Madonna vs. Gaga - Razboiul divelor

 Revista VIVA
.

MULTI BANI SI CATEVA LECTII DE MARKETING
Showbizul international abunda in exemple de management defectuos al carierei. Adesea, se lasa nu doar cu falimente financiare, ci si cu ruinari fizice sau chiar psihice – Marilyn Monroe, Elvis Presley, Michael Jackson sau Britney Spears sunt exemple graitoare. Concluzia e una: ca sa nu fii strivit sub propria glorie, la Hollywood e musai sa fii si bun afacerist.

Inca de la inceputul carierei, Madonnei i-a fost limpede ca va ajunge in top numai daca se va inconjura de cei mai buni profesionisti. In acea perioada, Michael Jackson tocmai se despartea de managerul sau, Freddie DeMann, asa ca Madonna n-a mai stat pe ganduri si a semnat cu el. La zece ani de la debut, diva blonda generase peste un miliard de dolari numai din vanzari, mai mult decat orice alta femeie artist de atunci. Insa Madonna n-a ezitat sa-si schimbe echipa manageriala de cate ori observa ceva in neregula – de obicei, cand profiturile incepeau sa scada. Intotdeauna fraiele au fost in mainile ei si tot asa pare ca procedeaza si Lady Gaga.

Intr-un interviu pentru revista AdAge, Troy Carter, managerul lui Gaga, sustine ca succesul parteneriatului dintre el si vedeta se bazeaza pe formula 95-5'. Mai pe inteles, asta inseamna ca ea e responsa-bila cu 95% din ideile creative, el cu 5%. Si tot asa se intampla si cu strategia de afaceri. Una peste alta, treaba functioneaza: potrivit estimarilor Forbes, Lady Gaga a castigat anul trecut 90 de milioane de dolari gratie celor trei discuri de platina, a veniturilor obtinute in urma turneelor (face cam un milion de dolari pe seara) si a contractelor fabuloase din publicitate. Ambele dive sunt deja obiect de studiu la cursurile de managementul finantelor
tinute in cele mai prestigioase universitati din lume.

Felul in care Madonna obtine intotdeauna ceea ce vrea e legendar. In 1989, blonda mignona a semnat un contract cu Pepsi, in care urma sa promoveze faimoasa bautura. Artista isi promoveaza intr-unul din clipurile publicitare cantecul Like a Prayer'. Toate bune, pana cand pe piata apare si videoclipul, plin de simboluri scandaloase pentru biserica catolica: Madonna in-dragostita de un sfant de culoare, rastignit pe o cruce in flacari. La reactia vehementa a Vaticanului, Pepsi retrage reclama si reziliaza contractul cu vedeta, insa Madonna cere (si primeste) onorariul intreg: cinci milioane de dolari. Mai adauga 53 si afli la cat este astazi
estimata averea ei!

E limpede ca buna-ziua ca teancurile de verzisori nu se inmultesc ca ciupercile dupa ploaie. Minunile n-au ce cauta la Hollywood, insa munca asidua si tupeul, da. Militez pentru libertatea de expresie si pentru indeplinirea viselor. Mie cand mi-e foame, mananc. Cand mi-e sete, beau. Iar cand simt nevoia sa spun ceva – o fac. Multora dintre oameni le e teama sa spuna ce vor. Dar daca nu ceri, nu primesti', sintetizeaza Madonna cheia succesului ei.
 

Cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Citește în continuare
Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton