Discursurile de la Oscar au farmecul lor, dar înainte de a te delecta online cu ele, îți recomandăm să începi cu niște discursuri mai aproape de jobul tău. Lucy Adams, unul dintre cei mai cunoscuți specialiști în resurse umane din Europa vine în România pe 27 februarie. Ea va vorbi la festivalul LEAP (Learn. Explore. Apply. Play), pe scena de la Face Convention Center.
Text: Steluța Năstase-Lupu
Lucy este fostul HR Manager de la BBC, din perioada 2009-2014, când a adus și schimbări organizaționale semnificative. S-a lovit însă de lipsa de inovație și de gândire proaspătă în HR așa că în 2014 și-a deschis propria agenție, Distruptive HR, unde lucrează alături de clienți din domenii diferite. Lucy vine cu o perspectivă fresh la LEAP – un eveniment altfel care își propune să te transpună într-o nouă eră a resurselor umane, una în care este important accentul pus pe umanizarea colaborărilor în companie.
Este prima ediție a unei conferințe internaționale organizată de eJobs și Târgul de Cariere, dedicată specialiștilor în resurse umane, managerilor de companii, antreprenorilor și profesioniștilor care vor să afle cum pot să comunice mai bine, ținând cont de nevoile și dorințele angajaților.
Tips-uri despre cum pot fi umanizate relațiile la job de la fostul HR Manager BBC:
Cum poate o companie să se diferențieze pe o piață precum cea din România, unde nu sunt suficienți candidați?
Ar trebui să pună accent pe experiența angajaților, care ar trebui să fie specială și unică. Să definească clar prin ce se diferențiază și care este brandul său. Apoi, să se gândească cum ar dori să se simtă oamenii săi, mai degrabă decât la procesele pe care ar trebui să le implementeze.
O companie trebuie să iasă în evidență prin crearea de experiențe, prin „momente de adevăr' care arată cine este. Desigur, există mai multe modalități prin care se poate face remarcată, dar aș sugera să implice angajații actuali și să construiască o campanie cu brand ambassadors. Aceasta va avea mai mult impact decât o campanie glossy.
În România, candidații se plâng că nu există suficient feedback din partea angajatorilor. Cum putem determina un HR Manager să înceapă să ofere feedback?
Cred că în primul rând ar trebui întrebat de ce nu oferă feedback. O explicație ar fi că managerii nu sunt implicați suficient și consideră că este responsabilitatea HR-ului să se ocupe de tot procesul de recrutare.
Companiile care excelează aici au managerii mult mai implicați de la bun început. Aceștia construiesc relații cu un grup mare de talente înainte de a anunța că au un post vacant în companie și de a se ocupa de procesul de angajare. De asemenea, trebuie să filtrăm oamenii cu ajutorul tehnologiei, astfel încât să nu pierdem timpul candidaților și managerilor cu întâlniri față în față inutile.
Cum arată un brand angajator atractiv în 2020?
Onestitatea și integritatea sunt importante în a atrage talentele. Nu te prefaci că ești ceva ce nu ești. Claritatea, de asemenea, este importantă. Să arăți ce faci, despre ce este business-ul tău și să ai un scop. Feedback-ul pozitiv pe site-uri de socializare contează mult. Angajații sunt, de asemenea, o parte vitală a poveștii de brand.
Pune-ți în agendă LEAP! Festivalul se desfășoară pe 27 februarie 2020 la Face Convention Center. Vei avea ocazia să descoperi speakeri cunoscuți la nivel mondial și chiar să interacționezi cu fiecare în parte. Costul participării la LEAP este de 199 euro + TVA. Mai multe detalii despre eveniment poți afla accesând site-ul https://leap.ro