Călin Georgescu a purtat, pe 10 februarie, în ziua boicotului național pentru susținerea produselor românești, o geacă a unui brand german, care costă 1.500 de lei, ținută accesorizată de un coș din nuiele. Însoțit de soția sa, Cristela, un șofer și un agent de pază, Călin Georgescu a mers în piața alimentară pentru a-și cumpăra murături și legume de la țărani, însă a fost criticat pentru contradicția dintre discursul său naționalist și alegerea vestimentară.
CITESTE TOATA REVISTA VIVA! DE DECEMBRIE, GRATIS, AICI!
Călin Georgescu a purtat o geacă de 1.500 de lei, a unui brand german, când a mers la cumpărături în piață. Călin Georgescu și-a făcut apariția, dis-de-dimineață, într-o piață din Capitală. A fost însoțit de soția lui, Cristela, alături de care a făcut turul tarabelor. A ales mai multe produse și i-a îndemnat pe românii de pretutindeni să cumpere din piețe, de la comercianții români.
Călin Georgescu a purtat o geacă de 1.500 de lei, a unui brand german, când a mers la cumpărături în piață
Celebrul polițist și scriitor Marian Godină l-a ironizat pe Călin Georgescu, după ce acesta a îndemnat românii să boicoteze supermarketurile și să susțină produsele autohtone. Ironia vine în contextul în care Georgescu a fost surprins în Piața 16 Februarie din București purtând o jachetă de lux fabricată în Germania.
„Dacă vă grăbiți, puteți prinde la reducere geaca pe care a purtat-o la cumpărături românești „președintele ales”', a scris Marian Godină pe Facebook, atașând și o fotografie a lui Georgescu. Jacheta în cauză avea un preț inițial de 1.509 lei, fiind redusă la 1.191,99 lei.
Polițistul a continuat ironia adăugând: „Este fabricată în Germania, dar se poate lipi un tricolor românesc cu scai pe ea.'
Îndemnul lui Călin Georgescu la boicot, contrazis de datele oficiale
Călin Georgescu a cerut românilor să boicoteze supermarketurile, motivându-și apelul cu afirmații false. El a ales ziua de luni invocând motive religioase, dar aceasta este o zi în care de obicei merg mai puțini oameni la hipermarketuri.
„Cam asta este cu aceste magazine cărora le plângem de mile că le boicotăm. Stați liniștiți, oricum declară profit zero. Deci în condițiile astea nu cred că le afectăm existența. Ați venit în România să faceți afaceri? Atunci plătiți corect impozitele', a susținut Georgescu.
Datele oficiale îl contrazic, însă. Rapoartele financiare ale firmelor înregistrate în România sunt publice și oricine le caută poate afla că marile lanțuri de supermaketuri și hipermarketuri au raportat, în 2023, venituri de aproximativ 3,5 miliarde de lei. Informațiile din 2024 încă nu sunt disponibile.
Datele din aplicația specializată Termene.ro arată că Lidl a avut cel mai mare profit. Lanțul german are în România 11.300 de angajați și a avut un profit net de peste un miliard de lei. Pe locul al doilea se află Kaufland, cu 865 de milioane de lei, și care are cei mai mulți angajați – 14.300.
![](https://thumbor.unica.ro/unsafe/760x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.viva.ro/wp-content/uploads/2025/01/c1-001-cover-6-208.jpg)
Urmează Carrefour, cu 249 de milioane de lei profit. În continuare, Penny, Mega Image și Auchan au avut și ele profituri nete între 244 și 86 de milioane de lei, profituri pentru care companiile plătesc impozit, citează Digi24.ro.
Cu pierderi de peste 200 de milioane de lei apare Profi. Acesta este preluat de Mega Image, într-o tranzacție de 1,3 miliarde de euro care se va încheia anul acesta.
Cele 7 mari companii enumerate au peste 69.000 de angajați români.