Cu doar cateva zile inainte de premiera filmului "WebSiteStory", Dan Chisu a acceptat, in exclusivitate pentru VIVA!, o sedinta foto si un interviu fulger in casa lui din centrul Bucurestiului.
Intr-o zi insorita ca o vacanta, pe o strada plina de verdeata si de cladiri atat de armonioase incat ai putea jura ca nu te afli in Bucuresti, am ajuns in dreptul celei mai frumoase case albastre pe care am vazut-o vreodata si am sunat. Imbracat in pantaloni si camasa bej de in, cu un aer de parca tocmai s-ar fi intors dintr-o croaziera pe Mediterana, Dan Chisu m-a poftit inauntru. Mi-a spus raspicat ca era absolut ho-ta-rat sa nu expuna niciodata in presa spatiul sau intim, dar ca pentru VIVA! a facut o mica exceptie.
Intr-adevar mica: fotograful a avut voie sa „traga numai doua cadre. In timp ce se aranjau luminile pentru sedinta foto fulger, eu m-am bucurat de privilegiul de a vizita toata locuinta: o casa-concept splendida, de o coerenta arhitecturala rar intalnita in casele romanilor, in aparenta inaccesibila din cauza culorilor predominant reci, dar fara a avea nimic glacial sau autoritar. O casa ce imprima o senzatie de armonie din prima clipa si impresioneaza prin finisajele realizate atat de firesc din materiale de baza: fier, lemn, beton. Cu aceasta senzatie de adecvare in privire, am intrat in dormitorul semi-obscur in care trona o imensa cada. Nu credeam niciodata ca am sa spun „Wow! in dormitorul unui barbat de 55 de ani, dar jur ca un asemenea cadru ar face sa suspine pana si Statuia Libertatii. Dupa cea mai scurta sedinta foto pe care am realizat-o in zece ani de lucru cu vedetele, am avut placerea unui interviu sincer despre pasiuni, film, afaceri, publicitate si familie.
Cum s-a nascut ideea care a dus la crearea filmuluim„Web-SiteStory?
Ideea a inceput odata cu niste postari pe care le-am vazut pe YouTube. Am fost intrigat de felul in care isi comunica ideile tinerii din ziua de azi. Am inteles ca sunt foarte dependenti de calculator si mi-am dat seama ca Internetul a avut un impact nimicitor asupra existentei adolescentilor.
Ati filmat in doar 12 zile. De ce atat de rapid?
Nu aveam buget foarte mare. Filmul a fost cu totul finantat de catre mine, iar o zi de filmare costa ingrozitor de mult. Si asa am beneficiat de aportul multor artisti cunoscuti, cum ar fi Irina Marinescu care a facut costumele pe gratis, Marius Moga care a facut muzica pe gratis. De asemenea, sunetul s-a facut pe gratis, directorul de fotografie a filmat pe gratis, nu a existat un buget pentru aceste departamente artistice, totul a fost facut din prietenie cu oameni care au imbratisat proiectul ca un experiment.
Ati lucrat atat cu profesionisti, cat si cu oameni mai putin experimentati. A fost diferit lucrul cu ei?
Cu actorii profesionisti a fost usor, le-am spus cu cateva minute inainte de filmare ce trebuie sa faca si i-am lasat sa dezvolte singuri personajul. Am avut intelegere din partea lui Dragos Bucur care a venit sa filmeze pe gratis, din partea lui Florinel Piersic, din partea lui Serban Ionescu, a Liei Bugnar.