Coregraful si dansatorul Razvan Mazilu a pus in scena musical-ul „The Full Monty”, o productie a Teatrului Naţional din Timisoara in colaborare cu Opera din Timisoara, bazat pe celebrul film britanic cu acelasi nume. Spectacolul a fost prezentat saptamana trecuta si in Capitala, prilej cu care i-am pus cateva intrebari lui Razvan Mazilu despre cum a fost lucrul la acest proiect, despre erotismul pe scena si nevoia de a dansa.
1. De unde ideea de a pune in scena acest musical celebru?
Directorul Teatrului National din Timisoara, Ada Lupu, mi-a comandat un musical. Eu am propus cateva titluri (printre care si The Full Monty), iar Ada a facut alegerea finala, considerand ca tema se potriveste perfect vremurilor in care traim, ca spectatorii se vor regasi imediat in problemele personajelor de pe scena. A avut dreptate. Apoi ne-au cucerit umorul si dialogurile savuroase, faptul ca peste problemele vietii se poate trece cantand si in pasi de dans.
Despre autodepasire, despre regasirea a ceea ce americanii numesc self-esteem, despre curaj. Show-ul in care baietii se dezbraca e doar un pretext pentru regasirea de sine, regasirea iubirii, a poftei de viata.
3. Distributia si scenografie sunt punctele forte ale piesei. Poti sa ne spui cate ceva despre cum a decurs colaborarea cu actorii (am inteles ca nu ai folosit dansatori profesionisti) si cu scenograful Dragos Buhagiar?
The Full Monty este un musical care pune in valoare actorii, cu partituri actoricesti puternice, deci nu am mai avut nevoie de dansatori. A fost si acesta un pariu, acela ca actorii sa isi depaseasca limitele si sa cinte, sa se miste, sa-si canalizeze altfel energia intr-un spectacol. Am avut norocul unei distributii de exceptie si s-a muncit mult. Un alt mare noroc al proiectului a fost si conceptia scenografica a lui Dragos Buhagiar, spectaculoasa si filmica, dar si conducerea muzicala a dirijorului David Crescenzi, caruia i-a placut sa se „joace” pe o partitura mai putin obisnuita si care s-a ocupat si de pregatirea muzicala a actorilor.
4. In Full Monty exista o anumita doza de erotism. Cum este perceput de public?
Foarte bine, avand in vedere ca sala e arhiplina la fiecare reprezentatie. Sa fim seriosi, traim in secolul XXI si erotismul pe scena nu ar trebui sa fie ceva inhibitor, nici nuditatea… De fapt, in esenta, arta fara erotism nu se poate…
5. De ce avem nevoie de dans?
Pentru ca ne inalta deasupra conditiei noastre terestre (la propriu si la figurat!) , ne ajuta sa comunicam mai usor, sa dam jos spaime si prejudecati de tot felul.
Galerie foto din spectacol:
[gallery ids=""]
Foto: Armand Ionescu
„The Full Monty' este un spectacol complet, o „mega-productie', fiind considerat unul dintre cele mai bune spectacole de musical puse in scena in Romania. Regia si coregrafia sunt semnate de Razvan Mazilu, iar decorul şi costumele sunt creatia scenografului Dragos Buhagiar.
Musicalul „The Full Monty' de Terrence McNally si David Yazbek este bazat pe celebrul film britanic cu acelasi nume si a avut premiera absoluta în 2000, ajungand rapid unul dintre titlurile de mare succes de pe Broadway si West End, cu numeroase premii si nominalizari la Tony Award, Drama Desk Award, Theatre World Award etc