(P) De ce este important sa fii activ pe retelele sociale

.

 Ai o afacere bazata pe livrare flori si nu merge chiar asa cum ti-ai dori, desi ai o oferta de produse destul de consistenta si calitativa, insa, cu toate astea, nu reusesti sa vinzi asa cum te-ai astepta, desi ti se pare ca ai facut totul pentru ca lucrurile sa mearga ca la carte? Ei, bine, afla ca in realitate nu ai facut chiar totul. Si nu esti neaparat vinovat de lucrul asta, ci doar se poate spune ca nu esti la curent cu ultimele trend-uri ale modei anului in care ne aflam. Haideti sa analizam un pic aceste aspecte si sa vedem exact unde ai gresit si de ce nu iti merg vanzarile asa cum te-ai fi asteptat.


Un cont de Facebook pentru serviciul tau de livrare flori

     Daca discutam despre o florarie online, este necesar sa te advertezi corespunzator si sa tii cont de ceea ce atrage atentia in era in care traim. Astfel, ce anume te pune pe firmament in 2019, ai putea sa te intrebi? Raspunsul este unul simplu, si anume trebuie sa tii cont de retelele sociale. Daca faci o mica analiza pe strada, ai sa observi ca absolut toata lumea are un telefon mobil smart, telefon care ajuta omul de rand sa nu se plictiseasca atunci cand e in autobuz, in tren, in statie, sau chiar la munca. Si ce face omul atunci cand isi butoneaza telefonul? Acceseaza  retelele sociale, bineinteles. Astfel ca, asa cum strazile sunt pline de panouri stradale cu reclame, pe care nu le mai vede nimeni, insa, intrucat toata lumea sta cu ochii in telefon, Facebook-ul este plin si el, de asemenea, tot de reclame ale oamenilor intreprinzatori care au o afacere si stiu cum sa sa se faca vizibili acolo unde e toata activitatea. Cu diferenta ca acestea sunt vazute, pentru ca vin direct din telefonul tau.


   Pentru a te face popular pe Facebook, caz in care ai o florarie online ce se ocupa si cu livrare flori, tot ce trebuie sa faci este sa ii creezi afacerii tale un cont de Facebook, utilizand optiunea de pagina. Dupa asta, trebuie sa incepi sa il popularizezi cu oferte si fotografii sugestive ale florilor pe care le ai la vanzare in floraria ta online. Insa cum faci ca pagina ta sa fie vizibila cat mai multor oameni de pe Facebook? Intrucat stim ca exista milioane si milioane de pagini in care a ta se poate pierde cu mare usurinta, daca nu faci ceva in sensul acesta. Ai putea, in prima instanta, sa incerci sa iti cresti numarul de like-uri printr-o metoda organica. Adica, folosind contul tau de Facebook, sa te inscrii in cat mai multe grupuri de profil, ori orientate spre orasul unde doresti sa activezi, ca mai apoi sa distribui link-urile dorite pe acestea. Acest proces nu va fi unul usor, reclamele „manuale’ nefiind tocmai cele mai populare pe grupuri, insa tot vei reusi folosind aceasta metoda sa atragi atentia catorva oameni. Iar ca postarile tale distribuite pe acele grupuri sa atraga, totusi, atentia, ai putea face ca acestea sa fie legate de anumite concursuri cu like si share, cu premiu final constand intr-un aranjament floral, ori un buchet de flori de nunta ori de botez.


     Daca nici asta nu functioneaza asa cum ti-ai dori, poti apela la planul doi, si anume la popularizarea paginii tale folosind optiunea „boost’. Aceasta optiune iti permite popularizarea paginii tale unui segment de oameni dupa criteriile alese de tine, oras de provenienta, varsta, etc. Fireste, vorbim de un serviciu platit direct celor de la Facebook, insa, te putem asigura ca in timp costurile acestea vor fi amortizate.

Nu nega importanta contului de Instagram

      Odata ce ti-ai facut un cont de Facebook si ai urmat toate sfaturile de mai sus, trebuie sa tii cont de faptul ca mai exista o retea sociala extrem de importanta, pe care poti face cam aceleasi lucruri ca pe Facebook, cu cateva exceptii legate de content, desigur. Instagram-ul este o retea sociala ce are ca pion principal fotografia de produs, caz in care esti o florarie cu serviciu de livrare flori. Astfel ca, va trebui ca in prealabil sa te asiguri ca fotografiile tale de produs pe care le ai expuse si pe site, de altfel, sunt profesioniste si atragatoare. Cum spuneam, reteaua sociala pe numele ei, Instagram, este o platforma bazata pe imagine, asadar, pentru a atrage atentia, trebuie sa investesti in prealabil in fotografii care sa iasa din anonimat, adica sa achizitionezi serviciile de fotografie de produs ale unui fotograf talentat.


     Exact ca in cazul Facebook, afla ca poti plati pentru publicitate si aici, putand sa iti popularizezi postarile fotografice astfel incat ele sa aiba un reach mai bun, si altfel, sa aduci afacerii tale mai multi clienti, clienti care ulterior vor deveni fideli florariei tale online, tocmai pentru ca ai servicii competitive si produse de calitate.

    Un alt avantaj al Instagram-ului, este ca aceasta retea de socializare a devenit extrem de populara in ultima vreme, ajungand la un nivel de popularitate asemanator Facebook, asadar, pentru un plus de succes, iti poti conecta cele doua conturi intre ele, pentru a putea a-ti asigura continuitatea in mediul online.