Interviu cu Kent Orrgren despre transformarea fitness-ului în România: Viziunea World Class pentru un stil de viață sănătos și activ

 Advertorial
.

Într-un context în care sănătatea și wellness-ul devin tot mai relevante pentru români, iar tendințele în fitness se schimbă rapid, am avut ocazia să discutăm cu Kent Orrgren, CEO al World Class România, despre evoluția industriei de fitness din România și despre modul în care aceasta se dezvoltă pentru a răspunde nevoilor unui public tot mai conștient de importanța unui stil de viață activ și sănătos.

În cadrul acestui interviu, Kent Orrgren ne oferă o privire detaliată asupra factorilor care contribuie la creșterea interesului pentru fitness în România, viziunea World Class pentru viitor și cum compania joacă un rol important în promovarea unui stil de viață mai sănătos pentru români, printr-o abordare holistică și prin implicarea în comunitate.

În contextul în care sănătatea și wellness-ul capătă o importanță tot mai mare în România, ce factori contribuie la creșterea interesului pentru fitness și cum se dezvoltă această industrie?

Kent Orrgren: Industria de fitness din România a cunoscut o evoluție semnificativă în ultimul deceniu, fiind impulsionată de o conștientizare tot mai mare a importanței sănătății fizice și mintale. Mai ales după pandemie, oamenii au devenit mai preocupați de sănătate și au început să acorde prioritate exercițiilor fizice ca modalități de menținere a bunăstării și de prevenire a bolilor. Am observat o creștere a cererii pentru programe de fitness structurate și soluții holistice de wellness. 

Studiile arată că mai mult de 85% dintre români sunt acum dispuși să adopte o rutină de fitness în următoarele șase luni, față de doar 9% care acordau prioritate exercițiilor fizice pentru sănătate acum un deceniu! Această schimbare deschide o oportunitate unică pentru industrie de a înregistra o creștere de cel puțin 30%, cu estimarea de a atrage peste 250.000 de noi membri în centrele de fitness în acest an.

La World Class, ne-am aliniat la cerințele pieței, oferind mai mult decât o simplă experiență de sală de fitness. Creăm un ecosistem complet de wellness, care include sală de fitness, antrenamente personalizate, înot, saună, clase variate de group fitness și acces la zonele de wellness. Prin această abordare holistică, nu doar că răspundem așteptărilor consumatorilor, dar stabilim și noi standarde în domeniul sănătății și fitnessului din România.

Care este viziunea pentru 2025 și cum va contribui compania la modelarea viitorului fitness-ului în România?

Kent Orrgren: În 2025, ne propunem să depășim 100.000 de membri activi și să ne întărim poziția de lider al rețelei de health & fitness din România. Dar obiectivul nostru este mai amplu decât simpla creștere a numărului de membri. Vrem să jucăm un rol principal în remodelarea modului în care românii văd exercițiul fizic și un stil de viață activ. Ne dorim să transformăm World Class în al treilea loc cel mai important din viața oamenilor, după casă și serviciu!

Pentru a realiza acest lucru, ne concentrăm atât pe expansiunea fizică, cât și pe cea digitală. În viitorul apropiat, vom deschide noi cluburi în locații cheie, precum World Class Moldova Mall din Iași, World Class City of Mara din Timișoara și World Class One High District din București. Aceste cluburi vor dispune de facilități premium, echipamente de ultimă generație, piscine semi-olimpice și servicii personalizate concepute pentru a răspunde așteptărilor în continuă evoluție ale membrilor noștri. Planul nostru de investiții pentru următorii doi ani va include, de asemenea, mai multe noi deschideri, traininguri de specializare pentru echipele noastre și modernizări semnificative ale cluburilor existente, asigurându-ne că fiecare locație reflectă cele mai înalte standarde de servicii și condiții premium de antrenament.

