Karl Lagerfeld, celebrul designer internațional, a murit la vârsta de 85 de ani, în Franța. Vestea a fost făcută publică de către revista Paris Match.
Creatorul casei Chanel a murit marţi la vârsta de 85 de ani, anunţă Paris Match. El fusese internat de urgenţă luni seară la un spital din Paris. Karl Lagerfeld a fost marele absent la propriul show Chanel organizat în timpul Săptămânii modei de la Paris (15 – 24 ianuarie), iar reprezentanţii casei de modă au anunţat la acel moment că celebrul designer este „obosit”.
Viața lui Karl Lagerfeld
S-a născut în 1933… 1935 sau 1938 şi probabil că adevăratul an al naşterii marelui designer va rămâne învăluit în mister. Karl Otto Lagerfeld provine din Hamburg şi a avut norocul de a se naşte într-o familie bogată. Deşi a fost răsfăţat de mic, afirma că şi-a urât copilăria, pentru că nu agrea compania celorlalţi copii, preferând să stea singur şi să deseneze.
La 18 ani, ştia deja că destinul său era să fie singur, o prezicătoare (nici nu-şi imagina pe atunci cu câtă precizie) îi spusese ce avea să urmeze: „Sunt lucruri pe care le poţi avea şi lucruri pe care nu le poţi avea. Nu vei avea niciodată o viaţă de familie normală, nimic din ce înseamnă asta – fericire, familie, prietenie, împlinire – nu va fi pentru tine. Stai singur, priveşte lumea, poţi avea tot ce-ţi doreşti dacă nu eşti gata să te conformezi. Stai departe de orice viaţă normală!. Şi aşa a făcut…
La 20 de ani, în 1953, Karl se muta la Paris, iar la 22 de ani deja fusese primit ca ucenic de Pierre Balmain după ce câştigase locul doi la o competiţie de design. Întâmplător sau nu, premiul întâi îi revenise celui care avea să fie competitorul său o viaţă, Yves Saint Laurent, pe atunci în vârstă de doar 17 ani. Trei ani mai târziu, Karl s-a mutat la Jean Patou, pentru care a realizat 10 colecţii de couture, iar în 1962 şi-a asumat îndrăzneala de a lucra ca freelancer. Au urmat colaborări cu Chloé, în 1964, şi Fendi, în 1972, brand pentru care Lagerfeld creează şi acum, dar şi propriul brand.
Adevărata recunoaştere a muncii sale a venit însă în 1983, când i s-a propus să vină la conducerea casei de modă Chanel, pentru care, de-a lungul anilor, a creat mai bine de 150 de colecţii. Lagerfeld a reuşit să aducă un suflu nou la Chanel, fără însă a-i ucide spiritul.
A mizat în colecţiile sale pe mătase, stofă şi tweed, introducând detalii metalice aurii, dar a păstrat în acelaşi timp rafinamentul şi eleganţa Casei Chanel. Îmbinând simţul practic cu eleganţa, designerul a câştigat un target nou – femeia modernă şi dinamică, reuşind să împingă vârsta clientelei celebrului brand de la 50 la 32-35 de ani.
Foto: Hepta