În cei peste 20 de ani de activitate, Mihaela Glăvan și-a construit un brand de încălțăminte premium, apreciat la nivel internațional. Cunoscută în lumea modei drept „creatoarea de pantofi', Mihaela a reușit să surprindă și să se reinventeze în permanență prin colecțiile sale unice.
Designerul s-a alăturat campaniei inițiate de HUAWEI, Fashion for Love, în cadrul căreia a dezvăluit cum și-a descoperit pasiunea pentru pantofi, cum a intrat în lumea modei, dar și ce rol joacă tehnologia în business-ul pe care îl conduce.
Cum ți-ai descoperit pasiunea pentru modă?
Pasiunea pentru modă a apărut încă din copilărie, când îmi modificam hainele și pantofii, adesea adăugând elemente creative. Fiecare piesă vestimentară își schimba înfățișarea și căpăta o altă dimensiune. Am desenat mult, atât în timpul orelor de la liceu și de la facultate, ambele cu profil economic, cât și în timpul liber.
Pasiunea copilăriei a lăsat locul, desen după desen, schiță după schiță, unei pasiuni ce se dorea cultivată mai matur, mai amplu, mai provocator. Prin urmare, în 2012 am absolvit masterul de la Universitatea Națională de Artă din București, secția Design Vestimentar și tot atunci am început să-mi construiesc brandul de pantofi.
Ce te-a făcut să te îndrăgostești de meseria ta?
Este o mare bucurie să încalți pe cineva cu o poveste, cu un vis, să-i schimbi starea în mai bine. Însă, în același timp, este o responsabilitate să încalți oameni, să construiești forme de pantofi care să se potrivească mai multor tipologii de picioare. Designul de încălțăminte reprezintă terenul meu de joacă preferat. Sunt un creativ cu acțiuni antreprenoriale și un antreprenor creativ.
Faptul că lucrez cu idei, iar ideile nu se repetă niciodată, mă ține fresh și fidelă acestei fascinații legată de design. Noutatea fiecărei colecții îmi dă energia de a face lucrurile mai bine și mă face să iubesc din ce în ce mai mult această meserie, care implică creativitate, informare, dedicare și consecvență.
Creezi produse pe care clienții tăi le îndrăgesc foarte mult. Cum interacționezi cu ei pentru a descoperi ce caută aceștia și ce le place?
Sunt conectată la preferințele clienților. Fie îi întâlnesc personal de multe ori în showroom, în momentul în care ne vizitează, fie prin intermediul rețelelor de socializare, feedback-ul lor fiind prețios pentru noi în dezvoltarea colecțiilor viitoare.
Simt o mare bucurie când întâlnesc în cotidian, pe stradă, pantofii creați de mine și îmi place să cred că zâmbetul celor care îi poartă ni se datorează și nouă, chiar și într-o mică măsură. Inspirația vine din energia care ne înconjoară, din natură și din domeniile creative precum muzica, arhitectura, filmul, fotografia, literatura, expozițiile de artă sau pur și simplu din gesturile oamenilor și din stilul lor de viață.
„Tehnologia îmi reînnoiește zilnic pasiunea pentru business și o utilizez intensiv în procesul creativ’
Știm deja că pasiunea pentru modă face parte din ființa ta, dar ce relație ai cu tehnologia? În ce măsură o integrezi în procesul tău creativ?
Microuniversul tehnologic al cotidianului meu este integral HUAWEI. Toate produsele îmi sunt familiare și comunică între ele cu ușurință, având moduri intuitive de utilizare. Sunt performante și minunate ca design, atribute care le asigură integrarea și compatibilitatea în cadrul climatului personal și socio-profesional. Astfel, comunicarea devine mai eficientă, mai plăcută și mai atractivă.
Utilizez intensiv tehnologia în procesul meu creativ. Spre exemplu, laptopul și tableta HUAWEI MatePad Pro 13.2 mă ajută la construirea moodboard-urilor, documentare și prezentare lor, dar și la realizarea schițelor digitale. Simt o mare satisfacție că întregul proces de comunicare dintre studioul de creație și atelier este tehnologizat.
Activitatea este mai eficientă și câștig mai mult timp pentru tot ceea ce înseamnă proces creativ.
Ce alte gadgeturi mai folosești în viața de zi cu zi, acasă sau în atelier?
În momentul în care desenez sau pregătesc detalii pentru colecții ascult muzică, de cele mai multe ori la noile căști cu formă de cercei, HUAWEI FreeClip, iar în timpul pauzelor, fac yoga în birou, tot cu ele la urechi.
Smartwatch-ul HUAWEI WATCH GT 4 este nelipsit, datorită designului său elegant și pentru că monitorizează activitatea fizică, care este importantă pentru o minte creativă. Ador contrastul pe care îl creează cureaua metalică a ceasului smart, atunci când sunt îmbrăcată sport sau când sunt încălțată în sneakerși.
Limitările stilistice convenționale nu mi-au fost niciodată pe plac, de aceea sunt creativă și în felul în care mă îmbrac. Am zile în care ador să keep it simple, însă întotdeauna sunt câteva touch-uri, cum ar fi încălțămintea designed by me, cureaua sau „cerceii’ mai prețioși ca look, căștile HUAWEI FreeClip, care au apărut și în viața mea și care arată ca o adevărată bijuterie.
Moda și tehnologia au un impact profund asupra stilului personal pentru că îmi oferă mijloace de exprimare și transformă ținutele. Produsele de design și dispozitivele tehnologice reflectă personalitatea și stilul individual al purtătorului.
Cum te ajută tehnologia să te îndrăgostești de business-ul tău în fiecare zi?
Tehnologia îmi reînnoiește zilnic pasiunea pentru business. Îmi permite să explorez noi frontiere creative, să îmbunătățesc procesele și să comunic eficient. Practic, tehnologia menține aprinse dragostea și dedicarea față de designul de încălțăminte.
Februarie este luna îndrăgostiților în HUAWEI Store, care a demarat campania de reduceri Fashion for Love. Prin urmare, cei care vor să-și surprindă persoana iubită cu un cadou unic se pot bucura între 1-29 februarie de promoții, bundle-uri și prețuri speciale la întreaga gamă de produse HUAWEI, pentru ca Valentines Day să fie cu adevărat o zi specială.
Tableta HUAWEI MatePad Pro 13.2 poate fi achiziționată la prețul de 4.999 lei, iar în perioada 1-18 februarie, HUAWEI Smart Magnetic Keyboard și HUAWEI M-Pencil sunt oferite cadou. Cumpărate separat, aceste două produse valorează 1.499 lei.
De asemenea, până pe 14 februarie, orice model de ceas inteligent HUAWEI WATCH GT 4 din oferta HUAWEI Store beneficiază de un discount de 100 de lei și o curea adițională gratuită la alegere.
Lansate ca parte a statement-ului Fashion Forward asumat de HUAWEI pe segmentul wearable, noile HUAWEI FreeClip aduc în prim-plan atât un design la modă, cât și tehnologia Open-ear Listening. Cu astfel de caracteristici, HUAWEI FreeClip reprezintă o variantă ideală de căști wireless pentru cei aflați în căutarea unei alternative pentru căștile in-ear. Aceștia vor putea să se bucure de cele mai bune experiențe audio wireless în diferite scenarii, fie că sunt preocupați de sport sau modă, le folosesc în timpul liber sau la birou.