Angela Gheorghiu a lansat de curand un album dedicat Mariei Callas. Ideea apartine casei de discuri la care a fost si Callas candva, si la care este si Angela acum. Si, pentru prima data, s-a realizat un duet peste timp cu cele doua voci. Albumul se numeste Homage to Maria Callas'.
Va iubesc englezii mai mult decat pe oricine, iata esti imaginea acestor transmisiuni care se fac pe marile ecrane cu spectacolele tale…
Nuuu! Sunt doar coincidente. De fapt si pe Covent Garden tot eu i-am ales, pentru ca nu am vrut la Viena. Si nu am vrut Viena, pentru ca nu mi-au placut acolo niste detalii. Si daca detaliile nu-mi plac, nu ma duc doar ca sa ma duc. Eu nu fac nimic numai asa, ca sa dea bine.
Dar nu pierzi foarte mult financiar daca iti permiti luxul de a alege unde si ce sa canti?
Nu! Pierzi, poate, daca esti angajat, dar in ceea ce fac eu, in meseria mea, exista tot felul de resurse de unde se castiga, nu numai daca te afli pe scena de la Viena unde, de altfel, fee-ul este foarte slab. Nu mai vorbesc despre Metropolitan care din punctul asta de vedere este… ultima pe lista! La Met fee-ul este cel mai prost din lume. Noi, artistii, acceptam asta, dar numai cand dorim. Este un teatru foarte bun, publicul formidabil, acustica este extraordinara, corul si orchestra – la fel. Productiile sunt bune… din cand in cand, pentru ca, de exemplu, ultima productie care mi s-a propus n-am acceptat-o. E vorba despre un Faust' care a fost preluat de la English National Opera unde a fost deja un fiasco. Au preluat-o, deci, de acolo si le-am spus – apropo de faptul ca Faust sta intr-un laborator – ca eu de experimente nu sunt buna. (rade) Asa ca nu am acceptat.
Ce ti s-a raspuns?
Nu are nimeni ce sa-mi spuna, pentru ca eu am semnat pentru un Faust' de Gounout dupa o poveste de Goethe, pe care nu o regasesc pe scena.
Toata lumea face ca tine sau esti un unicat?
Un fel de unicat. (rade) Uite, am spus asta o data in viata, adica am refuzat un spectacol, o Traviata', in timpul repetitiilor. Si am regretat asta. Acum am spus-o cu un an inainte! Ei, nu e bine nici asa. Atunci, cum e bine? Eu nu mai stiu. (rade)
Oricum, faptul ca iti alegi locurile unde apari, spectacolele in care canti, Operele cu care semnezi contracte pe anumite productii pe care tu le vrei, mi se pare o forma de independenta artistica. Acum, ce se intampla cu opera e minunat, de asemenea, pentru ca a ajuns sa fie transmisa pe marele ecran. In felul acesta ai devenit si actrita de cinema! Iata, la Opera Romana din Bucuresti s-a transmis Tosca', un spectacol inregistrat asta vara pe scena Covent Garden.
Da, e adevarat. Dar se fac aceste transmisiuni mereu si in toata lumea. Eu am ales insa sa fiu in Bucuresti la aceasta transmisiune si a fost ideea mea ca ea sa aiba loc la Opera Nationala. Am vrut sa fiu aici. Eu nu particip decat daca e ceva extraordinar, asa cum am participat si la difuzarea filmului Tosca', facut de Benoit Jacquot in care am cantat si a fost un pic ciudat sa ma vad pe ecran, dar am fost prezenta la difuzare, pentru ca in sala era nepoata lui Giaccomo Puccini, iar filmul a fost proiectat chiar in teatrul din Lucca, orasul in care s-a nascut Puccini. Adica a fost ceva cu adevarat extraordinar. Si aici a fost extraordinar si am tinut ca aceasta transmisie sa aiba loc la Opera, pentru ca era vorba despre un spectacol filmat pe o scena. Era normal sa fie difuzat intr-o sala cu scena.