Mădălina Craiu, alias Ilinca Anghel, dezvăluie cum e atmosfera la filmările pentru serialul Clanul. Joacă teatru cu aceeași pasiune, însă, spune ea, dacă ar avea de ales, ar alege filmul. Care este motivația, dar și cine este Mădălina Craiu, interpreta Ilincăi din serialul „Clanul (PRO TV) puteți afla din interviul de mai jos. În care actrița ne dezvăluie detalii surprinzătoare și neștiute despre viața personală, dar și despre cea profesională.
CITEȘTE REVISTA VIVA! DE NOIEMBRIE, GRATIS, AICI!
Acum, telespectatorii te pot vedea în „Clanul, la PRO TV. Dă-ne câteva detalii despre personajul tău, jurnalista Ilinca Anghel. Care a fost cea mai mare provocare pentru tine în acest proiect?
Ilinca e tânără, ambițioasă, cu o imensă afecțiune față de mama ei adoptivă și fratele ei vitreg și cred că e pe un drum de maturizare. E foarte sufletistă ca direcție. Uneori chiar prea mult pentru binele ei. Marea provocare a acestui proiect, pentru mine, a fost contactul cu un altfel de organism decât cele în care am lucrat până acum. Cel al televiziunii comerciale. Este o lume nouă pentru mine, mare și cu alte reguli pe care le învăț încă din mers. Sunt și eu într-un proces de maturizare odată cu Ilinca.
Citește și: De ce nu a reușit Adrian Stroe să câștige Chefi la Cuțite:'Mi s-a spus…'
Mădălina Craiu, alias Ilinca Anghel, dezvăluie cum e atmosfera la filmările pentru serialul Clanul
Cum te înțelegi cu colegii de platou? Știu, de exemplu, că nu ai mai lucrat până acum cu Carmen Tănase, cu Denis Hanganu și cu Marian Olteanu, actori cu care interacționezi cel mai mult în serial. Ce relație există acum între voi?
Spre marele meu noroc, ne înțelegem foarte bine. Avem mult de lucru într-un timp foarte scurt, și asta mai degrabă ne leagă, că lucrăm constant în echipă, ca să fim cât mai eficienți. Mai și râdem, mai bem și cafele și mai stăm la soare între duble, dar cam atât ne permite programul. E un noroc, pentru că ni se înțeleg energiile bine, adică sunt oameni cu care m-am simțit în confort din prima, și asta mă ajută mult.
Cum este atmosfera pe platourile de filmare? Dezvăluie-ne câteva detalii de culise, te rog! Cu siguranță ai o mulțime de povești amuzante!
Este o atmosferă destul de efervescentă, pentru că e o echipă mare care lucrează la foc automat. Pentru cei care poate nu au luat niciodată contact cu o filmare, o să vă povestesc cum decurge la noi o zi de muncă. Echipa e făcută din foarte multe departamente care lucrează la a spune o poveste cât mai bine și mai coerent. În general, fiecare echipă are un departament creativ (din care fac parte regia, actoria, imaginea, costumele, machiajul și scenografia – în prealabil, mai există și scenaristica în perioada de pregătire), un departament tehnic, aici intră sunetul, camera, grip, lumina și un departament de producție care se ocupă de tot ce înseamnă program, organizare pe platou, închirieri de spații, mașini, blocare străzi, rulote, generatoare de curent, contracte și plăți, mâncare pentru echipă, transport. În total, câteva zeci de oameni care sunt în continuă mișcare și organizare.
„O zi de filmare durează 12 ore. Se lucrează încontinuu’
O zi de filmare durează 12 ore. Se lucrează încontinuu, cu o pauză de o oră pentru masă. Pentru un actor, ziua de filmare începe la rulota de make-up, în general la ora 7 dimineața. Ești machiat și coafat pentru prima secvență din zi. De cele mai multe ori tragem până la 9 secvențe pe zi. Nu necesită toate schimbări de machiaj, dar uneori se întâmplă. După make-up, ești invitat în rulotă, unde te schimbi în costum. Aici te întâlnești cu partenerii, beți o cafea, dați text pentru ce urmează să filmați (în general, toți știm și pregătim textul cu o săptămână până la o zi înaintea filmării, depinde de când afli că ai de filmat secvențele respective sau de programul tău în rest).
