V-ati gandit vreodata cat de important este impactul Internetului asupra imaginii unei persoane? Orice informatie negativa despre cineva, care ajunge sa se raspandeasca in mediul online devine precum un bulgare de zapada ce capata proportii deosebite odata ce este rostogolit. De multe ori adevarul din spatele informatiei nici macar nu mai este important, atata timp cat publicul si-a format o opinie, fie ea si gresita.
Indiferent daca sunteti medic, artist, politician, avocat sau companie, inainte ca un client sa apeleze la serviciile dumneavoastra va face o cautare pe Google. Nu uitati ca, 89% din consumatori folosesc motoarele de cautare pentru a lua o decizie de cumparare, conform unui studiu Google. Asta inseamna ca articolele negative despre tine te vor afecta in mod direct, mai ales ca, din punct de vedere psihologic, oamenii sunt atrasi de un titlu negativ mult mai mult decat de unul pozitiv, ceea ce va rezulta intr-un numar mare de accesari al articolului defaimator.
Intr-o astfel de situatie, rolul echipei ORM sau cei care care se ocupa de managementul reputatiei este de a elimina rezultatele negative din prima pagina Google, de a creea un continut nou reprezentativ pe care sa il optimizeze, asfel incat acesta sa ocupe o pozitie buna in cadrul Google. Cu alte cuvinte, va creeaza o reputatie online curata. In plus, se poate cere direct la Google, in baza unor argumente solide, eliminarea rezultatelor care va afecteaza reputatia online.
Chiar daca este aproape imposibil sa te pui in pielea unei celebritati care se confrunta cu o campanie de presa negativa, am putea face o comparatie pentru a va face sa intelegeti mai bine situatia. Sa ne amintim de anii de scoala, cand fiecare dintre noi aveam un profesor preferat si altii cu care nu rezonam la fel de bine indiferent cat de mult ne placea materia pe care acestia o predau. Cu totii am fost pusi in situatia ca un profesor sa ne perceapa prin prisma unei singure intamplari care ne punea intr-o lumina proasta, in timp ce alti colegi, mai putin pregatiti ca noi, se bucurau de gratiile aceluiasi profesor. Rezultatul era mereu acelasi: profesorul care te percepea gresit nu iti acorda niciodata note suficient de mari, si doar o minune putea face ca acesta sa isi schimbe parerea despre tine si sa te vada asa cum erai tu cu adevarat.
Acelasi lucru se poate intampla astazi cu o persoana publica, „bombardata' in media cu informatii negative: imaginea sa in ochii publicului este extrem de greu de reparat. Din fericire exista insa solutii. Una dintre ele se numeste ORM, adica Online Reputation Management. Este vorba despre un grup de oameni care fac parte dintr-o agentie SEO (Search Engine Optimization), specialisti care studiaza algoritmii dupa care functioneaza Google si celelalte motoare de cautare, cu scopul de a promova in mediul online afacerea/imaginea ta. Daca SEO este o componenta a marketing-ului destinata in special magazinelor online, site-urilor unor companii etc, ORM este specializat in imaginea/reputatia persoanelor/companiilor.