Pentru a treia oară la rând, la Summit-ul EqualVoice din Zurich s-au reunit vorbitori de renume internațional și directori de top din companii globale pentru a susține egalitatea de gen. Evenimentul a subliniat importanța diversității, mai ales în contextul dezvoltării rapide a inteligenței artificiale. Printre invitații de prestigiu s-au numărat Sanna Marin, fost prim-ministru al Finlandei, și regizorul de la Hollywood Marc Forster, care au promovat egalitatea de gen în mass-media, în spațiul digital și în alte domenii.
CITEȘTE TOATĂ REVISTA VIVA DE OCTOMBRIE, GRATIS, AICI
Cel de-al treilea Summit EqualVoice s-a concentrat pe vizibilitatea și diversitatea de gen în contextul inteligenței artificiale. Evenimentul a reunit 250 de executivi de top din diverse domenii, inclusiv afaceri internaționale, film și mass-media.
La invitația CEO-ului Grupului Ringier, Marc Walder, și a Dr. Annabella Bassler, CFO al grupului și inițiatoarea inițiativei EqualVoice, participanții au discutat despre rolul vizibilității și diversității de gen în era inteligenței artificiale. Printre invitații principali s-au numărat Sanna Marin, fostul prim-ministru al Finlandei, regizorul Marc Forster și fostul consilier federal elvețian Simonetta Sommaruga.
Citește și: Sebastian Dobrincu și Ioana Ignat s-au despărțit din nou: „N-am pe cineva, dar cu siguranță se va ivi'
Al treilea Summit EqualVoice: Summit-ul pentru egalitatea de gen în media
În deschiderea importantului eveniment pe care Marc Walder l-a găzduit alături de Annabella Bassler, Marc Walder, regizorul Marc Forster, Carolina Müller-Möhl, fondator și președinte al Müller-Möhl Group & Müller-Möhl Foundation, și Sanna Marin, fostul prim-ministru finlandez, au făcut câteva declarații esențiale.
„Motto-ul summit-ului EqualVoice «Diferența de vizibilitate între femei și bărbați, în mass-media și IA» este oportun și esențial. Inteligența artificială învață din datele pe care noi i le furnizăm, ceea ce înseamnă că poveștile, imaginile și perspectivele evidențiate astăzi, în media pe care le gestionam, vor influența sistemele conduse de inteligența artificială de mâine.
Prin EqualVoice, ne-am angajat să abordăm această provocare cu o abordare bazată pe date: prin captarea și promovarea reprezentării echilibrate în conținutul nostru, ne asigurăm că IA reflectă o lume în care toate vocile – indiferent de sex, origine și de mediul socio-economic – sunt la fel de importante’, a transmis Marc Walder.
„Problema egalității de gen în IA este multifațetată și trebuie luată foarte în serios. Sistemele AI pot reflecta sau consolida prejudecățile de gen existente în datele utilizate pentru formarea lor’, a spus Marc Forster.
„Un viitor digital fără femei nu este doar o oportunitate ratată, care sa poată fi ignorată, ci un risc economic pentru întreaga noastră societate. Este timpul să eliminăm barierele și să dezvoltăm împreună soluții pentru a integra femeile în lumea tehnologiei și pentru a le permite să obțină vizibilitate și succes. Summit-ul Equal Voice este o contribuție relevantă la discutarea problemelor actuale de interfața cu lumea mass-media’, a precizat Carolina Müller-Möhl.
„Drepturile femeilor ar trebui să fie în centrul transformării noastre digitale. Pentru ca inteligența artificială să servească întreaga societate, ea trebuie să ne reprezinte si sa ne cuprinda pe noi toți’, a declarat Sanna Marin.
Principalele momente ale Summit-ului EqualVoice, 2024
Lansarea asistentului EqualVoice
Acest instrument a fost creat pentru a analiza în timp real nuanțele de prejudecată legate de diversitate în articolele publicate de brandurile media din grupul Ringier. Folosind inteligența artificială, soluția scanează conținutul pe măsură ce acesta este redactat, identificând dezechilibre de gen și stereotipuri, oferind totodată sugestii concrete de îmbunătățire.
