Zilele tot mai calde sunt un semn că vine sezonul turistic. Mulți dintre noi își planifică deja vacanța de vis. În fiecare an mergem din ce în ce mai des în vacanță cu avionul. Aceasta este cea mai convenabilă și mai rapidă formă de transport, care ne permite să ajungem doar în câteva ore în cele mai îndepărtate colţuri ale Europei şi ale lumii. Cu toate acestea, planificând o călătorie la bordul avionului este bine să fim conştienţi de inconvenienţele legate de efectuarea unor conexiuni aeriene pe care le putem experimenta, precum și să cunoaștem care sunt drepturile pasagerilor.
- Zbor întârziat sau anulat
Una dintre principalele sarcini ale unei companii aeriene este să efectueze rețeaua de zboruri planificată. Cu toate acestea, uneori ea nu se poate realiza, iar situația în care aflăm că zborul nostru va fi întârziat sau anulat complet nu este niciodată plăcută. De multe ori ne simțim atunci frustrați, suntem supărați și stresați din cauza călătoriei care nu decurge așa cum am plănuit. În astfel de cazuri ne protejează totuși legea europeană, și mai exact Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004.
- Despăgubiri pentru un zbor perturbat – temeiul juridic
În conformitate cu legea aplicabilă, în cazul în care zborul nostru va fi întârziat, anulat sau companiile aeriene ne vor refuza îmbarcarea la bordul avionului din cauza overbooking-ului, avem dreptul la despăgubiri. Cu toate acestea, pentru a putea să-ţi revendici drepturile, trebuie să dovedești că transportatorul aerian este responsabil pentru perturbarea zborului. Insă, dacă zborul nostru va fi anulat sau întârziat din cauza unor circumstanţe extraordinare, atunci pierdem dreptul la despăgubiri.
- Reguli de a cere despăgubirii pentru zbor întârziat sau anulat
Regulamentul (CE) nr. 261/2004 descrie, de asemenea, condițiile pe care trebuie să le îndeplinească zborul pentru a fi eligibil pentru despăgubire. Pe lângă vina directă a transportatorului aerian menționată mai sus, contează și intervalele de timp. În cazul unui zbor întârziat, pentru a putea obține despăgubire, întârzierea în ajungerea la destinație trebuie să fie de cel puțin 3 ore. Iar cu privire la anularea zborului, trebuie să fim informați despre perturbarea lui cu mai puțin de 14 zile înainte de data de plecare stabilită.
- Care este compensatia pentru un zbor întârziat sau anulat?
Compensația pentru zbor întârziat sau anulat pe care o putem obține este strâns legată de distanțele dintre aeroportul de plecare și aeroportul de destinație.
În funcție de această distanță, pasagerii au dreptul la următoarele sume:
− 250 euro pe pasager – pentru zboruri pe o distanță de până la 1500 km;
− 400 euro pe pasager – pentru zboruri pe o distanță de la 1500 km până la 3500 km (și pentru zboruri de peste 3500 km dacă atât aeroportul de plecare, cât și cel de sosire sunt situate în UE);
− 600 euro pe pasager – pentru zboruri pe o distanță de peste 3500 km.
- Procedura de a solicita despăgubirii pentru zbor
Pentru a obţine despăgubiri pentru zbor întârziat în primul rând trebuie să avem un document de călătorie care atestă că am fost la bordul avionului care a efectuat conexiunea perturbată. Putem depune o reclamație direct la compania aeriană. Cu toate acestea, trebuie să luăm în considerare probabilitatea mare de refuz pentru că multe companii aeriene resping solicitările clienților care acționează în nume propriu. Prin urmare, este indicat să apelezi la ajutor firmelor care sunt specializate în drepturile pasagerilor. Una dintre acestea este AirCashBack.
AirCashBack are o experiență de peste 10 ani în ceea ce privește drepturile pasagerilor. Mulți ani de experiență pe piața de despăgubiri și o echipă juridică calificată contribuie la succesul pe care compania il are legat de plata despăgubirilor de către companiile aeriene.