Kirsten Dunst: Maria Antoaneta
Kirsten Dunst: Maria Antoaneta
Pe cand Maria Antoaneta isi trece in revista pantofii de bal, pregatindu-se pentru o petrecere, se vad in toata splendoarea o pereche de Converse din 1923.
Steve Coogan joaca rolul Ambasadorului Mercy. Este un britanic cvasinecunoscut al carui talent si capacitate de a mima diverse personaje i-au adus comparatia cu Peter Sellers. Ironic, cel care spunea ca nu suporta filmele de epoca, iata, joaca un personaj de gen.
Kirsten Dunst, singura vedeta de talie internationala a productiei, declara la o conferinta de presa: „Este mai curand o istorie a pasiunilor decat o istorie a faptelor. Nu va asteptati sa fie o capodopera de teatru sau vreo lucrare din care sa invatati istorie”. Ba bine ca nu este, pentru ca filmul are cateva anacronisme delicioase (se intampla in toate): pe cand Maria Antoaneta isi trece in revista pantofii de bal, pregatindu-se pentru o petrecere, se vad in toata splendoarea o pereche de Converse din 1923. Sofia Coppola i-a cerut in mod special celebrului creator de incaltaminte spaniol Manolo Blahnik sa faca zecile de perechi de pantofi care apar in film. Altele: piramida din pahare de sampanie nu a fost inventata decat prin secolul XIX. Nici artificiile nu prea existau pe vremea aceea iar actorii care urca marea scara a Operei Garnier nu ar fi putut sa o faca realmente, pentru ca Opera Garnier s-a deschis 83 de ani mai tarziu. Dar filmul nu pierde din frumusete doar pentru atata lucru.
Maria Tereza este interpretata de Mariane Faithfull, o actrita cu o biografie nu mai putin interesanta. Este fiica unei baroane, descendenta ea insasi a baronului de Sacher Masoch, cel care a dat numele de '˜masochism unei interesante practici sexuale.
Acest film a fost dorinta regizoarei Sofia Coppola inca dinainte de a face „Lost in Translation”. Dar, in vreme ce regizoarea se lupta cu biblioteca si tomurile groase de istorie a Frantei pentru a scrie scenariul si pentru a crea o galerie de personaje, a inceput sa scrie o alta poveste paralela, mai mult pentru a-si odihni mintea dupa efortul colosal cerut de Maria Antoaneta. Acest proiect a fost „Lost in Translation”. Succesul de care s-a bucurat a deschis calea tuturor faptelor de arme de care fantezia bogata a Sofiei are chef. Maria Antoaneta este, intr-adevar, un film care flateaza fantezia. Si fanteziile legate de pantofi Manolo Blahnik…
De Iuliana Alexa; Fotografii: InterCom Film