ajutorul codului CUI poți verifica anumite informații despre o firmă. De exemplu, dacă vrei să verifici un potențial partener de afaceri sau unul partener existent deja, aceasta este o metodă rapidă și eficientă, care îți va oferi detalii utile despre beneficiari, dar și despre datele de identificare ale firmei, despre profilul companiei, date de contact, bilanț, evoluția companiei, cifra de afaceri, vechimea pe piață, domeniul de activitate, informații juridice, rapoarte de bonitate, creanțe, profit, datorii, active imobilizate și circulante, capitaluri proprii și alte amănunte similare care îți pot veni în ajutor în relațiile tale de business. Aceste lucruri le poți afla prin intermediul unei platforme digitalizate precum Termene.ro – aici ai posibilitatea de a opta pentru o căutare de firmă după CUI, dar și alte facilități folositoare, pe care merită să le încerci.
- Ce diferență este între CUI și CIF?
Pentru a nu se crea o confuzie, este important să știi care este diferența dintre CUI și CIF (codul de identificare fiscală). Există anumite categorii de firme care primesc un CIF – este cazul celor care obțin venituri din profesii liberale sau din profesii care se exercită în baza unor legi speciale. CUI-ul este atribuit de către Ministerul Finanțelor Publice (prin intermediul documentelor primite de la Registrul Comerțului) iar CIF-ul este un cod de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Prin urmare, dacă vrei să-ți deschizi o firmă sau dacă ai deja o companie sau o afacere și vrei să afli detalii utile despre o firmă parteneră sau despre un potențial partener de afaceri, este important să știi toate aceste lucruri despre codul CUI. Acesta este un element esențial care se va regăsi în toate documentele oficiale și cu ajutorul căruia firma poate fi identificată.
Sursa foto: unsplash.com