Ne concentrăm, de asemenea, pe sectorul de corporate wellness, care se dezvoltă rapid. World Class a făcut parte din echipa care a elaborat legea deductibilității care permite angajatorilor să ofere abonamente de fitness ca beneficiu deductibil. A fost un succes uriaș pentru întreprinderi, angajați și, de asemenea, pentru industria noastră, deoarece legea a recunoscut oficial rolul vital pe care fitness-ul și exercițiile fizice îl joacă în îmbunătățirea sănătății națiunii. Lucrăm îndeaproape cu companiile pentru a dezvolta programe de corporate wellness care îmbunătățesc sănătatea angajaților, productivitatea, satisfacția la locul de muncă și, în cele din urmă, succesul afacerii.

Ce determină deschiderea de noi locații?

Kent Orrgren: Extinderea în locații strategice este esențială pentru a face fitness-ul accesibil mai multor români. Alegem noi locații pe baza unei analize de piață aprofundate, concentrându-ne pe zonele cu densitate rezidențială ridicată sau pe centrele de afaceri în creștere. De exemplu, Moldova Mall din Iași și City of Mara din Timișoara sunt situate în regiuni cu o creștere economică semnificativă și o cerere puternică pentru servicii de fitness premium. Aceste orașe au o populație tânără, dinamică, care apreciază un stil de viață sănătos, ceea ce le face piețe ideale pentru extinderea noastră. One High District din București este o dezvoltare de lux, iar clubul nostru cu piscină de acolo va reflecta, de asemenea, angajamentul nostru de a oferi servicii de top, de la facilități moderne, de ultimă generație, la o echipă specializată de experți. Prin extinderea în aceste locații, facem fitness-ul mai convenabil și mai accesibil, consolidând totodată misiunea noastră de a face din experiența World Class o parte integrantă a vieții de zi cu zi, iar stilul de viață #BeHealthy o alegere de top.

Cu un plan de investiții ce depășește 25 de milioane de EURO în următorii 3-4 ani, World Class își propune să continue dezvoltarea segmentului premium de sănătate și fitness, inclusiv prin extinderea piscinelelor, și să deschidă cluburi în locații strategice-cheie din întreaga țară.

Cum contribuie World Class la reducerea stilului de viață sedentar și la prevenirea bolilor cronice în România?

Kent Orrgren: Statisticile din România sunt alarmante: aproximativ 60% din populație este inactivă fizic, ceea ce contribuie în mod direct la creșterea numărului de boli cronice precum obezitatea, bolile cardiovasculare și diabetul de tip 2. Inactivitatea fizică a devenit una dintre principalele cauze ale deceselor evitabile la nivel global. În România, comportamentele sedentare generează pierderi economice semnificative, în valoare de miliarde de dolari, prin cheltuieli medicale și scăderea productivității. Misiunea noastră la World Class este să inversăm aceste tendințe, încurajând „Mai mulți români să fie mai activi, mai des'.

Pe lângă facilitățile noastre complete de fitness & înot și programele dedicate tuturor vârstelor, desfășurăm și campanii educaționale și evenimente precum #BeHealthy Movement for More Movement și #BeHealthy Festival. Aceste inițiative promovează conștientizarea pericolelor unui stil de viață sedentar și oferă soluții practice pentru ca persoanele de toate vârstele să integreze fitness-ul în rutinele lor zilnice.

Oferind soluții de fitness accesibile și promovând beneficiile activității fizice pe termen lung, sperăm să contribuim la prevenirea bolilor cronice și să reducem povara economică a costurilor de sănătate asociate cu inactivitatea. De asemenea, programele noastre de înot nu sunt doar o formă excelentă de mișcare, ci și una dintre cele mai eficiente modalități de a combate obezitatea, bolile cronice și de a îmbunătăți starea generală de sănătate. Iar World Class se mândrește că este, de asemenea, cea mai mare rețea de piscine din țară. 

Cum se implică World Class în comunitate pentru a încuraja un stil de viață mai sănătos?

