Ce trebuie să știi despre un advertorial și cum poate deveni acesta profitabil pentru compania ta?

 advertising.ringier
.

Printre atât de multe forme noi de publicitate online, reclamele clasice par a fi un instrument de marketing învechit. Când ai de ales să creezi campanii extinse pe Facebook, Google sau conținut eficient pe site-ul tău web, merită să alegi un advertorial?

Ce este advertorialul?

Advertorialul este „o reclamă dintr-un ziar sau o revistă care arată ca un articol de ziar sau revistă. Cuvântul advertorial în sine a fost creat din combinația a doi termeni englezi: reclamă (reclamă) și  editorial (editorial, publishing).Această formă de promovare este denumită articol sponsorizat sau publicitar.

Prin ce se deosebește advertorialul de un articol clasic?

Când vine vorba de structura textului, advertorialul nu este practic diferit de un articol de ziar. Un advertorial poate să fie o recenzie, un ghid sau un interviu de presă. Ce formă va lua depinde în general de obiectivul fiecăruia. 

Ceea ce deosebește aceste materiale unele de altele este marcarea adecvată și clară a textului publicitar. Cel mai adesea poate fi găsit la începutul sau la sfârșitul listei de conținut. Acesta va fi marcat cu termeni precum: reclamă, promovare, material promoțional, etc.

Cum se scrie un advertorial? Cele mai importante 4 reguli

Scrierea unui advertorial interesant pare a fi o sarcină dificilă. Cum puteți vorbi convingător despre propria companie, astfel încât să nu sune plictisitor și pompos în ochii unui potențial client? Iată 4 reguli de care trebuie să se țină seama când se creează un advertorial care va încuraja cititorul să afle mai multe despre serviciile și produsele tale.

Definiți scopul textului 

La început, merită să vă întrebați care este scopul publicării unui advertorial despre compania ta.

  • Îți consolidezi și îmbunătățești imaginea?
  • Prezentați o nouă ofertă sau direcția schimbărilor în companie?
  • Vreți să creșteți vânzările?

Datorită acestui fapt, vă va fi mult mai ușor să alegeți forma de conținut pe care ar trebui să o ia acest text. Totuși, reține că acest tip de publicitate este diferit de celelalte. Un articol sponsorizat nu ar trebui să vă convingă direct să cumpărați, ci să vă creeze o imagine de expert în domeniu. Este construirea încrederii în client pe baza competențelor și experienței companiei. Se presupune că ar avea un efect pe termen lung, nu imediat.

Alegeți forma conținutului

Acum că știți care va fi ținta dvs. pentru advertorial, este timpul să alegeți forma conținutului articolului. Puteți decide, printre altele pe: recenzii, articol informativ, reportaj, interviu, un ghid, etc.

Vreți să prezentați un produs din noua oferta? Mizați pe o recenzie. Se pregătește o investiție mare? Selectează un articol informativ sau un interviu în care vei prezenta detaliile proiectului. Există multe opțiuni!

Adăugați valoare pentru cititor

Faceți textul cât mai natural posibil și ușor de citit. Sloganurile strălucitoare și conținutul prea plin de trucuri de marketing pot fi contraproductive. Limbajul beneficiilor este binevenit, dar lăsați îndemnurile la acțiune pentru alt tip de conținut publicitar. 

Lăsați cititorul să obțină ceva de valoare din text. Dacă aceasta este o recenzie a unui nou model de smartphone, explicați în detaliu funcțiile disponibile și cum îl pot ajuta în viața de zi cu zi. Planificați un articol informativ despre un nutrient inovator pentru plante? Adăugați câteva sfaturi despre cum să obțineți rezultate și mai bune. O astfel de acțiune va crea încredere în compania dvs. și va arăta că știți cu adevărat ce faceți. 

Aveți grijă de titlurile captivante și de o structură clară

În zilele noastre, când informațiile ne bombardează aproape din toate părțile, ar trebui să aveți grijă nu numai de valoarea de fond a textului, ci și de recepția ușoară și dinamică a conținutului. Ce înseamnă?

Mulți cititori scanează mai întâi întregul articol înainte de a pătrunde în text. Un zid de litere fără împărțire în titluri pare obositor la prima vedere și descurajează lectura ulterioară. Datorită paragrafelor și titlurilor captivante, creșteți șansa ca cineva să cunoască conținutul.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton