Salariul lui Dan Negru este, din nou, subiect de discuție în mediul online. Și în afara lui. S-a vorbit, aproximativ dintotdeauna, despre sume colosale, nemaivăzute și nemaiauzite în televiziune din România. Companie în aceste discuții îi ține lui Dan Negru și Andreea Esca, despre vedeta Pro TV vehiculându-se un salariu și mai și. Pentru a lămuri unele dintre curiozitățile internauților de pretutindeni, Dan Negru a vorbit în exclusivitate pentru VIVA! despre fluturașul său de salariu, pe care ar scrie 135.000 de euro pe sezon.
Am văzut la tine pe Facebook cum te-ai „îmbogățit' peste noapte… Mai bine zis, cum te-au îmbogățit alții peste noapte. S-a scris că ai un salariu imens, dar tot nu ai reușit să o întreci pe Andreea Esca. Cum, cu 135.000 de euro pe sezon, tot pe locul doi ești?
România are o piața săracă de publicitate , undeva la juma de miliard de totul. De exemplu, Ungaria, o țară mult mai mică are o piața de publicitate mai mare pentru că puterea de cumpărare e mai mare. Golden Age-ul câștigurilor în televiziune a fost în perioada anilor 2000 pentru că netul încă nu apăruse, televiziunile de nișă nu existau nici ele și consumul TV era uriaș pentru că singură distracție a romanului era televizorul.
Dacă vrei să ştii ce părere are Dumnezeu despre bani, uită-te la ce fel de oameni îi dă' ai scris. Deci oamenii ăia despre care tu spui că apar la televizor și câștigă un salariu comparativ cu cel al lui Richard Quest de la CNN există. Întrebarea e: câți din showbizul autohton își merită banii?
Habar n-am cine-și merită și cine nu-și merită banii, e treaba publicului să judece asta. Cât despre showbiz, e un cuvânt prea pompos și cool pentru buticul de la noi. Suntem încă la început de drum. Deocamdată, în țări ca România, Moldova, Bulgaria, Albania televiziunile sunt cele care susțin financiar showbizul. La asta se adaugă banii veniți din evenimente organizate de primării sau de diferite companii private. În țările astea artiștii n-au cum să supraviețuiască doar din vânzări de bilete la spectacole sau doar din muzică vândută.
Comparativ cu oamenii obișnuiți și chiar și cu reporterii care fac teren, câștigă imens și niște prezențe feminine care se vântură de colo-colo prin emisiuni în fustițe de mărimea unor batiste. Despre asta ce părere ai?
Dacă fetele alea aduc profit televizunilor care le-au angajat afacerea e win-win. Sexul a vândut întotdeauna în piața media. Cât de mult pierzi sau câștigi ca imagine dacă vinzi sex sau alte subiecte controversate, asta își pot permite să judece doar cei din țările cu televiziuni bogate. CNN și-a permis în anii 2000 să-și selecteze clienții de publicitate. Acu nici ei n-o mai fac. Că să-ți selectezi clientela, trebuie să-ți permiți financiar. E ca la restaurante, trebuie să atingi un nivel ca să poți să refuzi clienți. Disney a anunțat oficial că refuză publicitatea alimentelor care depășesc o anumită cantitate de zahăr. Dar trebuie să te cheme Disney să-ți permiți asta și să ai bugetele lor.
De aici compromisul care se vede la televizor și nu doar în România.
Deși ai promis că o să arăți „fluturașul' de salariu, eu nu o să te întreb cât câștigi, ci cât de mult muncești? Asta ca să spulberăm puțin mitul prezentatorilor de emisiuni care, eventual, citesc de pe prompter și pleacă acasă lunar cu roaba de bani.
Asta depinde de la om la om. Am încercat o dată să citesc niște prezentări de emisie de pe un prompter, dar mai mult am stricat și am fost nevoit să repet tot momentul fără prompter. Dar asta nu înseamnă că cititul de pe prompter e depreciativ. Știrile n-ar există fără prezentatoare care să citească prompterul. Divertismentul e altceva. Improvizația, emoția, bucuria nu pot fi scrise acolo, pe prompter.