Serviciul de geolocalizare de la ING: O nouă opțiune pentru a depista tranzacții frauduloase și operațiuni suspecte în Home’Bank

.

Fraudele bancare sunt din ce în ce mai prezente și din păcate, din ce în ce mai mulți oameni pică în plasa escrocilor. În încercarea de a preveni sau a reduce tentativele de fraudă, ING a lansat în premieră în România serviciul de geolocalizare, pentru a fi depistate eventualele tranzacții frauduloase sau operațiunile suspecte. 

Cum funcționează serviciul de geolocalizare 


Pentru a putea folosi noua funcție, trebuie să permiteți aplicației HomeBank să folosească locația dispozitivului, pentru a prelua coordonatele GPS. Astfel, veți primi alerte când, spre exemplu, dvs. vă aflați în București și sistemul detectează o plată efectuată în altă țară. De asemenea, sistemul poate semnala tranzacțiile efectuate la POS și transferurile bancare neobișnuite, dar și acțiunile inițiate în HomeBank, precum vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate. 


Este important de menționat că ING nu folosește informațiile despre geolocalizare în scopuri comerciale și puteți opta oricând pentru dezactivarea serviciului.

Cum poate fi activată opțiunea de geolocalizare în HomeBank

Din aplicația HomeBank Android/ iOS, clienții pot accesa secțiunea ‘Mai multe -> ‘Securitate și login -> ‘Geolocalizare. Opțiunea poate fi dezactivată sau reactivată în orice moment de către clienți. 


Geolocalizarea funcționează doar cu locația telefonului activă.

„În ING, folosim proactiv sisteme de monitorizare performante pentru a identifica în timp real tranzacțiile care nu se înscriu în tiparul obișnuit al utilizatorului. Noua soluție de geolocalizare, oferită în HomeBank, întărește parteneriatul dintre clienți și ING, pentru a reduce împreună șansele cazurilor de fraudă. Clienții trebuie doar să activeze locația dispozitivului pe telefonul mobil, o singură dată, la momentul autentificării în HomeBank. 

Astfel, dacă te afli acum într-un oraș din România, este puțin probabil ca peste câteva minute să autorizezi o tranzacție dintr-o altă țară sau de pe alt continent, așadar vom ști că nu este o tranzacție legitimă și o putem bloca.’ Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.  


Alte măsuri de securitate în HomeBank 

ING pune accent pe securitatea contului și a finanțelor clienților, astfel, există mai multe opțiuni în HomeBank ce ajută pe zona de protecție:

  • Puteți vedea pe ce site-uri și în ce aplicații sunt salvate cardurile pentru plăți și puteți șterge oricând datele cardurilor înregistrate, ștergând token-ul asociat acelor comercianți direct din HomeBank;
  • Aveți acces la serviciul afișare nume beneficiar (SANB), ce arată numele titularului de cont atunci când efectuați o plată către o bancă, pentru diminuarea riscurilor de fraudă;
  • Totodată, puteți vedea în HomeBank istoricul autentificărilor din cont, puteți modifica limitele tranzacționale, puteți primi notificări cu privire la tranzacțiile efectuate și puteți bloca sau închide cardul din aplicație.

Pentru mai multe informații despre noul serviciu de geolocalizare și siguranța online, accesați acest link.