Creștere rapidă a cosnova: vânzările s-au dublat în trei ani, pe măsură ce compania intră în al treilea deceniu

.

Cu vânzări nete în 2023 de 817 milioane de euro (cosnova Group), compania de familie
rămâne un accelerator de creștere pe color cosmetics aspirând să se alăture primilor 5
lideri mondiali ai industriei.

Într-o realizare remarcabilă, cosnova anunță o creștere globală de 32% față de 2022 și o creștere a vânzărilor de peste 30% pentru al doilea an consecutiv. Cu vânzări nete de 817 milioane de euro, Grupul cosnova și-a depășit cu mult propriile obiective pentru anul financiar recent încheiat. Pe măsură ce compania intră în cel de-al treilea deceniu, face acest lucru cu planuri ambițioase suplimentare. Pionierul industriei frumuseții a deschis calea pentru acest lucru în ultimii ani cu investiții strategice extinse de la începutul și în timpul pandemiei Corona. Pentru cosnova, pragul de vânzări de miliarde de euro este acum foarte aproape.


În mijlocul unui climat de prudență economică și ezitare a consumatorilor în vremuri de incertitudine, atracția magnetică a mărcilor cosnova, essence și Catrice, a crescut la niveluri de neegalat. Lacurile de unghii, rujurile și o serie de alte prodvâuse de machiaj se confruntă cu o cerere fără precedent. Această
popularitate sporită nu este doar un răspuns la preferințele în evoluție ale consumatorilor post-COVID,
marcate de o dorință crescută pentru color cosmetics, ci este, de asemenea, o dovadă a dedicării durabile a cosnova. Ancorata de misiunea „Make everyone feel more beautiful' si intarita de un angajament ferm de a oferi produse inovatoare de cel mai inalt calibru cosmetic la preturi accesibile, cosnova continua sa
infloreasca cu aceste principii ca fundament al succesului sau continuu. cosnova a cunoscut o creștere excepțională, însoțită de o creștere notabilă a cererii în ultimii ani, ceea ce a dus la blocaje temporare ale lanțului de aprovizionare în


Pe tot parcursul anului, compania a abordat în mod eficient aceste provocări prin inițiative strategice,
inclusiv investirea continuă în capacitățile furnizorilor săi. Intr-o masura proactiva de consolidare a rezistentei lantului sau de aprovizionare, cosnova a prezentat planurile pentru o extindere substantiala a depozitului sau in urmatorii ani.

Creștere în toate regiunile
Bazându-se pe această fundație, cosnova nu numai că șia mărit cota de piață în toate regiunile globale,
acoperind atât magazinele fizice cât și platformele ecommerce, dar și-a extins și prezența cu amănuntul și a consolidat canalele de distribuție în aproape 90 de țări operaționale. Succesul celor douăsprezece luni
precedente poate fi atribuit direct regionalizării crescânde a ofertelor essence și Catrice.

În Europa de Sud-Est, cosnova a reușit să-și extindă semnificativ poziția pe piață. Pe aceste piete, cosnova a obtinut o crestere remarcabila de 47%. Compania este, de asemenea, pe calea succesului în restul Europei, unde a atins rate de creștere de 38%. Acest succes se extinde pe piețele globale, cu o rată generală de creștere de 24% față de anul precedent.


Piețele emergente joacă, de asemenea, un rol important în strategia globală a cosnova. La 1 octombrie 2023, Dennis Martin s-a alăturat echipei de management executiv în calitate de Chief Emerging Markets Officer (CEMO), cu scopul de a spori concentrarea companiei asupra acestei regiuni. În noua sa poziție, el este în primul rând responsabil pentru dezvoltarea în continuare a piețelor în creștere din America Latină,
Orientul Mijlociu, Asia și Africa.

Pe drumul cel bun pentru sustenabilitate


cosnova a fost dedicata sustenabilitatii inca de la inceputurile sale, iar in ultimul an, a luat masuri
semnificative pentru a-si reduce si mai mult amprenta ecologica. O piatră de hotar esențială în sustenabilitate a fost eliminarea completă a particulelor microplastice din mărcile essence și Catrice începând cu martie 2023. Acest lucru marchează o piatră de hotar semnificativă pentru cosnova și pentru industrie în general. cosnova continua sa fie un pionier, depasind cerintele si interdictiile UE care abia acum intra in vigoare pentru produsele cu microplastice adaugate intentionat.


În plus, toate produsele essence și Catrice sunt 100% vegane*. cosnova va continua să-și urmeze în mod
consecvent cursul de sustenabilitate în viitor și să investească în măsuri suplimentare pentru a proteja
mediul și natura.

Un accent pe conținutul digital cu un factor ridicat de divertisment și experiență

Cu aproximativ 18 milioane de adepți pe toate platformele sociale, essence și Catrice se mândresc cu o
comunitate expansivă și în continuă creștere. Pentru a-și respecta angajamentul de a furniza conținut orientat către grupul țintă și de a răspunde prompt diverselor tendințe și cerințe pe canale, cosnova și-a lansat propriul studio de conținut în 2023, generând aproximativ 12.000 de bucăți de conținut anual.


Pentru a-și continua expansiunea în activitățile de marketing digital în ultimul an financiar, cosnova a
aderat la strategia lor strictă, „produsul și conținutul pe primul loc'. Un element cheie al acestei abordări implică integrarea unui puternic caracter de divertisment, conceput strategic nu numai pentru a păstra loialitatea consumatorilor existenți, ci și pentru a captiva noi audiențe țintă. Acest angajament prinde viață prin eforturi inovatoare, cum ar fi jocul Roblox essence „Fun Park', prezentând priceperea creativă a mărcii în implicarea și extinderea bazei sale de clienți.


O perspectivă optimistă pentru al treilea deceniu

„Brandurile noastre de bază essence și Catrice au înregistrat o creștere de neegalat în ultimul an financiar,
fapt de care suntem cu toții foarte mândri la cosnova. Acest lucru arată că mărcile noastre sunt foarte solicitate și că ne adresăm consumatorilor noștri cu inovațiile potrivite. Mai mult, pe măsură ce intrăm în cel de-al treilea deceniu, suntem încă pe drumul cel bun cu misiunea noastră și absolut relevanți', spune Christina Oster-Daum, fondator și președinte al cosnova. „Chiar dacă condițiile economice globale sunt în prezent dificile, suntem convinși că vom continua să creștem în viitor. Acest lucru este valabil atât pentru piețele naționale, cât și pentru cele internaționale', adaugă Javier González, co-fondator și președinte al cosnova. „Investițiile substanțiale pe care le-am făcut în ultimii patru ani și orientarea noastră durabilă ne-au oferit o bază solidă pentru acest lucru. După acest an financiar senzațional, suntem extrem de optimiști cu privire la cel de-al treilea deceniu din istoria companiei noastre. „