Multa lume este de parere ca „Melancholia', angoasantul film regizat de nonconformistul regizor danez Lars von Trier, reprezinta biletul de intoarcere al lui Kirsten Dunst in lumea filmului. Cu toate ca a avut o ascensiune uimitoare, fiind nominalizata la Globurile de Aur la doar 13 ani pentru rolul din „Interviu cu un vampir' si devenind superstar dupa rolul din „Spider Man', Kirsten nu a mai facut nimic notabil in ultimii ani. In „Melancholia', un film despre sfarsitul lumii, Kirsten joaca rolul unei tinere a carei viata este influentata intr-un mod ciudat de aceasta terifianta perspectiva.
Ai avut vreo ezitare sau vreo temere in a filma scenele nud pentru „Melancholia'?
M-am gandit ca acest lucru se integreaza firesc in actiune, nu e un gest gratuit. Trebuia sa evidentiem natura intima a relatiei pe care Justine o avea cu „Melancholia', asa ca nuditatea a fost ceva firesc. M-am simtit foarte confortabil in aceasta ipostaza, echipa de pe platou avand o mare contributie aici.
In perioada filmarilor la „Melancholia” |
Cum ai resimtit trecerea de la blockbusterele hollywoodiene la filmele independente ale danezului Lars von Trier? A fost dificil, a fost inedit?
Dar am mai facut filme independente, am mai lucrat cu regizori straini, asa ca nu a fost ceva nemaiintalnit. Ceea ce il face pe Lars diferit este libertatea pe care o lasa actorilor, naturaletea cu care regizeaza. Intr-un fel, te face sa uiti ca lucrezi la un film. Ofera foarte multa libertate.
Cum a fost sa filmezi atat de mult in rochie de mireasa?
A fost oribil sa port rochia de mireasa vreme de o luna si jumatate. (rade) Glumesti, nu? (rade). Sub nicio forma nu m-a incurcat sa fac asta. Dupa o vreme ma simteam ca si cum as purta un tricou pentru ca prin natura rolului (si a mea) am fost foarte agresiva cu rochia. Deci nu m-am simtit pretios imbracata in rochie de mireasa.