Cum îți poți recompensa angajații de valoare? 3 modalități simple prin care să le arăți că îți pasă

.

Poză de fauxels pe Pexels.com

Un lider adevărat știe că succesul afacerii sale depinde de angajații săi. Astfel, niciun efort în plus nu va trece cu vederea într-o companie care se respectă. În articolul de azi o să discutăm despre câteva modalități prin care îți poți face echipa să se simtă apreciată, fapt ce va duce automat la creșterea productivității. 


Iată 3 modalități simple prin care le poți arăta angajaților de valoare că îți pasă cu adevărat de ei:

1. Oferă-le feedback pozitiv și recunoașterea publică

Primul și cel mai puțin costisitor lucru este oferirea feedback-ului pozitiv. Angajații au nevoie să știe că eforturile lor sunt observate și apreciate, nu doar de superiori, ci și de colegi. Poți organiza întâlniri periodice în care să recunoști meritele angajaților sau poți crea un sistem de recunoaștere publică, precum „Angajatul lunii’. De asemenea, un simplu mulțumesc’ sau ce treabă bună ai făcut’ poate să le ridice moralul și să-i ambiționeze să dea mai mult în continuare. Nu îți poți imagina ce impact pozitiv grandios poate avea acest gest asupra psihicului lor și cum le poate dezvolta cheful și motivația pentru muncă.


2. Flexibilitate în programul de lucru și în beneficiile oferite

O altă modalitate de a recompensa angajații de valoare este oferirea unui program de lucru flexibil sau adaptarea beneficiilor la nevoile lor specifice ale fiecăruia. Poți implementa această idee prin oferirea posibilității de a lucra de acasă, de a lucra ore flexibile sau de a beneficia de zile suplimentare de concediu. În funcție de preferințele angajatului, poți oferi și beneficii personalizate, cum ar fi abonamente la săli de sport, vouchere de vacanță sau chiar suport pentru dezvoltarea profesională (cursuri, traininguri). Oferă-le angajaților tăi carduri de vacanță de la Pluxee pentru a ajunge în destinații minunate din țara noastră. Oferind astfel de avantaje, le arăți că apreciezi nu doar munca lor, ci și echilibrul între viața profesională și cea personală.


3. Oportunități de dezvoltare profesională

Un alt lucru excelent pe care să-l faci pentru a-ți arăta aprecierea față de echipa ta este să investești în dezvoltarea profesională a angajaților. Fă tot posibilul să oferi oportunități de formare continuă, acces la conferințe sau mentorat. De asemenea, poți organiza evenimente în cadrul firmei prin care să aduci speakeri motivaționali sau specialiști din domeniul tău de activitate care să discute despre un anumit subiect și să-i inspire pe angajați. Astfel, vei avea ocazia de a-i face să se simtă mai împliniți și mai valoroși în cadrul organizației, iar în același timp, vor deveni și mai competenți și mai eficienți în rolurile lor. 


Toate acestea fiind spuse, pentru buna dezvoltare a afacerii tale, trebuie să-ți ții angajații valoroși aproape. Fă acest lucru prin recunoașterea publică și feedback-ul pozitiv vis-a-vis de realizările lor, posibilitatea optării pentru flexibilitate în programul de muncă și oferirea de oportunități de dezvoltare profesională. Toate acestea la un loc le pot oferi încrederea de care au nevoie pentru a lupta până la capăt alături de firma ta.