Kent Orrgren: Implicarea comunității se află în centrul activității noastre. Înțelegem că motivarea oamenilor să adopte o viață mai sănătoasă necesită mai mult decât furnizarea accesului la facilități de fitness. Este vorba despre crearea unui mediu de sprijin și motivație. Evenimente precum Festivalul #BeHealthy, care este cel mai mare festival urban de health & fitness din România, adună mii de oameni pentru clase gratuite de group fitness, ateliere educaționale și activități de fitness. Aceasta demonstrează că fitness-ul poate fi, în același timp, distracțiv, sănătos, amuzant, accesibil pentru toți și o modalitate excelentă de a socializa cu persoane care împărtășesc aceeași pasiune pentru stilul de viață #BeHealthy.

În plus, colaborăm activ cu autoritățile locale și instituțiile de învățământ pentru a promova fitnessul și a susține educația pentru sănătate. În anii anteriori, am fost implicați în acțiuni la nivel național, susținând #BeactiveDay și Săptămâna Europeană a Sportului, oferind acces gratuit la antrenamente pentru un număr cât mai mare de români și ajutându-i să descopere beneficiile exercițiilor fizice asupra bunăstării lor fizice și mentale.

Cu o creștere atât de rapidă, cum mențineți standardele ridicate de servicii de fitness la World Class?

Kent Orrgren: Menținerea unui nivel înalt al echipei noastre de experți reprezintă una dintre principalele noastre priorități. În prezent, dispunem de peste 700 de profesioniști certificați în fitness, dintre care mulți dețin diplome avansate în kinesiologie, știința exercițiilor fizice, sau pregătire sportivă la nivel profesional.

Printre ei se numără și foști atleți profesioniști, cu medalii naționale și internaționale. Educația continuă este o prioritate în afacerea noastră, motiv pentru care investim constant în programe de formare pentru echipele noastre, pentru a ne asigura că antrenorii și instructorii noștri sunt întotdeauna la curent cu cele mai noi tendințe, tehnici și cercetări științifice din domeniul fitness-ului. În plus, colaborăm cu unele dintre cele mai renumite programe internaționale de fitness, precum Les Mills, pentru a oferi membrilor noștri experiențe premium de fitness.

Ce rol joacă fitness-ul în sănătatea preventivă și cum promovează World Class acest lucru?

Kent Orrgren: Sănătatea preventivă este esențială pentru reducerea bolilor cronice, motiv pentru care punem accentul pe fitness ca formă de medicină. Exercițiul fizic este medicament! Organizația Mondială a Sănătății recomandă cel puțin 150 de minute de activitate fizică de intensitate moderată în fiecare săptămână pentru a preveni bolile de inimă, diabetul și alte afecțiuni, dar mulți oameni încă se luptă să îndeplinească această cerință. Acesta este locul în care intervine World Class.

Abordarea noastră include un amestec de educație și acțiune. Prin campanii precum „Exercițiul este medicament', comunicăm beneficiile dovedite științific ale activității fizice regulate. Exercițiul fizic îmbunătățește sănătatea cardiovasculară, ajută la gestionarea greutății, reduce stresul, stimulează funcția imunitară și îmbunătățește longevitatea! Prin promovarea fitness-ului ca obicei zilnic, contribuim la construirea unei culturi a prevenției în România.

De asemenea, colaborăm cu administrațiile locale și organizațiile de sănătate pentru a integra fitness-ul în inițiative mai ample de sănătate publică, făcând astfel ca exercițiile fizice să facă parte din viața de zi cu zi a mai multor români.

Cât de important este sectorul de corporate wellness pentru World Class și cum colaborați cu companiile?

Kent Orrgren: Odată cu noua lege care permite ca abonamentele de fitness să fie deductibile fiscal pentru companii, tot mai multe întreprinderi apelează la noi pentru soluții corporate wellness complete. S-a dovedit că o forță de muncă sănătoasă este mai productivă, are rate mai mici de absenteism și arată o mai mare satisfacție profesională.

Colaborăm îndeaproape cu companiile pentru a concepe programe de wellness personalizate care să răspundă nevoilor lor specifice, de la clase de group fitness și antrenamente personalizate la îndrumare nutrițională și programe de bunăstare mintală. De exemplu, colaborarea noastră cu marile corporații din România a dus la dezvoltarea unor pachete de fitness care includ acces la sală și piscină, antrenamente personalizate în club, cursuri personalizate online și ateliere de health & fitness. Această abordare nu numai că aduce beneficii angajaților, dar creează și o forță de muncă mai sănătoasă și mai implicată, contribuind la succesul general al companiei.