Majoritatea dintre noi are de învățat până la 12 pagini pentru fiecare zi de filmare și de pregătit, din timp, terenul emoțional. O mașină te ia și te duce pe set, unde așteaptă echipa care între timp a amenajat spațiul, a pus lumina, a adus aparatura, a montat camerele. Îți este pusă lavaliera, uneori în cele mai inventive locuri, ca să nu se vadă. Se mai dă un text sau o repetiție cu regizorul înainte și începe filmarea. În funcție de timp, se trag câteva duble pentru fiecare poziție a camerelor (se filmează, pe rând, din mai multe unghiuri).
Mădălina Craiu, despre Carmen Tănase, colega ei din Clanul: „Am văzut-o plângând până la cinci ore încontinuu’
Treaba noastră e să facem același lucru de fiecare dată, preferabil la aceeași intensitate emoțională. Băieții au uneori ore întregi de bătaie sau alergat, la mine și la Carmen e dificil emoțional, am văzut-o pe Carmen plângând până la cinci ore încontinuu pentru secvențe grele consecutive. Eu am scăpat cu aproximativ două ore legat, pentru că am mai puține secvențe dramatice.
Dublele se trag până când toată echipa a funcționat în perfectă sincronizare și fără evenimente exterioare. Spre exemplu, chiar dacă dubla a fost impecabilă pe actorie, se poate să treacă o ambulanță sau o mașină și să nu poată fi folosit sunetul înregistrat, se poate să se stingă o lumină, să intre soarele în nori, să nu fie focusul sincronizat cu personajele sau pur și simplu să nu fie satisfăcătoare din motive de imagine sau poziționare, cum se poate întâmpla și reversul, să fie impecabilă din punct de vedere tehnic, dar să nu fim la intensitatea emoțională potrivită, să ne bâlbâim, să uităm o replică sau să pice o suviță de păr pe un ochi.
Uneori, locurile în care filmăm sunt neprietenoase, afară în soare la 30 de grade sau în frig, iarna. Dacă vă întrebați de ce echipa e tot timpul îmbrăcată de la firme sportive de mers pe munte, este pentru că sunt cele mai potrivite haine pentru condiții extreme de durată. Trebuie să respire foarte bine pe timp de vară și să izoleze la fel de bine pe timp de iarnă. Echipa stă uneori nemișcată cu orele.
„În toată nebunia asta, nu sunt foarte multe momente de relaxare’
După jumătate de zi, se ia pauză de masă, toată echipa se strânge și mâncăm pe săturate, ai poftă, asta pot să zic după genul ăsta de efort. În funcție de secvențele care urmează, se schimbă machiajul sau costumul. Începem din nou pentru încă 6 ore. La sfârșitul zilei, un șofer te conduce acasă.
În toată nebunia asta, nu sunt foarte multe momente de relaxare, suntem la muncă, și e o muncă într-un ritm foarte solicitant. Ce se întâmplă e că, uneori, când toată lumea e atât de concentrată și toți ne luăm foarte tare în serios, un contrapunct comic ajunge să spargă toată echipa. Cum sunt crizele de râs în contexte nepotrivite. Toți am râs în viața asta la o înmormântare. Când ai de jucat ceva foarte grav și colegul de la sunet dă cu capul de o lampă, s-a terminat cu seriozitatea pentru toți.
Mădălina Craiu, detalii de culise despre Clanul, de la Pro TV
Sergiu Costache a avut de curând o secvență cu noi în care trebuia să fie foarte amenințător și s-a izbit cu capul de prag. Se poate să dai cu capul și de cameră. Dăm cu capul de multe lucruri. Eu m-am împiedicat când trebuia să fiu foarte seducătoare. Uităm lucruri, am uitat la un moment dat că nu trebuie să intru într-o mașină și Carmen m-a placat ca la un meci de rugby, ca să mă ia de lângă portieră. Am râs amândouă, că nici nu ne-a văzut nimeni.
Uneori râdem doar de la situații grele în sine, lui Marian i s-a făcut rău de la atâta ciorbă de perișoare, Denis mănâncă enorm la pauza de masă, pentru că el e cel mai solicitat și are un metabolism care arde mai repede decât poate el mânca, dar nu are voie să slăbească, pentru că ar arăta diferit „de la o zi la alta în serial. Toți adormim pe set, în mașini sau pe scaunul de la make-up, cel puțin o dată pe lună, și avem poze cu toate pozițiile ciudate în care ne găsim. Râdem și de drag adică. E ca într-o tabără de cantonamente atmosfera. Toți suntem acolo ca să muncim și uneori ai sentimentul de efort fizic sportiv.
Sursă foto: Instagram, Ștefan Banu