Îți vine să crezi că un canal de YouTube care postează clipuri foarte puțin animate ar putea strânge aproape 1,5 milioane de urmăritori? Nici Mihai Dimulescu, cunoscut pe internet drept Jimmy Hex, nu s-a gândit la această posibilitate atunci când a început să monteze videoclipuri animate, fără nicio pregătire prealabilă, din simplul motiv că îi făcea plăcere să deseneze, o pasiune pe care nu și-a urmat-o până atunci în mod special.
În mai puțin de patru ani de zile, canalul de YouTube 'La povești cu Jimmy' a crescut până în punctul în care a devenit unul dintre cele mai populare canale de YouTube românești, un loc plin de povești din copilărie și nu doar din acea perioadă, plus diverse întâmplări amuzante care îi binedispun pe urmăritori. Astfel de producții i-au adus lui Jimmy renumele de Ion Creangă al timpurilor noastre.
Deși producția unui singur clip îi ia cel puțin o săptămână, poate și mai mult, Jimmy și-a făcut timp pentru a participa la concursul ASUS Creator Festival în calitate de membru al juriului împreună cu Nicu Mihai, un artist digital complet cunoscut tot prin prisma canalului său de YouTube. Concursul este unul conceput pentru creatorii de conținut care și-au putut înscrie lucrările pentru a câștiga unul dintre premiile care constau în laptopuri ASUS Vivobook Pro, modele proiectate pentru nevoile creatorilor digitali. Până pe data de 15 aprilie, inclusiv, cei care doresc își pot susține artistul favorit, votând lucrările preferate, motivați și de faptul că pot câștiga prin tragere la sorți un ASUS Creator Box plin cu premii surpriză.
În ciuda programului aglomerat, am reușit să îi luăm un scurt interviu lui Jimmy și l-am rugat să ne dea câteva detalii despre motivele din spatele succesul canalului său de YouTube.
Pentru cine nu te cunoaște, cum te-ai prezenta?
Salut, sunt Jimmy, sau „ăla cu poveștile' sau, și asta-mi place foarte mult, „un fel de Creangă mort de beat'.
Și da, știu, cum îmi permit să mă compar cu marele scriitor român Ion Creangă? Dar adevărul este că nu eu am pornit această comparație, ci oamenii care mă urmăresc pe YouTube, unde de 4 ani povestesc amintiri din copilărie, asta așa, ca să rămânem pe domeniul lui Creangă, deși amintirile nu sunt întotdeauna din perioada copilăriei mele.
Bine, eu povesteam întâmplări din viața mea cu mult înainte de-ăștia 4 ani, doar că audiența mea era formată din 3-4 persoane cu care mă nimeream la bere, YouTube-ul doar mi-a dat ocazia să ajung la aproape 1 milion și jumătate de persoane.
Dar, în rest, pentru mine personal, de fiecare dată când postez o poveste nouă, e fix ca atunci când mă întâlnesc cu prietenii la o bere și spun: „Bă, stai să vezi ce mi s-a întâmplat ieri…'.
Acuma, evident, procesul prin care trece o poveste pentru a ajunge pe YouTube necesită și destul de multă muncă. De la înregistrat, la editat sunet, la creat ilustrații, la editarea videoclipului final și până la încărcarea lui pe YouTube, este o muncă de 30-40 de ore, uneori poate mai bine, deci nu e chiar comparabilă cu un simplu drum până la bodegă.
Cum ai ajuns să alegi desenul și animația ca mod de exprimare pe YouTube? Regreți în vreun fel această decizie?
Încă nu știu de ce am ales animația ca reprezentare vizuală a poveștilor, poate pentru că-mi place să-mi fac viața complicată sau poate pentru faptul că aveam, și încă am, un trac enorm de cameră, dar cert e că habar n-aveam în ce mă bag.
Da, desenul și animația, dar, în special, desenul, a fost întotdeauna o pasiune a mea, dar o pasiune în direcția căreia, cu excepția caietelor de română și matematică, n-am făcut niciodată nimic. Fix ca un suporter care-i pasionat de fotbal, dar singurul fotbal pe care-l practică e o oră de fotbal, o dată pe lună, cu prietenii în parc.
De data asta, în schimb, eram hotărât, aveam și un scop, și chiar dacă talentul meu la desen tindea spre zero și habar n-aveam cu ce se mănâncă animația, m-am apucat să fac videoclipuri animate fix așa cum m-a tăiat pe mine capul. Ce-a ieșit, cu greu poate fi numit animație, dar este, din punctul meu de vedere, suficient cât să reprezint vizual întâmplarea pe care o povestesc.
