Protejează-ți finanțele pentru următoarea ta vacanță: Avertizare ING Bank și DNSC privind Campania de Phishing pe platformele de rezervări online

.

În contextul creșterii amenințărilor cibernetice, ING Bank România și Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) au emis un avertisment către toți utilizatorii de carduri. Aceștia atrag atenția asupra unei noi campanii de phishing care vizează platformele de rezervări online, în special cele pentru hoteluri, apartamente sau pensiuni. 

Modul de operare al atacatorilor implică inițial încercarea de a obține acces la conturile proprietarilor de pe platformele de rezervări. Aceștia trimit e-mailuri care par să vină de la clienți potențiali, însă conțin linkuri frauduloase menite să-i determine pe destinatari să-și introducă datele personale pe site-uri controlate de atacatori. Scopul final al acestor fraude este de a prelua controlul contului și de a accesa informații personale, cum ar fi detalii despre rezervări și metode de plată.


Odată obținute aceste informații, infractorii cibernetici le folosesc pentru a trimite mesaje false, în numele proprietarilor, solicitând clienților introducerea datelor bancare pentru a confirma rezervări sau pentru a valida carduri. Aceste mesaje pot conține amenințări de anulare a rezervării pentru a exercita presiune asupra victimelor.

Un alt tip de fraudă în creștere este legat de ofertele false de investiții și promisiunile de îmbogățire rapidă. Infractorii creează pagini de phishing pentru a convinge victimele să transfere sume de bani în portofelele virtuale ale atacatorilor, folosind pretextul instalării unor aplicații care permit accesul la distanță la dispozitivele victimelor.


Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations în cadrul ING Bank România, subliniază importanța vigilenței și a informării continue în combaterea acestor fraude. Mihai Rotariu, coordonator al Direcției Comunicare, Marketing și Media din cadrul DNSC, adaugă că utilizatorii trebuie să rămână calmi și să aplice principii de securitate în mediul online, evitând reacțiile grăbite și verificând autenticitatea oricărui mesaj sau e-mail primit.

Cu ocazia Săptămânii Internaționale pentru Combaterea Fraudelor (12-18 noiembrie), ambele entități subliniază importanța recunoașterii și prevenirii fraudelor. ING și DNSC oferă câteva sfaturi esențiale pentru prevenirea fraudelor online:

  • Fiți suspicioși față de mesajele alarmante care cer acțiuni rapide.
  • Evitați linkurile sau atașamentele suspecte și verificați autenticitatea lor.
  • Nu instalați aplicații suspecte care cer acces la dispozitivul dumneavoastră.
  • Utilizați instrumente online pentru a verifica siguranța site-urilor și linkurilor.
  • Verificați autenticitatea site-urilor web înainte de a vă autentifica.
  • Nu utilizați linkuri primite pe SMS sau e-mail pentru a accesa servicii bancare.
  • Fiți sceptici față de oferte care par „prea bune pentru a fi adevărate’.
  • Validați cu atenție orice operațiune bancară.

ING Bank România investește semnificativ în sisteme interne de monitorizare pentru detectarea și combaterea fraudelor, susținând totodată necesitatea unei informări continue a publicului. Mihai Rotariu, de la DNSC, subliniază că utilizatorii trebuie să fie prudenți și să evite acțiunile precipitate online, mai ales când sunt implicate date personale sau bancare.

Prin această campanie, ING Bank și DNSC își propun să crească gradul de conștientizare a publicului cu privire la riscurile asociate activităților online și să promoveze practici sigure pentru a evita căderea în capcanele infractorilor cibernetici. Pentru mai multe informații și sfaturi, publicul este încurajat să viziteze site-urile DNSC și secțiunea de securitate de pe site-ul ING Bank.