Prietenii, fanii și colegii de scenă ai lui Nosfe au primit șocați vestea că artistul s-a stins. Darius Vlad Crețan, unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați trapperi din România, a murit sâmbătă noapte, în urma unui infarct, la scurt timp după un concert cu trupa Șatra Benz. Bodo de la Proconsul susține că de vină pentru astfel de tragedii printre artiști sunt stresul și epuizarea.
CITEȘTE REVISTA VIVA! DE SEPTEMBRIE, GRATIS, AICI!
Lui Nosfe i s-a făcut rău chiar în timpul concertului, le-a spus colegilor de trupă că simte ceva în piept, a coborât de pe scenă și a plecat acasă, unde nu după mult timp a fost găsit prăbușit, fără suflare, de către soția sa.
Bodo de la Proconsul, dezvăluiri cutremurătoare despre stres și epuizare, după moartea lui Nosfe
Stresul și epuizarea din lumea artistică trec de cele mai multe ori neobservate, iar oamenii din industrie vorbesc despre cât de afectată le este sănătatea de acest ritm de viață.
Bodo, solistul trupei Proconsul, a povestit pentru Gândul despre momentele critice prin care a trecut în urmă cu doi ani, atunci când a suferit și el un infarct.
„Probabil că și vârsta pe care o am eu a ajutat la treaba asta – 52 aveam în momentul în care am făcut infarctul. Am simțit o vasoconstricție, pur și simplu, pentru că vasele de sânge din organismul nostru – sau al meu, cel puțin – au fost obturate, pentru că nu mergeam să-mi fac analizele des și au fost obturate, unele chiar în proporție chiar de 80%. După ce am băut un pahar cu apă rece, după ce am depus un pic de efort, aici, prin curte, tunzând iarba, am făcut o vasoconstricție și s-au lipit pereții între ei. Și de acolo a indus infarctul', a mărturisit Bodo.
Artistul a povestit că timp de trei zile nici nu a știut că a făcut infarct.
„Am fost puțin favorizat de Dumnezeu, am stat trei zile cu infarctul și n-am știut că am făcut. Pentru că nu mă simțeam foarte bine, m-am dus la medic pentru niște analize și, în momentul în care am ajuns la spital, după primele analize, respectiv electrocardiograma, oamenii au remarcat că am avut un infarct, am făcut intervenția de angioplastie – coronarografie pe loc și mi s-au montat trei stenturi', a povestit artistul.
Bodo: „Am făcut infarct și nu am știut”
Bodo recunoaște că a ajuns în acest punct critic și din cauza vieții haotice de artist.
„În primul rând, oboseala și alimentația nu întotdeauna echilibrată sau regimul alimentar la timp. Neavând un regim foarte bine pus la punct, foarte ordonat, într-adevăr, ăsta a fost una dintre motivele pentru care mi s-a întâmplat. Nu vă gândiți că eu când am făcut infarct aveam un stil de viață mai nesănătos, ci este vorba de stilul de viață nesănătos pe care l-am avut în tinerețe, când aveam 20 de ani, 20 și ceva de ani, 30. Astea sunt urmări ale unui stil de viață trecut nesănătos', a mai spus artistul pentru gandul.ro.
Și Whats UP spune, după moartea lui Nosfe, că viața de artist este extrem de grea
Artistul Whats UP, pe numele real Marius Marian Ivancea, a vorbit despre epuizarea din lumea spectacolului.
'În industria noastră, într-adevăr … Eu, acum un an și ceva, am zis (…) că inima mea e mărită și că iau o pauză și mă duc în Suedia să îmi revin. La mine, frații și prietenii se așteptau, pentru că prea multă muncă este.
De luni până joi ești în studio, interviuri peste interviuri, de la studio până la televiziune, apoi te trezești că trebuie să ai concerte… joi, vineri, sâmbătă și duminică. Te întorci acasă să îți vezi familia, două-trei ore, dormi restul de ore și o iei de la capăt și nimeni nu pune stop, nimeni nu pune frână', a spus artistul, când a mers să îi aducă un ultim omagiu lui Nosfe, la biserica din Dumbrăveni unde este depus sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului.
Speak, atac dur la adresa caselor de discuri, după moartea lui Nosfe
Speak a dezvăluit câteva dintre problemele cu care s-ar confrunta artiștii din România, susținând că și Nosfe ar fi trecut prin momente dificile.
Acesta a explicat mecanismul de afiliere la casele de discuri, susținând că majoritatea artiștilor nu câștigă mulți bani și riscă să fie exploatați. Potrivit acestuia, Nosfe s-ar fi aflat într-o astfel de situație.
„Tu ca și autor, nu ai acces la sumele generate din drepturi de autori, așa că băieții te țin cu acel avans mult și bine până când îți expiră contractul, bani în plus nu vezi. Ca să te lege în continuare și să resemneze contract cu ei, fac o recalculare și își mai dau pe la nas 2.000 – 3.000 de euro. Un autor dintr-o singură piesa de succes în România, în maxim un an, drepturile lui generează peste 5.000 de euro.
Scopul lor [n.r. caselor de discuri] este să semneze mulți oameni, nefiind interesați de calitățile lor, ci cu intenția de a-i bloca să nu lucreze cu alții. Majoritatea autorilor nu fac bani, ci sunt sub papucul caselor de discuri, care îi controlează. Mulți dintre ei au familii și doar asta știu să facă’, a declarat Speak, potrivit click.ro.
„Din ce știu eu, Nosfe era într-o situație de genul, poate nu cunosc contractul în detaliu, dar în mare parte cam așa funcționează lucrurile. Eu îmi doresc ca ăștia care trag sforile cu ștate vechi în industrie să prinși și trași la răspundere. În nicio țară din lumea asta nu este posibil ca un artist care strânge mii de oameni la concerte, care vinde bilete, care are zeci de milioane de views, să aibă probleme cu banii’, a adăugat acesta, potrivit sursei citate.