Corina Băcanu a criticat dur controversata campanie Balenciaga care a sexualizat copiii, afirmând că nu a văzut niciodată „ceva mai bolnav”. Fotografiile, înfățișând copii purtând jucării și gulere de sclavie, au stârnit un scandal pe web. În ciuda scuzelor publice, multe personalități din lumea modei s-au distanțat de faimoasa casă de modă Balenciaga.
CITEȘTE REVISTA VIVA! DE NOIEMBRIE, GRATIS, AICI!
Casa Balenciaga a provocat un scandal uriaș în mediul online și a fost acuzată de pedofilie. Recent, au fost lansate imagini în care apar copii mici, ținând în brațe ursuleți de pluș îmbrăcați în ținute BDSM. În ultimele zile, oamenii și-au aruncat sau distrus articolele vestimentare care aparțin acestui brand. Mai multe clipuri video în acest sens au fost postate pe Tik Tok. Corina Băcanu a comentat și ea respectivele imagini și ideile din spatele campaniei Balenciaga.
Ce a scris Corina Băcanu despre campania Balenciaga în care apar copii și accesorii BDSM
Corina Băcanu, o cunoscută influenceriță din România, a desființat reclama controversată a casei de modă Balenciaga. Aceasta este îngrozită de imaginile prin care brandul și-a promovat colecția.
„Dezgust este un sentiment prea blând pentru campania Balenciaga care sexualizează explicit copii într-un mod nu doar pervers, ci vomitiv și pușcăriabil.
Ceva mai bolnav rar am văzut. Copii arătați lumii în contexte care indică practici sexuale deviante, înconjurați de jucării sexuale pentru adulți care folosesc cătușe, zgărzi, biciuri și lanțuri, dildo-uri, mărgele și mult lubrifiant ca să intre în orice gaură, copii supravegheați de ursuleți de pluș reprezentând pedofili de lux, clienți sau abuzatori.
Nu există să nu fi văzut vreodată în viața asta măcar un reportaj despre copiii traficați pentru plăcerile bolnave ale unor pedofili bogați. Cam ca ăia care fac parte din clientela Balenciaga, ăia care dau 10 mii de coco pentru niște crocși cu toc pe care probabil și-l înfig în kur în timp de beau Armand de Brignac.
Nu există să nu-ți fi trecut măcar o dată în viață ochii peste o știre în care să nu fi aflat că niște copii orfani, răpiți sau vânduți de părinți' (după părerea mea un termen mult prea uzat când vine vorba niște lături sociale) au fost uciși spre deliciul beteag al unor milionari plictisiți, care caută distracția în moarte și suferință, copiii care după ce au fost violați repetat, de mii de ori, au sfârșit omorâți în bătaie, schingiuiți, supuși la cele mai abominabile chinuri.
Orice om, orice mamă sau tată are sufletul desfigurat chiar și când aude despre asemenea atrocități la care sunt supuși, chiar în acest minut în care respirăm, copiii fără noroc ai acestei lumi.
Ca om care a lucrat în departamentul de creație al unor agenții, mai mari sau mai mici, de peste 23 de ani, ȘTIU că o campanie nu este NICIODATĂ publicată fără acordul explicit al clientului. De aceea orice scuză ar găsi brandul Balenciaga pentru zoaiele alea de ad-uri, că vezi doamne că agenția, că fotograful, că doamna care face curat sunt de vină, știu sigur că NICIODATĂ vreo agenție de publicitate sau vreun fotograf nu ar plăti sau publica materiale fără semnătura clientului final.
De aceea, scârba pentru acest brand este cu atât mai mare cu cât lipsa asumării, atunci când scoți o mizerie, este dublată și de uluirea vizavi de lipsa curajului de a spune curat Da, am greșit, ne aplecăm umili capetele și investim tot profitul pe 2022 pentru a combate traficul de carne umană, pentru a salva de la schingiuire fizică și psihică milioane de copii din întreaga lume'.
Nu știu exact cui i s-a părut cool, trendy și epică această campanie, dacă a fost ideea agenției, a fotografului sau a clientului Balenciaga, însă clar este pe profilul unui procent bun din targetul Balenciaga, anume bolnavii bogați ai acestei lumi care nu mai simt nimic vizavi de plăcerile lumești banale, ci găsesc satisfacție în suferința, urâtul, crocșii, sărăcia transformată în artă', rafia și găurile din pullovere mâncate de molii în care își îmbracă corpurile malnutrite milioane de oameni din această lume nedreaptă.
Ca om de creație, ca om care iubește îndrăzneala creativă, nu credeam să ajung vreodată să mă simt scârbită până în adâncul stomacului de vreo campanie, căci ideile sunt spirit.
But Burnn in hehll, Balenciaga!„, a scris Corina Băcanu pe Facebook, postarea sa fiind apreciată de aproape cinci mii de oameni.
Citește și: Dan Negru nu prezintă Revelionul 2023. Care e motivul:'Anul ăsta…'
Citește și: Emma Răducanu a fost decorată de Regele Charles al III-lea. Ce titlu a primit tenismena:'Este o mare onoare'
Corina Băcanu vrea ca Balenciaga să dispară, după campania cu sexualizarea copiilor
Corina Băcanu a revenit ulterior, pe Facebook, cu încă o completare.