EqualVoice Assistant nu doar monitorizează mențiunile de gen, ci interpretează și contextul și tonul, permițându-i să corecteze și să semnaleze formulările care pot susține subtil stereotipuri. Astfel, Ringier nu doar că setează noi standarde pentru conținutul media, ci dezvoltă și un cadru editorial bazat pe inteligență artificială, cu accent pe egalitate și reprezentare.
Pe măsură ce rolul AI în mass-media se extinde, EqualVoice Assistant le oferă echipelor editoriale capacitatea de a influența modul în care este creat și perceput conținutul. După implementarea completă, se intenționează extinderea acestui instrument și în afara portofoliului Ringier.
„Odată cu introducerea asistentului EqualVoice, facem un pas înainte semnificativ în abordarea prejudecăților și a stereotipurilor care modelează subtil articolele și conținutul zilnic. Acest instrument nu se referă doar la identificarea inegalităților, ci și la promovarea unui mediu care reflectă adevărata diversitate a vocilor și a experiențelor. Dorim să le dăm voce si putere femeilor care au de spus povesti, promovand o reprezentare echilibrată și autentică’, a transmis Dr. Annabella Bassler, CFO Ringier și inițiatoarea EqualVoice.
Expansiunea factorului EqualVoice
În versiunea sa actuală, factorul EqualVoice evaluează textul, imaginile, materialele video și audio, oferind o imagine completă a reprezentării genurilor în toate formatele media. Treizeci și două de branduri media, atât naționale, cât și internaționale, din șapte țări, folosesc zilnic factorul EqualVoice pentru a menține și îmbunătăți echilibrul de gen în publicațiile lor.
De asemenea, și companii din afara sferei media, cum ar fi furnizorul de telecomunicații Sunrise, utilizează factorul EqualVoice pentru a-și analiza canalele de social media, asigurând o reprezentare echilibrată a genurilor.
Parteneriat cu Microsoft Elveția și IMD
Cartea albă privind prejudecățile de diversitate în contextul inteligenței artificiale, realizată de inițiativa EqualVoice în colaborare cu Microsoft Elveția și IMD Lausanne (Institutul Internațional pentru Dezvoltare Managerială), a fost prezentată la summitul EqualVoice și a generat un interes considerabil. Documentul aduce perspective noi despre modul în care inteligența artificială poate, involuntar, să întărească prejudecăți legate de gen și diversitate.
Cooperare cu HSG, St. Gallen
La Summit-ul EqualVoice a fost prezentată și colaborarea recentă dintre EqualVoice, Universitatea St. Gallen și Centrul său de competență pentru diversitate și incluziune. Prin această cooperare strânsă cu Centrul de competență al HSG, EqualVoice pune la dispoziția companiilor interesate factorul EqualVoice ca instrument de analiză pentru evaluarea postărilor din social media și a comunicatelor de presă.
Partenerii celui de-al treilea summit EqualVoice sunt – ca și în anii precedenți – Fundația Müller-Möhl și Range Rover Elveția.
Despre EqualVoice
Inițiativa a fost lansată în noiembrie 2019 de Annabella Bassler, CFO-ul Grupului Ringier, sub supravegherea publisherului Michael Ringier și a CEO-ului Marc Walder. Scopul principal este promovarea egalității de gen prin creșterea vizibilității femeilor în mass-media. Elementul central al inițiativei este factorul EqualVoice, care monitorizează prezența femeilor și a bărbaților în media. Acest factor este utilizat de 32 de branduri media din șapte țări, ajungând la 50 de milioane de utilizatori.
Alte proiecte ale inițiativei includ rețeaua EqualVoice United, în colaborare cu partenerul de diversitate EDGE și companiile elvețiene, o listă internă cu experte de gen feminin ca resursă pentru Ringier, provocarea fotografică EqualPyxx pentru imagini mai diverse și atelierul „Fit4Media’ pentru susținerea expertizei feminine.
Despre Ringier
Ringier este o companie elvețiană de media și tehnologie, ce include aproximativ 140 de firme în 20 de țări, care administrează diverse branduri media, platforme digitale și piețe importante. 83% din profitul operațional al grupului provine din sectorul digital, ceea ce face ca Ringier să fie una dintre cele mai relevante companii media din Europa.
De peste 190 de ani, afacerea Ringier se bazează pe valori precum antreprenoriatul, colaborarea, inovația, încrederea și curajul.