World Class a fost un lider al industriei în educarea românilor cu privire la beneficiile unui stil de viață sănătos. Cum va influența acest focus pe educație generațiile viitoare și cum abordați sănătatea dintr-o perspectivă holistică?

Kent Orrgren: Educația este o parte fundamentală a misiunii noastre la World Class. Scopul nostru nu este doar să oferim servicii de fitness, ci să schimbăm modul în care românii gândesc despre sănătate și bunăstare. Construirea unei națiuni mai sănătoase începe cu educația, iar noi punem accent pe inițiative care promovează o abordare holistică a sănătății. Asta înseamnă că ne concentrăm nu doar pe condiția fizică, ci și pe bunăstarea mentală și emoțională.

Pentru generația următoare, ne concentrăm în special pe copii și tineri. Programele noastre #BeHealthyKids îi învață pe copii importanța de a rămâne activi de la o vârstă fragedă, ajutându-i să-și formeze obiceiuri sănătoase pe tot parcursul vieții. Înotul este o parte esențială a acestei educații. Nu este doar o activitate de fitness, ci o abilitate salvatoare care oferă încredere și promovează sănătatea întregului corp. Oferind programe complete de înot, îi echipăm pe copii cu abilități care depășesc sala de sport și îi pregătesc pentru un viitor mai sănătos.

Pe ce vă concentrați investițiile anul acesta și cum contribuie acestea la o experiență completă de wellness pentru mai mulți români?

Kent Orrgren: Strategia noastră a fost întotdeauna să investim, în primul rând, în oameni – atât în membrii noștri, cât și în echipa noastră. Suntem convinși că, prin susținerea și dezvoltarea continuă a instructorilor, antrenorilor și personalului, aceștia vor oferi cele mai bune servicii membrilor noștri. Dezvoltarea profesională continuă este un obiectiv esențial pentru noi, garantând că echipa noastră rămâne în fruntea tendințelor în domeniul de health & fitness și al științelor sănătății. Considerăm că acest lucru nu doar că îmbunătățește experiența membrilor noștri, dar contribuie și la ridicarea standardelor întregii industrii de fitness din România.

Dincolo de acest aspect, suntem, de asemenea, profund angajați în educația publicului. Festivalul BeHealthy este un exemplu perfect în acest sens. Acesta reprezintă cel mai mare eveniment urban de sănătate și fitness din România, oferind clase gratuite de group fitness, seminarii de wellness și activități care atrag mii de participanți. Evenimentele de acest tip contribuie la promovarea accesului la sănătate, indiferent de nivelul de pregătire fizică al participanților. Prin aceste inițiative publice, reușim să ajungem la un public mai larg, să inspirăm mai mulți români să își pună sănătatea pe primul loc și să promovăm stilul de viață #BeHealthy pe care îl susținem.

În ceea ce privește dezvoltarea rețelei World Class, din punct de vedere strategic, acordăm prioritate investițiilor în cluburi cu piscine semi-olimpice, deoarece înotul este un element-cheie al wellness-ului integrat. Înotul oferă un antrenament cu impact redus, pentru întregul corp, care completează alte forme de exerciții, devenind astfel o parte esențială a experienței holistice de fitness pe care o oferim. 

Prin faptul că aproape jumătate dintre cluburile noastre dispun de piscine și că următoarele locații pe care le vom deschide vor include, de asemenea, servicii premium de înot, creăm un mediu de wellness mai integrat, în care membrii pot să se antreneze, să se recupereze și să se relaxeze sub același acoperiș. Această integrare a serviciilor de fitness și wellness reflectă viziunea noastră pentru viitor: să oferim nu doar o sală de fitness, ci o soluție completă de stil de viață, care să sprijine o sănătate și bunăstare fizică și mintală optimă.

Cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Citește în continuare
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton