Octavian Ursulescu nu a fost invitat la festivalul Mamaia din acest an, lucru care i-a lăsat un gust amar. El se declară dezamăgit că pe scene nu au urcat nume importante din muzica românească, așa cum sunt Angela Similea și Margareta Pâslaru. Octavian Ursulescu crede că evenimentul nu mai are parte de promovarea din trecută, dar nici același rafinament.
CITEȘTE TOATĂ REVISTA VIVA DE AUGUST, GRATIS, AICI
Dacă la edițiile trecute era bătaie pe bilete cu săptămâni înainte, astăzi acest lucru nu se mai întâmplă. Octavian Ursulescu apreciază că Anca Țurcașiu și Aurelian Temișan i-au rostit numele pe scenă, dar nu vede cu ochi buni felul în care a fost organizat evenimentul, asta pentru că multe nume de calibru au fost uitate, deși reprezintă ceva pentru festivalul de la Mamaia.
Octavian Ursulescu nu a fost invitat la Festivalul Mamaia
Octavian Ursulescu a prezentat Mamaia de 13 ori de-a lungul timpului și și-a legat numele de festival, dar astăzi nu mai primește nici măcar o invitație la evenimentul care se organizează o singură dată pe an.
„M-a pomenit însă și Denis Ștefănescu, frumos din partea ei, ca și din partea celor doi prezentatori, dar consider că încă nu intru în categoria 'remember', dovadă că prezint festivaluri foarte importante, cum ar fi singurul festival internațional de muzică ușoară de la noi „George Grigoriu', de la Brăila, sau cel mai longeviv din țară, cel de romanțe de la Târgoviște, „Crizantema de aur', neîntrerupt din 1968', spune Octavian Ursulescu pentru Click.
Octavian Ursulescu a apreciat recitalul Loredanei Groza
Prezentatorul se plânge de felul în care a fost organizat evenimentul, dar aplaudă recitalul Loredanei Groza. „În primul rând, s-a dovedit încă o dată că organizatorii și firma câștigătoare a fabuloasei licitații nu prea au legături trainice cu muzica ușoară, dovadă recitalurile, cu mult rock și chiar…manele.
Exemplar a fost, cu racorduri la edițiile trecute, recitalul Loredanei Groza. În plus se tot vehiculează că ar fi fost ediția a…61-a, dar această cifră reprezintă doar anii scurși de la lansarea manifestării, 1963, corect a fost ediția a 42-a! Ar fi fost simplu să se documenteze, de pildă în 'Actualitatea Muzicală', singura publicație profesionistă, de specialitate, de la noi, editată de Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România (UCMR).
Avem un serial consacrat festivalului de la Mamaia, de la începuturi. De altfel UCMR a fost motorul primei ediții, cea din 1963, și normal ar fi fost ca acum să fie co-organizator sau partener'.
Octavian Ursulescu, despre compozitorii prezenți la Mamaia
Octavian Ursulescu crede că prezența unor compozitori celebri pe scenă sau în juriu a fost, totuși, un câștig pentru ediția din acest an. „Totuși a existat un câștig major, datorat cu siguranță lui Horia Moculescu – mă refer la prezența în juriu, pe scenă sau în competiția de Creație a multor membri ai UCMR: Horia Moculescu, Marius Țeicu, Ionel Tudor, Andrei Tudor, Viorel Gavrilă, Nicolae Caragia, Dan Creimerman, Dan Pavelescu.
Excelentă prestația orchestrei dirijate impecabil de Andrei Tudor (el și Ionel Tudor au semnat remarcabile aranjamente muzicale), din păcate folosită în doar 10 piese la Interpretare și în câteva momente în afară de concurs, cele 10 melodii de la Creație fiind prezentate cu „negativ'.
Cu siguranță asta din cauza lipsei de timp și a organizării defectuoase, 'pe genunchi', preselecțiile având loc cu doar câteva săptămâni înainte de primul gong. În aceste condiții este clar că muzica ușoară românească tradițională a fost folosită numai ca un pretext pentru a justifica titulatura festivalului, ea reprezentând un procent mult prea mic din cele 5 ore și mai bine de concert, în fiecare seară'.