Până la urmă, scopul videoclipurilor mele nu este de a crea ceva perfect, ci, mai degrabă, de a le aduce oamenilor un zâmbet pe buze și, din punctul ăsta de vedere, având în vedere cei peste 1 milion de oameni pe care i-am adunat în jurul meu, cred că fac o treabă destul de bună.
Ce le recomanzi celor care doresc să urmeze o carieră similară?
Probabil că una dintre cele mai comune întrebări pe care le primesc este: „Bă Jimmy, da cum fac și eu să încep ceva pe YouTube, uite știu să desenez, știu să animez, cum încep ceva?'
Iar întrebările astea vin adesea de la persoane care știu să editeze, să animeze sau să deseneze, poate mai bine decât mine. Așa că sfatul meu a fost mereu: „Păi, începe, pur și simplu, fă ceva!'
Știu că pare așa, un sfat aruncat în vânt, însă cel mai important punct din cariera mea de creator de conținut a fost să încep să fac ceva. Habar n-aveam cu ce se mănâncă animația, dar am început să fac ceva, iar restul a venit de la sine.
Vorba aia, degeaba ai un talent, dacă-l ții doar pentru tine. În fond, poate greșesc, dar, din punctul meu de vedere, talentul nu e decât o înclinație spre ceva care prin muncă și dedicație ajunge să fie perceput de oamenii din jurul său drept talent.
Iar, dacă ai ajuns în punctul ăla în care oamenii spun despre tine că ai talent la ceva, fie desen, muzică sau orice altceva, înseamnă că ai muncit să ajungi acolo, așa că poate e timpul să cauți moduri prin care să valorifici acest talent.
Cum să-l valorifici? Poate fi complicat, știu, însă important e să cauți tu oportunitățile, nu să aștepți să te găsească ele pe tine. Pe parcurs, vei găsi oameni dispuși să investească în talentul tău, dar nimeni nu va veni la tine să te întrebe: „auzi, da tu ce știi să faci?', trebuie mai întâi să le arăți tu ce știi să faci.
Ce poți să ne spui despre ASUS Creator Festival și implicarea ta în acest proiect?
În cei 4 ani de când sunt prezent pe YouTube, am avut ocazia să-i cunosc pe cei de la ASUS care, nu doar că vin în sprijinul creatorilor de conținut cu echipamente realizate special pentru nevoile lor, ci și organizează evenimente menite să-i provoace pe aceștia să-și descopere creativitatea.
Iar recent am fost invitat, alături de Nicu Mihai, să fac parte din juriul evenimentului ASUS CREATOR FESTIVAL, un eveniment foarte mișto, destinat celor pasionați de desen și animație. Plecând de la două schițe predefinite, participanții au avut de realizat o ilustrație sau o animație, bazându-se pe propria creativitate și imaginație.
Sunt onorat să fac parte din juriu, mai ales alături de cineva care chiar știe cu ce se mănâncă desenul și animația, cum e Nicu Mihai, cel care deține probabil cel mai mare canal de artă, desen și animație de pe YouTube-ul românesc. Cei mai talentați sau cei mai inspirați, sau cei mai talentați și inspirați, vor primi ca premiu un laptop ASUS Vivobook Pro 14X sau Vivobook Pro 16X, modele proiectate de ASUS special pentru creatorii de conținut.
Așa că vă aștept pe data de 20 aprilie pe canalul meu de YouTube „La povești cu Jimmy' unde împreună cu Nicu vom vedea care au fost cele mai bune desene și animații și vom desemna câștigătorii celor 4 laptopuri.
Între timp, până pe 15 aprilie, puteți vota pe site-ul dedicat concursului lucrarea preferată și puteți câștiga, prin tragere la sorți, un ASUS Creator Box cu premii surpriză.
~~~
În această perioadă se desfășoară o campanie care, la orice achiziție de laptop ASUS Vivobook Pro 14X/16X OLED, oferă automat trei luni de acces nerestricționat la suita Adobe Creative Cloud, celebra colecție software pentru creatorii de conținut, un companion perfect pentru o gamă de portabile concepute pentru a satisface și depăși cerințele stricte din mediile profesionale.Și încă o mențiune: tot în această perioadă poți să te înscrii și în campania Părerea ta contează prin simpla publicare a unei recenzii de minim 200 de caractere pe una dintre platformele participante și primești automat extinderea cu un an a garanției noului tău laptop ASUS Vivobook Pro 14X/16X OLED.