Cine este Cătălina Cara, artista din Republica Moldova care a colaborat cu Jurjak. Cătălina Cara este e un nume relativ nou în industria muzicală din România, însă și-a făcut debutul în muzică la vârsta de 15 ani. Artista este originară din Republica Moldova și a lansat, în 2022, EP-ul de debut, „Leap Year Baby', o colecție de 5 piese care punctează firul narativ al călătoriei artistei către sine. La mai puțin de un an, a lansat un nou single în colaborare cu JURJAK, care se numește Ghost Flower'.
CITEȘTE REVISTA VIVA! DE MAI, GRATIS, AICI!
Cine este Cătălina Cara, artista din Republica Moldova care a colaborat cu Jurjak. Într-un interviu recent, cântăreața a vorbit despre parcursul său muzical, despre sursele ei de insiprație, dar și despre energie și public. Dacă v-am stârnit interesul, vă invităm să citiți, în rândurile de mai jos, povestea artistei Cătălina Cara!
Cine este Cătălina Cara, artista din Republica Moldova care a colaborat cu Jurjak
Cătălina este o apariție nouă în industria muzicală românească. Spune-ne puțin despre tine și care a fost parcursul tău muzical până în acest moment.
Cânt de când eram mică și prima oară am urcat în scenă la vârsta de 9 ani, în fața unui public de peste 5000 de oameni, în Piața Marii Adunări Naționale de la Chișinău, apoi a urmat primul hit la vârsta de 15 ani cu piesa Plecarea', pe atunci îmi doream să fac R&B acasă pentru că asta ascultam cel mai mult la acea vârstă și făceam și Hip Hop la dansuri, iar la 18 ani am avut primul hit internațional cu un remake la piesa Vanesei Paradis Joe le taxi'. Am avut nevoie însă de o perioadă în care să mă regăsesc pentru că ajunsesem să nu mai cânt ce îmi plăcea de fapt, nu scriam muzică și text pe atunci și simțeam că nu mai eram autentică. De aceea atunci când am plecat să îmi fac studiile la Londra, unde am și studiat muzică și actorie, m-am concentrat pe căutarea de sine și ce fel de artist îmi doresc să fiu.
În 2020, am început să lucrez la primul meu EP Leap Year Baby', iar așteptarea până în 2022 a meritat pe deplin pentru că ultimile 8 luni de când am lansat proiectul au fost un adevarat rollercoaster' plin de evenimente și festivaluri la care doar visam să ajung (Electric Castle, Summer Well, Romanian Creative Week, Sierra Fest, Sarbatoare Primaverii by The Fresh, Analogue Festival, Mastering Music Bussiness) și multe lansări – Leap Year Baby Summer Edition, coveruri, remixuri care se difuzează și la radiouri din afara țării. Remixul de Dj CS84 la Smooth Operator' de exemplu a ajuns pe locul 5 la Nexus Radio din Chicago, iar videoclipul realizat de Chris Blaziny la aceeași piesă a ajuns în Top 3 la Clubbing TV din Franța.
Sunt foarte mândră cumva de drumul pe care l-am parcurs pentru că în sfârșit fac ceea ce mă reprezintă și chiar dacă mereu voi fi într-o continuă căutare de sine și știu că mai am mult de lucru, sunt împlinită că la moment ceea ce scriu e fix ceea ce mă reprezintă cu adevărat, iar eu voi continua să evoluez o dată cu eu, artista.
Ce muzică asculți și cum te influențează atunci când scrii?
Ascult muzică după starea pe care o am. Chiar dacă nu mă influențează neapărat direct atunci când scriu, ceea ce ascult rămâne undeva în subconștient și se reflectă la un moment dat în modul de a cântă, sau a-mi pune gândurile pe foaie și structura melodiei pe care o scriu. Anume din cauza asta am devenit mult mai atenta la ce muzica consum. Ce tine de influente, încă din copilărie ascult mult pop de calitate, R&B și soul, chiar și acum, în timp ce scriu acest interviu, sunt Carla Thomas pe fundal. Ador sensualitatea lui Michael Jackson, Lenny Kravitz sau Marvin Gaye (albumul preferat din repertoriul lui e Whats Going On unde vorbește despre diferite probleme sociale, ecologie și mediul înconjurător, al cărui mesaj mi se pare în continuare atât de relevant pentru zilele noastre), dar îmi place foarte mult rock-ul anilor 70 (Queen, Fleetwoodmac). În general ascult multă muzică din anii 60-70, dar din noua generație îmi place mult FKJ, Raveena Aurora, Tom Misch, iar ultimul album al Rosaliei are un concept care mi se pare foarte interesant.
„Muzica e artă, e o energie, e o stare ce trebuie transmisă de un creator'
Când mergi în studio, ai deja un concept de piesă bine definit? Știi exact despre ce vrei să scrii?
Și da și nu. Mie îmi place sa merg pe intuiție, sa nu forțez lucrurile și sa creez o stare, o atmosfera pe care sa o pot transmite celor ce mă asculta. Primele piese de exemplu au fost foarte spontane cumva pentru ca eu și Mihai abia ne cunoșteam, vobeam mult și cumva el simțea energia și starea mea și de la asta începea și ideea de piesa. Am avut și sesiuni unde am venit și am zis uite eu am aceasta idee, acest text sau linie melodica și îmi doresc sa construim pe ea. De fiecare data e foarte diferit, însă albumul ce urmează să-l lansez va fi mult mai conceptual, încă lucrez la el și sper mult sa iasa așa cum îmi doresc.
Crezi că pandemia și izolarea au influențat industria muzicală și lansarile post pandemice? Pe tine cum te-a influențat?
Sigur că a avut o influență mare. Simt ca unii artiști au devenit mai sensibili și mai profunzi și in ultima vreme aud tot mai multa muzica buna. Pentru mine personal pandemia a fost foarte benefică pentru ca anume în 2020 am început sa lucrez cu echipa mea (Aprilia Ivănescu și Catalin Alionte) și cu băieții de la Yin Creatif cu care am scris piesele de pe EP-ul meu Leap Year Baby'. Am avut timp pentru sa-mi adun gândurile, sa descopăr diferite stări și emoții pe care le ascunsesem de multa vreme și nu mai găseam timp sa le analizez.
Ce îți place și ce nu îți place în industria muzicală?
Îmi place ca pot sa cânt și să aduc un mesaj, ca pot sa mă conectez cu oameni creativi, care vorbesc aceeași limba ca și mine si alături de care pot construi, crea și genera idei noi. Iubesc adrenalina de după un show cu feedback frumos, sau chiar și după o sesiune productiva la studio când am impresia va ieși ceva foarte bun. In acelasi timp mi-as dori sa existe mai multa profunzime în tot ceea ce se crează, incepand de la muzica și mesajul ei și terminând cu vizual și imagine. Uneori parca e mai multe despre social media si cantitate decât despre calitate, dar cum alti artiști au timp sa le îmbine pe ambele asta încerc și eu sa fac, sa fiu constanta și sa aduc atât cantitate, cât și calitate.
Ce părere ai despre roboții care fac muzică cu ajutorul inteligenței artificiale?
Muzica e artă, e o energie, e o stare ce trebuie transmisă de un creator, nu de un algoritm al unui robot. Vorbeam mai sus de profunzime … mi-aș dori sa investim mai mult timp în spiritualitatea noastră pentru a genera idei noi în a face mai multă artă și mai puțini roboți.
Sursa foto: Comunicat de presă