În acest an, oamenii au devenit tot mai pretențioși când vine vorba despre cumpărarea parfumurilor de lux și în același timp mai selectivi, alegerea făcându-se și în funcție de tendințele modei și de promoțiile de sezon. Situația din ultimii doi ani i-au determinat pe oameni să-și schimbe cerințele și chiar să se lipsească de parfumurile foarte scumpe, care arată senzațional în sticluțele lor cu design elegant. În prezent, ei apreciază totuși promoțiile și ofertele la parfumurile rafinate și le urmăresc pentru a-și cumpăra ceea ce doresc, când prețul este redus aproape la jumătate.
Piața parfumurilor este împărțită în funcție de clienți: parfumuri de damă, parfumuri pentru copii și parfumuri pentru bărbați.
Analiștii estimează că piața parfumurilor de lux a cunoscut un declin și asta din cauza evenimentelor legate de pandemia de COVID-19 din ultimii ani. Totuși, anumite produse de brand au atras atenția și au fost preferate de clienți. Marile branduri internaționale sunt în continuare apreciate și au numeroși fani. Producătorii au căutat strategii să facă produse noi mai accesibile, cu ambalaje personalizate, să stimuleze creșterea pieței.
Consumatorii au achiziționat astfel de produse și în acest an, dar mai mult pentru a le oferi cadou, cererea fiind mai ridicată prin intermediul platformelor online, a site-urilor și magazinelor ce comercializează parfumuri, produse de make-up și cosmetice de brand.
În parfumeria de nișă s-a observat că are loc o întoarcere la compozițiile OUD care sunt considerate deja clasice și populare. Pentru cei care nu au avut un astfel de parfum, le putem spune că mirosul de OUD este chiar impresionant. Acest parfum este extras din lemnul de agar, din sud-estul Asiei și are reputația de cel mai scump lemn din lume. Esența de OUD se folosește în special la parfumurile arăbești sau care provin din Orientul Mijlociu și a devenit foarte apreciată și în țările din Occident.
În următoarea perioadă din an se acordă atenție pe accentele picante și balsamice, cu arome mai intense, care sunt deja relevante în 2022.
Alte tendințe din 2022 pentru iubitorii de parfumuri sunt:
- Aromele inspirate din natură, din sezonul de toamnă
- Notele calde, reconfortante și intense
- Arome profunde de orhidee neagră
- Notele de ceai verde, de ierburi, vetiver, citrice, litchi chinensis, bergamotă și lămâie
- Aromele de condimente, de piper roz, piper de Sichuan, vanilie, scorțișoară și chihlimbar
- Notele de Ylang-Ylang, trandafir, floare de portocal, bujor, iasomie
- Aromele de prune, rodie, coacăze negre, grapefruit
- Nuanțele lemnoase de patchouli, rășină, boabe de Tonka și lemn de santal
- Mirosul dulce de nectar, de coacăze negre și miere
- Aromele de cafea, cacao, caramel și dulciuri delicioase.
Acum, la sfârșit de an, parfumurile de lux vor deveni accesibile și pentru oamenii de rând, care doresc să facă economie la bani, mai ales dacă vor prinde cele mai mari reduceri Black Friday 2022 din magazinele online. Oamenii trebuie să profite de aceste extra reduceri la parfumuri și produse cosmetice și deci să nu rateze ofertele cele mai avantajoase ce apar pe site-urile online. Ei pot cumpăra produse de marcă Jean Paul Gaultier, Versace, Clinique, Roberto Cavalli, Armani, Lancôme, la prețuri reduse cu 25-40%, sau chiar mai mult. Unele parfumuri de lux pot avea reduceri ce depășesc 50% și deci cumpărăturile online de Black Friday vor fi foarte avantajoase.
Unele magazine online sunt deja foarte cunoscute, au peste 80.000 de produse de calitate înaltă, ce provin de la 1.500 de producători premiați pe piețele internaționale (ex. Notino.ro). Dintre acestea fac parte branduri de lux: Gucci, Armani, Clinique, Chanel, Clarins, Armani, Lancôme, Kérastase, MAC Cosmetics și altele. Astfel de produse sunt de înaltă calitate, au ingrediente naturale și sunt testate pe toate tipurile de piele. Având în vedere calitatea lor și eleganța ambalajului, ele pot fi idei excelente de cadouri pentru Crăciun, Anul Nou și alte ocazii speciale din următoarea perioadă.