Octavian Ursulescu crede că Mamaia și-a pierdut farmecul
Octavian Ursulescu compară ediția din acest an cu cele din anii trecuți, când era bătaie pe bilete, pentru că acest festival era văzut de mulți ca o sărbătoare a muzicii de calitate. Lucru care astăzi nu se mai întâmplă, pentru că nu mai are prestanță.
„Tradiția festivalului de la Mamaia nu a fost respectată, dar de ce să ne mirăm când un oficial a declarat textual la microfon că festivalul „era învechit, nespectaculos?'. Așa e, din acest motiv era bătaie pe bilete cu săptămâni de zile înainte, iar Teatrul de vară din Mamaia trăia o adevărată sărbătoare a muzicii de calitate, nu ca acum, când unii artiști conversau peste gard cu clienții teraselor din jur, care urmăreau festivalul la un mic și o bere!
Organizat de oameni pricepuți, un asemenea eveniment trebuia să dovedească respect față de cei care, din 1963 încoace, au edificat monumentul acestei manifestări emblematice, unii dintre ei încă în viață.
Cum să nu-i pomenești și să-i omagiezi, prin proiectarea portretelor lor pe ecran, cu câte un fragment de refren, pe eroii festivalului? Cum să nu-i spui „La mulți ani!' decanului de vârstă Jolt Kerestely, 'Copacul' veșnic tânăr, la 90 de ani?
Cum să-i uiți pe cei care puteau fi invitați, inclusiv cu micro-recitaluri, cum ar fi Pompilia Stoian (jos pălăria în fața celor de la Brăila, care au inclus-o și în juriu!), Stela Enache, Anca Agemolu? Cum să nu-i inviți pe cei care nu numai că au fost laureați la Mamaia, dar cântă cu succes în continuare, editează discuri, susțin concerte?', adaugă el.
Octavian Ursulescu nu înțelege de ce Monica Anghel și Oana Sîrbu nu au fost prezente pe scenă
Octavian Ursulescu nu înțelege cum mulți artiști de seamă nu au fost prezenți pe scenă, deși s-au lansat la Mamaia sau au cucerit întotdeauna publicul cu piesele lor.
„Îmi vin în minte, dar sigur mai uit pe cineva, câteva nume importante: Marina Florea, Gina Pătrașcu, Alina Mavrodin (câștigătoare ale Trofeului), Alexandra Canareica, Ramona Bădescu, Aurel Moga (cu câte 2 premii de interpretare la Mamaia, ca și Anca Țurcașiu), Cătălin Crișan, Daniel Iordăchioae, Monica Anghel, Camelia Florescu, Silvia Dumitrescu, Sanda Ladoși, Oana Sîrbu, Gabriel Dorobanțu…
Nu mai vorbesc de Paul Surugiu-Fuego, care s-a lansat la Mamaia, sau de constănțenii Ileana Șipoteanu, Alina Perletta Toma, Mihai Trăistariu! Păcat de sceno-tehnica modernă, ce putea fi folosită și pentru aduceri aminte (pe micul ecran a fost doar un asemenea moment nostalgic, dar nicidecum în premieră, s-a mai difuzat)'.
Octavian Ursulescu, cuvinte calde despre recitalul lui Horia Moculescu
Octavian Ursulescu se declară impresionat de recitalul lui Horia Moculescu. Compozitorul de 87 de ani a urcat pe scenă alături de fiica lui, Nidia.
„Emoționant, plin de căldură și nostalgie recitalul lui Horia Moculescu, marcând câteva fărâme din istoria festivalului, cu nu mai puțin de 3 piese din 4 respinse la timpul respectiv de selecționeri și apoi devenite șlagăre. Genul acesta de momente se cuvin programate la fiecare ediție. Cu șarm și umor, Horia Moculescu este un 'entertainer' minunat. Am revăzut-o cu plăcere alături de el pe fiica sa Nidia, pe care o știam de la festivalul 'Aurelian Andreescu', unde a cucerit un premiu important.
Cu siguranță marii artiști ai 'Generației de aur' au fost uitați, deși ei au scris istoria festivalului, m-am bucurat mult că au fost totuși acolo Corina Chiriac, Horia Moculescu, Marius Țeicu. Câțiva dintre ei au fost invitați anul trecut, dar e mult prea puțin', a mai spus Octavian Ursulescu.