Mihai Sturzu, fost membru al trupei Hi-Q și actual comandant de aeronavă, a explicat de ce există șanse mici ca un avion să se prăbușească: "Avionul nu cade ca piatra așa..."

.

Mihai Sturzu a cântat în trupa Hi-Q vreme de 18 ani alături de Dana Nălbaru și Florin Grozea. Ulterior, artistul a decis să urmeze altă cale, iar în prezent este comandant de aeronavă. Recent, fostul cântăreț a explicat de ce șansa ca un avion să se prăbușească este foarte mică.

CITEȘTE REVISTA VIVA! DE NOIEMBRIE, GRATIS, AICI!


Mihai Sturzu a devenit faimos în urmă cu ani de zile, pe vremea când era membru al trupei Hi-Q. După ce trupa s-a destrămat, Mihai Sturzu a decis să se reprofileze și a făcut cursuri de aviație. În prezent, fostul artist este comandant de aeronavă și se mândrește cu meseria lui.

Mihai Sturzu a intrat pe scena politică, dar ulterior a hotărât să activeze în aviație. În urmă cu opt ani s-a reprofilat și s-a făcutpilot, urmându-și visul din copilărie. Invitat în cadrul unui podcast, Sturzu a vorbit despre noua sa profesie, dar și despre una dintre cele mai mari frici ale oamenilor. Mai exact, Mihai Sturzu a explicat care sunt șansale ca un avion să se prăbușească.


Citește și: Ce sacrificii a făcut Mihai Sturzu pentru a deveni comandant de aeronavă, după ce a renunțat la muzică: „A zbura a fost un vis foarte vechi, din copilărie’

Citește și:Mihai Sturzu a devenit comandant de aeronavă, la peste 10 ani de la destrămarea trupei Hi-Q: „Sunt foarte mândru’. De ce a renunțat la muzică și politică

Citește și:Reacțiile vedetelor după ce Dorian Popa a fost prins drogat la volan: „Carnetul luat pe toată viața. Dacă conduci dezbrăcat…’

Citește și:Mioara Roman a ieșit de la Terapie Intensivă și va fi externată din spital. Oana Roman: „Vom putea să o luăm înapoi în centru’


Mihai Sturzu, fost membru al trupei Hi-Q și actual comandant de aeronavă, a explicat de ce există șanse mici ca un avion să se prăbușească

Mihai Sturzu, fostul membru al trupei Hi-Q, a renunțat la muzică și și-a îndeplinit visul din copilărie. Fostul cântăreț este comandant de aeronavă și este mândru de cariera lui. Invitat în cadrul unui podcast, Mihai Sturzu a vorbit despre meseia sa, dar și despre una dintre cele mai mari frici ale oamenilor. Mai exact, artistul a dezvăluit care sunt șansele ca un avion să se prăbușească. Conform acestuia, nu există nicio șansă ca o aeronavă să cadă. Acesta susține că orice avion are la bază un planor, iar în momentul în care motorul cedeză, acesta are șanse de reușită.


Niciuna (n.r. nicio șansă ca un avion să cadă). Avionul nu cade ca piatra așa. Orice avion a fost odată în viața lui planor. Adică, practic, avionul e un planor căruia cineva a avut ideea genială să îi pună un motor. Orice avion, chiar și astea mici. Chiar și noi facem în școală: instructorul îți oprește motorul și zice: «Na, poftim și zboară». Deci la școală sunt exerciții în care ție se demonstrează că motorul se poate opri, stă elicea așa drept și după aia tu ai altitudine, ai viteză și pornești motorul și repornește’, a spus Mihai Sturzu, în cadrul unui podcast.


Mihai Sturzu: „A fost unul dintre cele mai frumoase momente din viața mea profesională'

Mihai Sturzu și-a dorit încă de când era mic să devină pilot. Când a crescut a decis să se facă artist, după care a încercat să-și îndeplinească marele vis, și a reușit. Mihai Sturzu a devenit pilot de avion și și-a împlinit dorința la vârsta de 32 de ani. În anul 2017 a obținut diploma de pilot, iar de atunci practică această meserie cu mult entuziasm.


„Însă, copil fiind – și acum mă văd în curtea Școlii Generale numărul 8 din Brașov, jucând fotbal – mă uitam pe cer și vedeam avioanele cum trec. Și speram ca măcar o dată în viața asta să văd și eu cum se vede lumea de sus. Să fiu și eu măcar pasager într-un avion. Ei bine, pe la 30 și ceva de ani, pe când eram într-o tabără cu un grup de oameni foarte mișto, am făcut un exercițiu care se numea „Ziua perfectă’ – o introspecție despre ce vrei să fii. Mi-a reamintit că vreau să mă fac pilot.Prin urmare, am început școala de piloți, la Brașov, la 32 de ani, și mi-am luat această primă licență PPL (Private Pilot License).


A fost greu, dar foarte plăcut, tot procesul e extraordinar. Am făcut acolo și primul modul de zbor de noapte, mi s-a părut un miracol. Am făcut multe simulări. Am dat foarte multe examene. Am terminat în 2017, am fost la un singur interviu de angajare, pe care l-am și luat. În cazul meu, interviul a durat două zile. Din 16 oameni, doar patru au luat interviul. Au fost două zile cu probe teoretice, psihologice, interviu de HR, interviu tehnic ș.a. Am fost foarte fericit când m-au sunat să-mi spună că am luat interviul, a fost unul dintre cele mai frumoase momente din viața mea profesională’, declara Mihai Sturzu.

Sursa foto: Facebook