„Nu sunt adepta cancel culture'. Sunt adepta educației, astfel ca fiecare să aleagă ce content i se potrivește, căci nu prin cancel' și interdicții vindecăm societatea, ci prin exemple de bune practici și transmiterea experienței de viață și a culturii de la generațiile adulte către generațiile de copii și tineri, pentru abilitarea și pentru integrarea lor în societate.
Dar în acest caz, în cazul Balenciaga, consider cu tărie că acest brand trebuie să dispară. Pentru că sexualizarea copiilor din ultima campanie nu este un accident, ci este o practică întinsă pe ani buni de zile, la care participă de la angajați, la CEO și în final, prin susținere financiară, clienții.
Iubesc și susțin arta. Arta este vindecătoare iar istoria spune că arta, cu cât este mai îndrăzneață și mai curajoasă, ajută la progres, la evoluție și la schimbarea mentalității colective pentru un viitor mai bun pentru noi toți.
Dar arta' se oprește la sexualizarea, exploatarea și abuzarea copiilor.
Acest fenomen care a luat din ce în ce mai multă amploare în ultimii ani, îmbrăcat frumos în artă', trebuie să înceteze. Și fiecare dintre noi trebuie să contribuim la o viață decentă și curată pentru copiii acestei lumi. Este datoria noastră să îi protejăm, fiindcă i-am adus pe pământ să se bucure de viață și să facă pe parcursul existenței lor din acest loc un rai, nu să îi schingium sufletește și să îi supunem demenței unor adulți bolnavi și plictisiți.
De câte ori admirați și susțineți acest brand și de câte ori cumpărați acest brand, un pedofil zâmbește fericit, alimentat de arta' Balenciaga.
Totul până la copii!„, a mai scris Corina Băcanu pe Facebook.
Balenciaga și-a cerut scuze, după ce a primit acuzații de pedolifie. Un alt scandal a apărut între timp
Pe rețelele de socizaliare, au adus acuzații de pedofilie renumitului brand. Inclusiv celebritățile de peste Ocean au reacționat, printre care și Kim Kardashian, care a declarat că are de gând să-și reevalueze' relația cu Balenciaga.
Ulterior, Balenciaga a retras imaginile în care copiii apar alături de ținute și accesorii folosite la practicile sexuale BDSM.
Fotografiile copiilor de pe platoul campaniei Magazin de Cadouri au deschis cutia Pandorei, dar nu sunt singurele imagini care au fost criticate. Există o a doua campanie, legată de cea mai recentă colecție, care înfățișează gențile de pe un birou printre foi și cărți aparent aranjate la întâmplare.
Mărind imaginea, însă, este clar că documentul conține textul unei sentințe a Curții Supreme a SUA din 2008, Statele Unite v. Williams, în care s-a decis că materialul de abuz sexual asupra copiilor nu este protejat de dreptul la libera exprimare.
Într-o altă fotografie, Isabelle Huppert, poate fi văzută sprijinindu-și picioarele pe un birou aglomerat: printre volumele din fundal se află unul dintre tablourile pictorului belgian Michaël Borremans, care înfățișează copii în situații tulburătoare, la limita macabrului.
Balenciaga îl dă în judecată pe omul care a gândit campania cu copii și ursuleți BDSM
Ca răspuns la valul de critici, Balenciaga a intentat un proces în valoare de 25 de milioane de dolari împotriva companiei de producție North Six și a lui Nicholas Des Jardins, director de decor pentru campanie, acuzându-i de 'acte și omisiuni inexplicabile': argumentul companiei este că acele documente iar obiectele asociate cu sclavia au fost plasate pe platou fără știrea mărcii.
„Am dori să abordăm controversele legate de recentele noastre campanii publicitare. Condamnăm cu fermitate abuzul asupra copiilor; nu a fost niciodată intenția noastră să îl includem în narațiunea noastră. Cele două campanii publicitare separate în cauză reflectă o serie de erori grave pentru care Balenciaga își asumă responsabilitatea.
Prima campanie, cea a colecției de cadouri, a prezentat copii cu genți de ursuleți de pluș îmbrăcați în ceea ce unii au etichetat ca fiind ținute inspirate de BDMS. Gențile noastre cu ursuleți de pluș și colecția de cadouri nu ar fi trebuit să fie prezentate cu copii. Aceasta a fost o alegere greșită din partea Balenciaga, combinată cu eșecul nostru în evaluarea și validarea imaginilor. Responsabilitatea pentru acest lucru îi revine doar lui Balenciaga.
Cea de-a doua campanie, separată, pentru primăvara 2023, care trebuia să reproducă un mediu de birou de afaceri, a inclus o fotografie cu o pagină pe fundal dintr-o hotărâre a Curții Supreme de Justiție care confirmă ca fiind ilegală și neprotejată de libertatea de exprimare promovarea pornografiei infantile. Toate obiectele incluse în acest shooting au fost furnizate de terți care au confirmat în scris că aceste elemente de recuzită erau documente false de birou. Includerea acestor documente neaprobate a fost rezultatul unei neglijențe nesăbuite pentru care Balenciaga a depus o plângere.
Ne asumăm întreaga responsabilitate pentru lipsa noastră de supraveghere și control a documentelor din fundal și am fi putut face lucrurile altfel.', a transmis casa de modă Balenciaga.