Teatrul de Vară din Mamaia, acolo unde s-a ținut pentru mulți ani Festivalul de la Mamaia, se află în paragină de mulți ani, iar această situație îl revoltă pe Octavian Ursulescu. Deși autoritățile locale se lăudau în anii trecuți că vor reabilita Teatrul de Vară, Octavian Ursulescu susține că realitatea este alta și „nu s-a dat nici măcar cu vopsea peste grafitti, de buruieni și șobolani nu mai vorbim”.
CITEȘTE TOATĂ REVISTA VIVA DE IULIE GRATIS, AICI
Palatul Festivalului Mamaia, aşa cum a fost numit în 1963, atunci când a fost construit, este astăzi înconjurat de gunoaie şi buruieni. Sala teatrului care găzduia odinioară turiști veniți atât din țară cât și din străinătate a rămas acum în paragină, iar scena care uimea prin jocuri de lumini și prin artiștii care au cântat aici a ajuns o pânză tristă acoperită de graffiti.
Octavian Ursulescu, revoltat că Teatrul de Vară din Mamaia se află în paragină
În anul 2024 se împlinesc 61 de ani de când, pe scena Teatrului de Vară de la Mamaia, s-au lansat artiști care au scris istoria muzicii ușoare românești. Festivalul Mamaia revine în acest an, însă se va desfășura într-o altă locație.
În perioada 23-25 august 2024, va avea loc, în Piațeta Perla, din Mamaia, celebrul festival, care revine în formula de concurs de creație și de interpretare. Etapa de muzică ușoară va avea loc în perioada 23-25 august, urmând ca, între 28 și 30 august, să se desfășoare etapa de muzică și dans popular.
„Pentru a trece din zona gri în cea neagră, o nedumerire și o imensă tristețe. Am publicat în revista noastră, în anii anteriori, articole și fotografii pe marginea ruinei în care a ajuns (lăsat!) Teatrul de vară din Mamaia, leagănul original al festivalului de la Mamaia, unde a fost lansat în 1963.
Anul trecut, prin primăvară, organizatorii constănțeni se lăudau că vor face și că vor drege, dar imaginile actuale dovedesc că nu s-a dat nici măcar cu vopsea peste grafitti, de buruieni și șobolani nu mai vorbim…Îndrăznesc să afirm că nu prea este normal să numești „Festivalul de la Mamaia' o manifestare desfășurată într-o piață, cu 'decor' de lenjerii la balcoanele din jur. De ce s-a pus carul înaintea boilor?
Trebuia mai întâi renovat teatrul (cu o firmă serioasă nu durează…13 ani, fiindcă nici ediția 2012 nu a avut loc aici, ci la grădina 'Soveja'!) și apoi revenit, sărbătorește, 'acasă'. Ați vedea vreodată Festivalul de la Sanremo desfășurat, nu la teatrul Ariston, ci într-o piațetă? Dar, dincolo de toate, este un început, un imens pas înainte și, mai ales, important că se va mai cânta urgisita, marginalizata muzică ușoară românească și că ne vom reîntâlni atât cu vedete, cât și cu tineri soliști dornici de afirmare. Așa încât, sincer, din toată inima succes!', a declarat Octavian Ursulescu pentru Click!
Anca Țurcașiu și Aurelian Temișan prezintă Festivalul Mamaia 2024
Organizatorii au anunțat și prezentatorii evenimentului muzical, fiind desemnați Anca Țurcașiu și Aurelian Temișan, cândva, și ei foști concurenți. Octavian Ursulescu, care a prezentat ani la rând Festivalul Mamaia, și în perioada comunistă, și-a exprimat părerea privind organizarea concursului:
„Oricine este implicat în fenomenul muzicii ușoare nu poate decât să se bucure de reluarea festivalului de la Mamaia, după 12 ani! Iar eu, care am prezentat festivalul, de nu mai puțin de 13 ori, și sunt comentator de gen, de peste cinci decenii, cu atât mai mult.
Anul trecut, când au avut loc acele concerte, pe care le-aș numi 'Serile de muzică ușoară la malul mării', legăturile cu tradiționalul festival fiind neconsistente, în afara faptului că se împlineau 60 de ani, de la prima ediție, am fost implicat într-un proiect coordonat de compozitorul și dirijorul Ionel Tudor. N-a fost să fie atunci, de aceea mă bucur mult să aflu că anul acesta va fi în fruntea orchestrei, alături de un alt muzician excepțional, Andrei Tudor'.
Octavian Ursulescu este încântat că soliștii Anca Țurcașiu și Aurelian Temișan vor fi prezentatorii Festivalului Mamaia 2024.
„Mă bucur de asemenea că vor prezenta Anca Țurcașiu și Aurelian Temișan, cu antecedente în această postură, ea în 1991, el anul trecut (pe lângă aparițiile în postură de soliști, inclusiv laureați), totuși există și zone, să le spunem, gri. O asemenea manifestare națională se cuvine demarată cu cel puțin 6 luni, dacă nu chiar după ediția anterioară, cum era înainte, cu date fixe, pentru ca atât compozitorii și textierii, cât și soliștii să se pregătească.
În acest răstimp, comitetul de organizare să emită periodic comunicate pentru mass media și melomani. Noi, la unica publicație profesionistă din țară, 'Actualitatea Muzicală', lunar editat de Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, n-am primit niciodată o cât de mică informare!', a mai spus Octavian Ursulescu.